רייב בפלורנטין | מדינת משטרה | האם יש יד מכוונת?

ידיעה שטחית לגמרי בבלוג הפלילים של תל-אביב: "ארבע עשר פיצוציות נסגרו לתקופה של בין שבוע לשבועיים בדרום תל-אביב כיוון שמכרו אלכוהול לקטינים, מעשה מבורך ולא שנוי במחלוקת : אבל היתה דרושה כתבה בוואלה! על העניין כדי להבהיר מה קרה שם. מדובר ב14 בתי עסק (לאו דווקא פיצוציות) באיזור פלורנטין, כשהמטרה, כפי שיואב לרמן מסביר היא לסגור את הרייב בפלורנטיןבשנה שעברה היה מדהים). כנראה שמשטרת ישראל, בהנחיית העירייה או שלא בהנחיתה, לא מסוגלת לחיות עם העובדה שמפרים את החוק בצורה כזו משמעותית וסוגרים עסקים. אולי העירייה גם לא יכלה לחיות עם העובדה שיש בפלורנטין בילוי מבלי שיהיה בשכונה מתחם בילוי.
Dancing In The Street
אכן, מטר מרובע לאדם היא דרישה נוקשה. אבל כשהעירייה מבקשת גם זאת וגם לאסור על מכירת אלכוהול בשעות הערב, כנראה שהיא לא ממש רוצה מסיבות רחוב כמו זו שתערך היום בפלורנטין. אלא אם יוכח אחרת, היום בפלורנטין תהיה הפרת חוק מאסיבית של אזרחים, ונוכחות משטרתית שתראה שהמדינה מבינה רק כח, ורק בכח היא מדברת אל האזרחים שלה.
It's going to begin, people fading in the street
האם יש קשר אמיתי ומאורגן בין צווי הסגירה ל14 בתי העסק לבין הוראה מלמעלה לסגור את פלורנטין? עד שלא יוכח אחרת, קשה להוכיח שהסגירה של בתי העסק היתה קשורה להוראה מגבוה, אבל נוכחות מוגברת של משטרה בפלורנטין לאורך כל שעות יום העצמאות הזה, כמו גם הוייב בבלוגוספרה ובטוויטרספרה, מראים שיהיה שמח. תבואו עם מצלמופונים לתעד.

9 thoughts on “רייב בפלורנטין | מדינת משטרה | האם יש יד מכוונת?

  1. כשבאו לקחת את ה-DJים שתקתי, כי זה מעודד מסוממים.

    כשבאו לעצור את מנהלי מבשלות הבירה לא התנגדתי, כי אני שותה רק וודקה רדבול.

  2. מכרו שם אלכוהול בכל חור (ממש חורים בקיר), רק היו שלטים שלא מוכרים אלכוהול לקטינים.
    למעשה, זה לא מנע מילדים להסתובב עם בירות…

    לא נראה לי שהמשטרה והעיריה היו שם כדי לקלקל את המסיבה.

    בכל מקרה, אני תמיד שמח שמכאיבים לכיס של בעלי עסקים שמוכרים אלכוהול לילדים.

  3. דווקא לא ראיתי שמוכרים אלכוהול לקטינים, ראיתי בעיקר פקחים שמנסים למצוא על מה לדפוק דוחות ומשכנעים בעלי עסקים לסגור. בכלל, אם היה מישהו שמכר אלכוהול לקטינים, הוא צריך להיות בכלא, לא לקבל צו סגירה.

  4. יש מצב שהעירייה רוצה להחזיר טיפה שליטה שהיא איבדה שם בשנה שעברה.

    אולי מבחינה משפטית עדיף להם להתחיל להתערב במה שקורה שם למקרה שיצוצו כל מיני תביעות על נזק לרכוש וכו' וכו'…

    http://www.themitzis.com

  5. באיזה שהו שלב לא נתנו לנו להכנס לשכונה, אמרו שיש יותר מידי אנשים…
    כמובן בת.ז לי לא מופיע שום כתובת מעודכנת, ככה שהייתה אמורה להיות לי בעיה להגיע הביתה…
    פשוט הלכנו מסביב…

  6. מיכאל,
    השלב הזה בדיוק הוא השלב בו הפכו את המדינה למדינת משטרה: כשאי אפשר ללכת ברחוב חופשי. אבל אני ראיתי את זה מהכיוון השני: כשרצינו לצאת מהשכונה בערך באחת וחצי, ולא נתנו לנו.

  7. אני באמת התקשיתי להבין את ההגיון שהניע את המשטרה/הפקחים לאפשר לאותם ברנשים למכור אלכוהול דרך אותו חור שנפער בבניין ההוא, ומצד שני לנסות ולדפוק דו"ח לבר שעמדנו לידו. אה, נכון. כסף מקנסות.

    (סליחה, אני עדיין בהלם קל מהעובדה שהקשו עליכם לצאת מהשכונה כלא שאני מתגוררת בה, וגם מסיפורי הזוועה של אלה שניסו להיכנס)

Comments are closed.