המשט לעזה, אם תרצו, ופאשיזם בישראל: שלוש מחשבות ושטות אחת.

0.
זה כבר לא סוד שמדינת ישראל סובלת מבעיית Hasbara חמורה, דוברי הממשל נאלצים לעסוק שוב ושוב ב"הבהרת האמת" כפי שאמר גלעד ארדן, ומשרד ההסברה פותח אתר אינטרנט שיסביר לנתיני המדינה כיצד עליהם לקדם את האינטרסים של מדינתם. זה הגיוני כאשר השיח הוא תמיד נגדנו, כאשר אין דבר לעשות מלבד להבהיר לאחרים מדוע הם טועים וישראל היא קרבן מתמד. זו סוג ההסברה בדיוק שבגללה ישראל מקימה ארגוני קש שיסבירו את האג'נדה שלה בחו"ל: הדיפלומטיה נכשלה, וכעת צריך לנקוט באותה שיטה כמו משטרות חשאיות.

1.
אבל לא רק המדינה זוכה להסברה רעה; גם ארגונים שמנסים 'רק לקדם את הציונות' כמו אם תרצו, עסוקה בלהסביר את עצמה כל כך, עד שהיא צריכה לקרוא לעזרת מערכת המשפט כאשר קוראים לה פאשיסטים, או סתם מנסים להגדיר אותה כתנועת ימין; לכן, כדי להגן על האתוס הציוני, החליטה 'אם תרצו' להגיש תביעה על סך 2,600,000 ש"ח (עם הוכחת נזק, כי תביעה ללא הוכחת נזק מוגבלת עד סכום של 50,000 ש"ח, וכידוע, תאגיד צריך להוכיח נזק על מנת לתבוע בלשון הרע: ת"א 10967-02-09 עירית פתח תקווה ואח' נ' לב העיר הרשת המקומית בעמ ואח').

2.
למדינת ישראל מגיעות תנועות כמו 'אם תרצו', התנועות האלה מייצגות יותר מכל את האתוס שלנו, את חוסר ההקשבה והביקורת וחוסר היכולת לקבל את דעת השונה; זה לא משנה אם מדובר באלימות או בליטיגציה, אבל כל פעילות שמבקרת את ההתנהלות הציונית חייבת להפסק (וזה גם מסביר מדוע אם תרצו מצליחה לנכס לעצמה את מדי הצבא).

3.
כך היה גם הבוקר, כאשר מכונת ההסברה הישראלית ככל הנראה הסבירה כל כך חזק עד שהרוגים מהמשט הלא אלים לעזה נפגעו ומתו; אכן, NRG-מעריב, אותו עיתון שמחזיק את זר העלים עבור המדינה מדווח כי נורתה אש חיה לעבר 'כוחותנו', אבל בצדק מציין יוסי גורביץ כי המקורות הזרים לא מיוחסים כעת. בעצם, כל מה שנשאר לתהות הוא מדוע מדינה מפעילה אלימות נגד פעילים לא אלימים וכיצד זה תורם להסברה?

4.
מדינה שכה חרדה להסברה שלה, כל כך רוצה להבהיר את האמת, חייבת לנקוט בשיקולים של יחסי ציבור, גם על חשבון בטחון המדינה לעיתים; צה"ל היה יכול לעצור את המשט, לבחון את הסחורות ולהכניסן לרצועת עזה. הרי המצור על עזה משרת רק את מתנגדי השלום. ואז, אולי כולנו, נוכל לאכול באותה מסעדת יוקרה ברצועת עזה.

12 thoughts on “המשט לעזה, אם תרצו, ופאשיזם בישראל: שלוש מחשבות ושטות אחת.

  1. אכן משט עם 20 הרוגים ו50 פצועים הוא משט מלא בתואמי גנדי. כל הפגיעות האלו ודאי הראו כתוצאה מהקור באשמורת האחרונה של הלילה ומכות שמש בעלות היום שארעו עקב לבוש לא מתאים של כל האנשים שישבו להם בשקט בתנוחת הלוטוס על סיפון הספינות ולא העזו לזוז ממקומם בכדי ללבוש משהו הולם מפחד החיילים.

