תגידו, זה לא מוכר לכם מאיפשהוא?

CART MASTER: Bring out your dead! [clang] Bring out your dead! [clang] Bring out…[rewr!] …your dead![rewr!] [clang] Bring out your dead!
CUSTOMER: Here's one.
CART MASTER: Ninepence.
DEAD PERSON: I'm not dead!
CART MASTER: What?
CUSTOMER:Nothing. Here's your ninepence.
DEAD PERSON: I'm not dead!
CART MASTER: 'Ere. He says he's not dead!
CUSTOMER: Yes, he is.
DEAD PERSON: I'm not!
CART MASTER: He isn't?
CUSTOMER: Well, he will be soon. He's very ill.

כמו בסצנה הומוריסטית מתוך הגביע הקדוש של מונטי פייתון, מוכה מדינת ישראל בשפעת העופות. אויבה הגדול של האנושות היא הגורם הקטן שבא להחריב אותה, החיידק, אותו "מוות שחור" שלא נראה עד היום. ושפעת זו על שום מה? אותה שפעת שכבר הצליחה לזעזע את המדינה ולשים מחציתה בהסגר – השפעת היא על חטא ההיבריס, על גאוותם ותאוותם של בני העולם, כעונש על הכליאה המזוויעה של בעלי חיים לצורך התענגות על דמם ובשרם. כאות קין נצבת השפעת על מצחם של הקרניבורים, אומרת כי תוכל להרוג במחי יד את מרבית האוכלוסיה הבוגרת, ורק הפטנט והדרך לחסל את השפעת מצוי בידי תאגיד מרושע.

נשמע כמו סצינה לא מוצלחת מסרט מדע בדיוני, אבל זו המציאות, לא?

אולם מה קורה בינתיים? מתחילה מלחמה אמיתית בין האנושות לבין העופות. אותם עופות שגודלו שנים במכלאות, בצפיפות, בדוחק, מושמדים כעת כדי להציל את האנושות. הם נושאים נגיף קטלני ויש להשמידם, הרי העופות יכולים להביא לחורבן המין האנושי. איש לא שואל עצמו מדוע וכיצד הגיעו העופות לתצפוצה כה רחבה בעולם יחד עם אפשרות להדבקת מגיפה בצורה כה קצרה.

הבעיה של המגורים הצפופים, כמו בסצנה המונטיפייתונית, יחד עם תנאים מחפירים הם שהביאו את המגיפה על האנושות. היא נכנעת לחטא של עצמה, ובעצם לא עומד דבר המאפשר את סיום העניין ללא השמדת העופות. או הם או אנחנו.

ולרגע נעצור.

ובאמת, באמת באמת, בלי להשמע מצטדק לרגע, ובלי להשמע הכי שמאלן שיש, אתם לא חושבים שאותו דבר שהאנושות עשתה לעופות, שאפשרה כר נח לשפעת העופות דומה משהו למה שעשתה ישראל לפלשתינאים? מגורים בתנאי כיבוש וצפיפות, מניעת נגישות לשירותי רפואה, הרעבה ודיכוי חברתי? כל אלו הביאו על ישראל מחאה אלימה שלא יכולה להעצר.

כמו שאני לא ממש בעד שפעת העופות, אני לא בעד החמאס. אני מקבל את שניהם כעובדה מוגמרת שניסיתי להלחם בהתדרדרות למצב בו שניהם יקומו. אולי מלחמה שתוצאותיה ידועה מראש. אבל תחשבו על זה, כשאתם צורכים "מוצר" בשרי מתעשיית הבשר שמושתתת על ניצול בעלי חיים והריגתם בכדי הביא לשולחנכם מוצר יעיל, אותה תעשייה גם תנקוט כל אמצעי כדי "לצור" מוצר זול יותר, כולל תנאים מחפירים לעופות, שמאפשרים כר נח למחלות.

הפרה המשוגעת, הפ והטלפיים וכעת, שפעת העופות, שלושתם חוליים של החברה האנושית, כמעט כמו החמאס והפונדמנטליזם האיסלאמי שקם עקב התעלמות המערב מצרכי מדינות האיסלאם במשך שנים וניצולן לנפט.

אולי ורק אולי, האנושות והאנושיות תנצח, רק אנושות אנושיית, שמעבירה חמלה ושמכבדת זכויות אדם וזכויות בעלי חיים, תוכל להביא למצב בו היא תשמור על עצמה.

One thought on “תגידו, זה לא מוכר לכם מאיפשהוא?

Comments are closed.