החלונות השבורים מגיעים לישראל: שפי פז וההרתעה של שלטון החוק

המעשה של שפי פז אמש, בו היא ריססה גרפיטי על קיר של שגרירות זרה, בו היא קראה לאיחוד האירופי לצאת מישראל (בהקבלה ל Juden Raus הנאצי), בו היא צילמה ותיעדה את הכל ולא התביישה, מראה מה מצבו העגום של שלטון החוק בישראל.

פז עשתה את שעשתה, מספר עבירות, שהחמורות בינהן הן עבירות של פגיעה ביחסי חוץ, שדינן שבע שנות מאסר, תוך ידיעה ברורה שלא תענש. פז עשתה את שעשתה כי היא יודעת שמצבו של שלטון החוק בישראל עגום, ואדם שמתעד את עצמו עובר עבירה על החוק לא יענש.

הסיבה לכך, בראש ובראשונה, היא העומד בראשות הממשלה. הכצעקתה?

כאשר העומד בראש המערכת מצפצף על החוק, מסית, מתלהם, ועובר על החוק בריש גלי יום-יום כאשר הוא מפר את הוראות חוקי התעמולה, כאשר הוא מסית נגד ציבור רב באוכלוסיה, ולא נענש על כך הוא מסמן משהו לכלל האוכלוסיה: בישראל מערכת אכיפת החוק רופסת.

אבל זה מחלחל. היועץ המשפטי לממשלה מאשר לראש הממשלה על בסיס קבוע לעקם את החוק. יועץ משפטי שמאשר בניה של התנחלות חדשה בתקופת בחירות לאחר שמציגים לו פארסה של דחיפות מדינית ולא מתפטר בו במקום הוא יועץ שמאותת שוב שאין מטרה לשלטון החוק בישראל.

שפי פז יודעת זאת, היא יודעת שכל כתב אישום כנגדה יוכל להיות מוצג כרדיפה פוליטית והיא גם יודעת שאם הצד "שלה" יבחר היא תקבל את הפריבילגיה לה היא חושקת כחלק מהסדר כללי. לכן, אין לה בעיה לתעד את עצמה עוברת על החוק. היא יודעת שאף אחד פשוט לא יעשה לה כלום.

שפי פז יודעת את מה שאנחנו יודעים: כאשר יפרצו לנו לדירה אז רוב הסיכויים שהשוטר לא יפענח את הפשע שלנו (מבקר המדינה), זו תיאורית החלונות השבורים. כשאנחנו יודעים שהמשטרה לא תפעל נגד פושעים אז הפושעים ימשיכו לעשות את שיעשו ואנחנו נצטרך להגן על עצמנו.

אתם לא צריכים לעמוד בצד בשקט. אתם צריכים להיות אקטיביים. הדבר האקטיבי הראשון הוא להצביע. הדבר השני הוא להוקיע חברתית את העבריינים.

בתמונה: מה קרה בפעם האחרונה שהשחיתו רכוש של בני עם אחר.

6 thoughts on “החלונות השבורים מגיעים לישראל: שפי פז וההרתעה של שלטון החוק

  1. הבעיה מתחילה מלמטה, כשחבר התלונן על פריצה לביתו לא טרחו לבוא אפילו לקחת טביעת אצבע. אנחנו רואים חדשות לבקרים איך מונים קשישים וחלשים והמשטרה סוגרת תיקים בלי בדיקה בכלל. ולמה להם באמת לעשות משהו כאשר הכל נסגר בעסקאות טיעון – רצחת ? תודה בהחזקת כלי נשק וקבל עבודות שרות. בזה שאתה מטיל את הכל על תיקי ראש הממשלה אתה חוטא כי בכך אתה מזכה את האחרים ובכך מחמיר את הבעיה. הבעיה היתה קיממת לפני המלחמה ב/על שלטון החוק של הממשלה.

  2. פוסט חשוב.צריך גם לאזן כל זאת עם חופש הביטוי כמובן.אבל, לא ברור לגמרי איפה ריססה. על פי הכתבה המפנה , עסקינן בלובי המשרדים . איך נכנסה פנימה? האם זה היה פתוח ? אם ריססה משהו מבחוץ זה דבר אחד.אם פרצה פנימה באיזשהיא צורה, דבר אחר לגמרי.

    צריך גם לרכך לגבי היועמ"ש. התנחלויות זה דבר מורכב .אבל, לפחות לגבי כתבי האישום נגד נתניהו , הוא היה נחרץ. הנחרצות שלו למעשה ,הלכה וגברה על ציר הזמן.

    הוא אולי לא איזה " ענק חוק " אבל ,גם לא רכיכה כלל וכלל.

    תודה

  3. אתה בטח יודע את מה שאנחנו גם יודעים, שהצבעה בבחירות רק מחזקת את הסדר הקיים ואין באמת טעם במשחק הקלפים, כשהוא מכור מראש.

  4. שפי פז חיה במקום שבו מזמן אין חוק, הוא לא חל שם אפילו על עבירות אלימות קשות.
    בנוסף היא צופה בעיניים כלות איך קבוצות שמדברות גבוהה גבוהה על שלטון החוק מגיעות להפגין ליד ביתה בדרישה מהממשלה שבאזור הזה לא תאכוף את החוק, כל זה במימון מדינות זרות שמתמודדות עם הבעיות האלה באותה צורה שהם מונעים ממדינת ישראל לעשות.

    אז ריסוס גרפיטי זה באמת בניגוד לחוק, אבל בהינתן מה שקורה בדרום תל אביב, להיטפל לריסוס גרפיטי של שפי פז זה כמו שניידת טיפול נמרץ תגיע לאזור פיגוע ותטפל בציפורן חודרנית של אחד המתקהלים.

  5. בוא גם לא נשכח שהיא קיצונית לא מהיום ולמרות זאת, ואולי בזכות זאת, מקבלת חיבוק מראש הממשלה ושרת המשפטים היוצאת. אשכרה חיבוק – לא מטאפורה.

    קשה לומר שמישהו מופתע מהצעד הזה שלה. הנזק שנעשה במדיניות החוץ הוא על הידיים של שקד ונתניהו. מי שיטען אחרת משכנע את עצמו

  6. בעוד נכון ששפי פז עברה על החוק בישראל , אבל מדוע אנחנו מתעלמים מעבירות החוק של האיחוד האירופי בישראל ושל המדינות נגדן שפי פז יצאה ?

    להתעלם ממעשים של האיחוד האירופי ולהזכיר רק את מעשיה של שפי פז, זה כמו תביעה והכנסה למאסר של נאנסת לאחר שהתריעה למשטרה על אנס שאונס אותה והיא גרמה למותו במהלך בריחתה.

Comments are closed.