  2. מדהים.
    יש איזה איש נחמד באיראן שיושב כל היום וחושב איך להשמיד אותנו. לא מעניין אותו לא רעב לא עוני לא מחסור לא כלום. הולך לישון בלילה וקם בבוקר עם מחשבה איך להשמיד את ישראל.
    ולא צריך לחפש הרבה, הוא אומר זאת מעל כל במה אפשרית.
    למטרה ההומנית הזו מצטרפת קבוצה של איסלאמיסטים מטורקיה לבנון ואלו הקרויים פלסטינאים. החבר'ה האלו גם מצהירים השקם וערב כי אין להם כל עניין בשלום כלשהו אלא רק בכיבוש מלא של ישראל ועריפת ראשיהם של כל הכופרים במוחמד הנביא.
    החבר'ה האלו מעניין אותם "משברים הומניטריים" כמו אותם אנשי חמאס שמעניין אותם ילדים הרוגים שמהווים עבורם מגן אנושי.
    אלא שיש בעייה. להרוג יהודים זה לא פשוט, העולם יזעק. אז מה עושים ? עושים להם דה לגיטימציה.
    היטלר רצה להשמיד את היהודים אז הוא האשים אותם בניסיון להשתלט על העולם. הוא המשיך בטענה זו גם כשהוא כובש את כל אירופה והורג מיליוני יהודים > "היהודים מנסים להשתלט על העולם !" (אגב, אני בטוח שעיון בעיתוני תנועות היהדות הנאורה דאז היה מראה לא מעט מאמרים שטוענים שהיטלר צודק והחרדים של דור העבר והחושך לא רוצים להתקדם ולהתפתח והם מוצצי דם ואנסים. אלא שלצערי אין לי גישה לגרמנית או לעיתונים הללו).
    כך גם אלו. כיצד משמידים יהודים ? עושים להם דה לגיטימציה. "היהודים הרוצחים". "היהודים שמבצעים רצח עם בעזה". ותוך כדי הערבים מצליחים לטווח באלפי יהודים נשים ותינוקות בפיגועים. מה רוצים מהם ? הם רק מגיבים על רצח העם בעזה !.
    אל הדה לגיטימציה הזה שמטרתה נפרסת באלפי נאומים של מנהיגי ערבים (להשמיד את מדינת ישראל ולהרוג את הכופרים) מצטרפים, בין אם מדעת בין אם מבערות, אלפי יהודים ישראלים וחוברים יד ביד עם אלו המנסים להשמיד אותנו ואותם (כן, גם אותך יונתן).
    הזוי לחלוטין.
    במשק "ההומניטרי" לא היה שום דבר הומניטרי מלבד המטרה ההומניטרית להשמיד את ישראל מעל פני האדמה.
    דבר שכידוע ומפורסם יביא לשלום עולמי.

  3. יהונתן, אתה מכליל שכל נוסעי הספינות שוחרי טוב תמימים.
    סביר שהאפשרות לבדוק את התכולה על הספינות נבדקה. הסירוב לבדיקה על החוף מעיד על כוונת זדון, שאכן הוצאה אל הפועל.

  4. אכן שטות. אם החליטו להשתלט על הספינות באופן ישיר ולא על ידי השבתה מכנית שלהן היו צריכים לפחות לעשות את זה תוך כדי צילום הארועים מהמסוק והעברתם בשידור חי לכל העולם.
    אנחנו משחקים במשחק של אתמול, שאומר שאסור להראות חיילי צה"ל מפסידים או מושפלים כי אז כל הערבים יקחו את הנשק ויתחילו בהסתערות. מתי יבינו אצלנו שזה שאנחנו מגיבים 6 שעות אח"כ בצורה שקולה ולקונית ואומרים שעוד מוקדם להסיק מסקנות ונחזור אליכם עוד חודשיים לא גורם לכך שאלינו יתייחסו יותר ברצינות מאשר לכל המתלהמים האלה שישר צועקים שקרים שמתחלפים כל 20 דקות (ראאד סאלח מת בספינה, הוציאו אותו להורג, התנקשו בו, ניסו להתנקש בו, פצוע קשה, פצוע קל,בתל השומר,בספינה, 60 הרוגים, 40 הרוגים, 20 הרוגים).

    יכול להיות שאם היו מראים את תפיסת הכבל של המסוק וקשירתו לספינה במטרה להפיל אותו, ואז מראים איך כל חייל משתלשל לבד, בתורו , עם רובה פיינטבול ביד היישר לידיהם של 20 ואח"כ 30 בריונים (לא אלימים כמובן) עם אלות וסכינים שמבצעים בו לינץ' (בעדינות כמובן) או סתם זורקים אותו מגובה 10 מטר (מקביל ל-2 או 3 קומות) על רציף הברזל התחתון, התמונה, לפחות בישראל, הייתה נראית אחרת.

  5. תודה על ההפניה.
    אכן, כל פעם שישראל מופיעה בכותרת הראשית של יאהו עם 12 הרוגים בזכותה היא עוד ניצחון להסברה. ברור שכל האוניות היו מלאות חומרי טרור וטרוריסטים, ולכן הגיע להם למות.
    אגב, לדעתי ככה זה. כשיש מבצע מתוכנן מראש של צה"ל, הסיכוי שהוא ייגמר בלי הרוגים נמוך. צבא מקצועני יש לנו.

