המפלגה הלאומית-חברתית (האמיתית)

עת חוזר האיום הנאצי כנגד עם ישראל היושב בציון וכבר מגיעים חברי הכנסת לתפוס את הדי התקשורת. אפי איתם וזבולון אורלב יוצאים בקריאות למניעת הגירה של לא יהודים לישראל תחת חוק השבות ולשלילת אזרחות של מורשעים בעבירות ניאו-נאציות. אותן קריאות היו צפויות לחלוטין, ורק מראות את הצביעות האמיתית של המפלגות הלאומניות, כשהן קוראות להחמרה בענישה (ושלילת זכויות) של מבצעי פשעי שנאה, כל עוד מדובר בעבירות נגד יהודים.

ראוי היה אם אותם חברי כנסת היו חושבים בשנית (ומומלץ לקרוא את מאמרו המלהיב של משה צימרמן בנושא) אם היה מדובר "סתם" על פשעי שנאה. (וכמובן שעד שלא הוכחה אשמתם וכו'). בישראל יש פשעי שנאה שמבוצעים בכל רגע, גם עכשיו.

פשעי שנאה מבוצעים על ידי מדינת ישראל בעצמה. באותה העת שב"פתח-תקווה" הוקמה קבוצה ניאו-נאצית לכאורה, עוד קבוצות הופלו בגלל גזען: תלמידים אתיופיים לא הורשו ללמוד בבית הספר הממלכתי דתי עקב צבע עורם. אותה "פתח-תקווה" זכתה, אגב, חמש שנים ברציפות בפרס החינוך. האם זה החינוך ב"פתח-תקווה" שגורם לקבוצות ניאו-נאציות לצאת ולרדוף אנשים או שמא זו סתם שובבות נעורים?

מצד שני, בעת שאלי ישי קורא להחמרת הענישה ושלילת האזרחות של אלו שיוצאים נגד יהודים מסיבות לאומניות, דווקא את היהודים שמבצעים פשעי שנאה נגד ערבים הוא קורא לשחרר (להזכירכם). הקריאה של חברי הכנסת היא לא סתם פופוליסטית ולא קוהרנטית אלא היא באה לשרת מטרה אחת בלבד, להראות "עשייה" ותגובה למעשי היום יום.

פשעים על רקע גזעני הם פשעים לא שונים מכל פשע אחר. בשניהם יש את אלמנט הרוע; זה לא משנה אם זו אלימות שמופנית כלפי נשים (אונס סדרתי), ילדים (פדופיליה), הומוסקסואלים, ערבים או יהודים. פשעים אלימים הם פשעים אלימים והמניע אינו משנה את העובדה שאנשים הותקפו. האם חקיקת חוקים נגד פשעי שנאה שמחמירים ענישה במקרים בהם העבירה היתה אנטישמית אינם בעצם צביעות שאומרת "יש קרבנות ששווים יותר ויש קרבנות ששווים פחות"? (והשוו, בצורה מוזרה מאוד)

Technorati Tags: , , , , , ,

9 thoughts on “המפלגה הלאומית-חברתית (האמיתית)

  1. 1. אתה אומר שישראל מבצעת פשעי שנאה. זה בולשיט. אבל גם אם זה היה נכון, מה אתה מציע, לשלול לרמטכ"ל את האזרחות? דבר לעניין.
    2. יש ועוד איך הבדל בין פשע שנאה אחד למשנהו. יש פשעי שנאה שהם חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית, הם קיימים בכל מדינה וצריך תמיד לצמצם את היקפם, גם אם בלתי אפשרי לחסל אותם לחלוטין. אלה למשל אלימות כלפי הומואים ואלימות על רקע גזע. אבל במדינה כמו ישראל, שמבוססת על שימור של אומה מסוימת באופן מוצהר ומקובל ע"י רוב מדינות העולם, זה לא יתכן לקבל כמובן מאליו פשעי שנאה שמופנים כלפי אותו לאום בשל היותו עצמו. זה כמו..להזמין למסיבת היומולדת שלך מישהו שאתה יודע שיהרוס אותה.

  2. ועוד משהו, אדם יקר שכמותך.

    יש לך נטיה לקחת מושגים (והפעם: "פשע שנאה") ולהרחיב אותם ככה שאפשר לזרוק כמעט כל דבר פנימה. אם מנהל בצפר בפתח תקווה הלכאורית מבצע "פשע שנאה" כלפי אפרו-ישראלים, והמדינה מבצעת "פשע שנאה" כשהיא לא בונה תשתיות לכפרים ערבים בגליל, איך תגדיר את זה שהיא מפקירה גם ילדים יהודים נכים למשל שאין להם אפשרויות גישה לבתי ספר? או את זה שכל חורף שכונת התקווה הופכת לתעלה הולנדית? מבוצעים ""פשעי שנאה"" כלפי ילדים יהודים נכים ואוכלוסיה חלשה מדרום תל אביב? וכשלא בונים גשרים בנקודות המפגש של הרכבת ואנשים נהרגים על המסילה, זה "פשע שנאה" כלפי נהגים בפריפריה? וכשמשרד הפנים סוגר את שעריו בשעה 12 ביום שני, זה "פשע שנאה" כלפי אנשים שאיבדו תעודת זהות?

  3. פלי- זה חדש לך שקלינגר טועה? הוא כמעט אף פעם לא צודק! אני מכירה אותו כמעט 10 שנים. אבל זה לא באשמתו, כמו שהגבת בעצמך, אין לו פרופורציות ורק קשר חלקי למציאות…
    אבל הוא נחמד.

