לטוס אל-על (ולאבד ארבעה אקדחים בדרך)

התעקשותו של ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, לשלם 1,200,000 ש"ח מכספנו עבור התענוג לטוס במטוס פרטי של אל-על ככל הנראה עלתה לו ביוקר. ארבעה אקדחים של צוותו נעלמו בעת הבדיקה בשדה התעופה. אולם, סידורי האבטחה של נתניהו היו יכולים להיות יותר קפדניים אם הם רק היו קוראים שאל על כבר החליפה בין פריטים של נוסעיפ במזוודות, ולמרות שהאירוע "חריג", לדברי אל-על, אין לו תקדים.

אבל זה בסדר, אם רק היו שואלים את גבי אשכנזי, היו מבינים שסידורי אבטחה של כלי נשק הם עניין פעוט, הרי לא רק שזה לא יודע כיצד נעלם אקדח, הוא גם לא יודע כיצד האקדח הושב באורח פלא. אולי אפשר לשאול את גבי איפה האקדחים?

6 thoughts on “לטוס אל-על (ולאבד ארבעה אקדחים בדרך)

  1. העלית חיוך גדול על פני, וזה לא טריוויאלי (:
    מה שכתבת יכול היה להיות עוד יותר מצחיק אם זה לא היה עצוב ):

  2. רק להזכיר, הוא טס במטוס של אל-על, כי האופציה של לשפץ מטוס של חל האויר לשימוש ראשי ממשלה(כמו שהיה כל השנים) ירדה עקב מחאה ציבורית

  3. 1. לפי הכתבה, מי שאיבד את האקדחים היו עובדי אמריקן איירליינס, אז אני לא מבין מה הקשר לאל על. וראה גם מה שכתב One of the Crowd. עד כמה שאני מבין, בכל מקרה (מטוס רשמי של המדינה, מטוס של חברה מסחרית) יהיה צוות קרקע של שדה התעופה אחראי לטיפול במטען, כך שאני ממש לא רואה קשר סיבתי בכל הפסקה הראשונה שלך.

    2. רשויות התעופה האמריקאיות נוהגות לפתוח את אחת המזוודות שלנו (ולהשאיר בפנים פתק "פתחנו לכם את המזוודה") כמעט בכל פעם שאנחנו טסים לארה"ב. אני מניח שזה בגלל שאנחנו בדרך כלל לוקחים איתנו בקבוקים של תרכיז מיץ (אי אפשר להשיג דברים כאלו כאן) והם מזהים בשיקוף שהם מבצעים שיש במזוודה בקבוק גדול עם נוזל. לכן אנחנו גם לא טורחים לנעול את המזוודות.

  4. ובנוסף לדברי ערן, יש תופעה מוכרת של אנשי צוות קרקע שגונבים מטען ממזוודות ואז שולחים אותן "בטעות" ליעד אחר, כדי לעכב את גילוי הגנבה ולטשטש עקבות. בכל מקרה, נראה שהפאשלה היא של ה-TSA שהיו צריכים לאבטח את המטען הזה טוב יותר.

  5. ערן, השיטה היא לסגור את המזוודות עם אזיקוני פלסטיק (חד פעמיים), כך שהם יהיו (סוג של) נעולים עד לבדיקה הבטחונית לפחות.

Comments are closed.