  6. שוב מדברים על הסברה במקום לדבר על המציאות.

    אולי אם לא היו שולחים חיילים להשתלשל ממסוקים בארבע בבוקר, כאילו הם אנשי אל-קעידה בדרך לפיגוע, אלא מתנהגים כמו מדינה ריבונית ומנהלים את העימות הזה באור השמש, לעיני התקשורת, בסבלנות ובנחישות וברגישות עם אמצעים לא קטלניים לפיזור הפגנות (משהו שצה"ל ידע לעשות היטב בפינוי גוש קטיף, וגם שם ניסו לדחוף חיילים מגגות להזכירכם) – אולי אז לא הייתם צריכים להזיע כ"כ על ההסברה מול עולם שגם ככה כבר לא נותן לישראל שום קרדיט.

    אבל לא, רציתם מאצ'ואיזם, קיבלתם מאצ'ואיזם. התגובה ההיסטרית של ישראל התנפצה לה בפנים. תדע כל אם עברייה שהפקידה את גורל בניה בידי מטומטמים:
    http://roeerotman.wordpress.com/2010/05/31/fucking_idiots/

  7. מרק: מספר ההרוגים מקרב נוסעי הספינה מעיד על האלימות שלהם? היה לי רושם שזה דווקא מעיד על האלימות שלנו.

    שושי: זה מה שאומרים בוואינט. כשקוראים את ההודעה בפועל של דובר צה"ל, רואים שהוא הציע להם לעגון באשדוד, לבדוק את המטען, ולהעביר לעזה את מה שישראל מאשרת – כלומר כלום (תקשיבי למה שנאמר לאוניה)

  8. תגיד, נדב, שתי שאלות לי אליך:
    1. מה דעתך על האלטלנה? האם לצה'ל היה זכות למנוע ממנה לעגון?
    2. מה תגיד אם תגיע אליי ולחברים שלי יאכטה מלא בציוד ואספקה, שאני לא רוצה להעביר דרך הנמל, המכס, או בידוקים בטחוניים? אלא בנמל מאולתר בחוף נטוש באזור ניצנים?
    ושאלת בונוס:
    נניח שאני נוהג מדי פעם לירות בבית שלך מנשק קל, ולאיים על הילדים שלך.
    נניח שאין לך דרך לעצור אותי כי אני מוגן היטב. האם יש לך זכות לעצור את הבחור שמחדש לי מדי יום את אספקת הכדורים – אותם כדורים שאני יורה על הבית שלך?
    או שאין לך שום זכות למנוע מאנשים להגיע אליי הביתה, לא משנה מה הם מביאים לי?

  9. תגיד, אוסטרי:
    1. היתה חובה לעצור אותה. אלטלנה היתה ספינת נשק של האצ"ל.
    2. אם ניצנים זה שטח של מדינה אחרת, הייתי אומר שלא ישראל היא שצריכה לעצור את הספינה שלך.
    שאלות הבונוס:
    אם היית יורה עלי בנשק קל ומאיים על הילדים שלי, הייתי מנסה לפתור את הבעיה איתך. הייתי גם בודק מדוע אתה יורה עליי ואם יש משהו שאני עושה שגורם לך לירות עלי, כך שאולי אוכל להפסיק את הירי.
    את הבחור שמביא לך נשק ואת הנשק, אולי יש לי זכות לעצור.
    את הבחור שמביא לך אוכל בשעה שאני מטיל עליך מצור מזה 4 שנים – לא.

    עקרונית, אתה אדם בפני עצמך ולכן כעקרון אני צריך לכבד את האוטונומיה שלך, להיפגש בביתך עם מי שאתה רוצה.

    תכלס: המשט כוון נגד המצור שישראל מטילה וביבי מתעקש להמשיך להטיל נגד עזה. מצור לא חוקי ולא יעיל. חבורת קטנה (מתוך 600 איש!) של חמומי מוח על אחת מחמש ספינות תקפה חיילים, שהמדינה העדיפה לסכן (או שהיתה פאשלה מודיעינית מהסוג הגרוע ביותר), כדי לסיים את זה מהר (אם תרצה, אסביר לך למה). לומר שזאת היתה מהות המשט, משמעה לתמוך בקבוצה האלימה והקיצונית. המקבילה של זה (ואתה חזק בהקבלות) היא לומר שכל המתנחלים הם ג'ק טייטל.

    יהונתן: הכתיבה שלך משתבחת מיום ליום.

Comments are closed.