  4. פלי, את גזענית וחשוכה במסווה של דמוקרטית. הטענות שלך נשמעות טוב עד שמסתכלים ורואים שאת מתרצת תירוצים שנשמעים חצי-סבירים כדי להצדיק את הגזענות שלך.ובאופן ספציפי:

    > 1. אתה אומר שישראל מבצעת פשעי שנאה. זה בולשיט. אבל
    > גם אם זה היה נכון, מה אתה מציע, לשלול לרמטכ"ל את
    > האזרחות? דבר לעניין.

    דמגוגיה. אני מציע לקחת את ששת מליון אזרחי המדינה היהודים, ולהעביר אותם סדנת חינוך שמסבירה להם שהם חיו במדינה גזענית ומנצלת במשך 40 שנה, והטרור שהם חוטפים עכשיו הוא, באופן חלקי, אשמתם. ואז להסביר להם שאם הם לא יתחילו לתת יחס שווה למיעוטים, אז כדאי שהם יתרגלו כבר עכשיו לשנאה ולפשע ולטרור, ושיתרגלו לחיות עם חברות שמירה כי כך זה יהיה עכשיו, כמו במדינות דרום-אמריקה, שבהן על העשירים שומרים, והעניים הורגים זה את זה, ואין שום דבר באמצע. שבדרך שאזרחי ישראל הולכים בה, יפריטו גם את המשטרה, ואז לא יהיה אפילו מי שישמור על התחת הגזעני שלהם כי הכרישים הגדולים רוצים עוד קצת להתעשר. להסביר להם שכשהפלו את האתיופים הם שתקו, וכשהפלו את הערבים הם שתקו, ועכשיו כשבאים למחוץ את כל מעמד הביניים, אין מי שיגן עליהם. שזה מה שקורה כשחיים במדינה לא-סוציאליסטית וגזענית (שני הסימפטומים, "חוסר סוציאליזם" ו"גזענות" קשורים מאד זה לזה: שניהם סימפטומים של חוסר הומניזם, חוסר כבוד לאדם בהיותו אדם).

    אז לא, פלי, לא רוצים לפטר את הרמטכ"ל. הוא רק ממלא את הפקודות של הממשלה והציבור. רוצים לחנך מחדש את הציבור.

    וכמובן שלא נצליח, כי בסופו של יום הציבור מורכב מאנשים כמוך (או פחות רהוטים ופחות מתרצים, אבל עדיין גזענים).

    > 2. יש ועוד איך הבדל בין פשע שנאה אחד למשנהו. יש פשעי
    > שנאה שהם חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית, הם קיימים בכל
    > מדינה וצריך תמיד לצמצם את היקפם, גם אם בלתי אפשרי
    > לחסל אותם לחלוטין. אלה למשל אלימות כלפי הומואים
    > ואלימות על רקע גזע

    שוב דמגוגיה. מה עם אונס? טני בטוח שיש לך טיעון טוב מאד למה אונס כן ניתן להפסיק ואלימות כלפי הומואים לא. וזה כי את אישה, ולא הומו. ואת בעיקר אנוכית ושונאת את השונה ממך. הפלורליזם מגיע אל המיעוטים שאת שייכת אליהם, ונגמר שם.

    אז אונס, ניתן להפסיק או לא? את שונאת הומואים, אבל לא נעים לך לאמר את זה, אז את מאשימה את הציבור. לא ניתן לחסל כלום בטווח הקרוב, אך ניתן לצמצם מאד פשעי שינאה מכל סוג. אבל זה רק נכון במדינה שבעצמה לא מתנהגת באופן גזעני. (אחרת הענישה מוטה, האכיפה מוטה, יש אישור שבשתיקה לגזענות, והשוויון הלך פייפן).

    אז לכי תכתבי טוקבקים. את דווקא טובה בזה. אבל כשיהיה כאן ממש רע, אל תשכחו שאנחנו הזהרנו.

  5. מאיה, את צודקת במאה אחוז, נדמה שיובלות לא קראתי משהו נכון שיהונתן אומר.

    אלעד, זה שאתה כותב הרבה זה לא הופך את מה שאתה כותב לנכון. במקרה שלך לפי ההתרשמות שלי, אתה לא מי יודע מה חכם.

  6. אני חייב לשאול משהו שמציק לי זמן רב וקשור לנושא עד מאוד. "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל" כך נכתב במגילת העצמאות שלנו. כמובן שצוין גם "… [המדינה] תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות".

    מה היא מדינה יהודית? האם זו רק מדינה בה הרוב הוא יהודי או האם זו מדינה שבהגדרתה נועדה לשמש בית ומקלט ליהודים? אם אנו מחפשים שיוון אמיתי האין חוק השבות עצמו מפלה וזעני? אם לא, מדוע מלחמה בקבוצה אנטי-ציונית היא כן מפלה וגזענית? אם חוק השוות כן מפלה לדעתך – זה לא אומר בעצם שאתה לא מבין ומסכים עם הכוונה המקורית של אלו שעמלו על הקמת מדינת ישראל?

  7. מדינה יהודית היא מדינה שמאמצת את הסובלנות היהודית ומכירה את הסבל שמיעוטים בכל העולם סבלו בשל היותם מיעוטים ובוחרת ליישם את הלקחים על ידי כך שהיא לא מפלה אותם.

    אני מכיר עם כוונת המגילה, מטרתה היתה לאגד את נרדפי העולם באותה העת.

Comments are closed.