רח' כהנא פינת קונטאר

"העושה מעשה שיש בו גילוי של הזדהות עם ארגון טרוריסטי או אהדה אליו, בהנפת דגל, בהצגת סמל או סיסמה או בהשמעת המנון או סיסמה (…) ייאשם בעבירה, ובצאתו חייב בדין, יהא צפוי לעונש מאסר עד שלוש שנים או לקנס עד 1000 לירות או לשני העונשים גם יחד" (פקודת מניעת טרור, ראו גם חוק איסור הקמת מצבות זכרון לזכר מבצעי מעשי טרור).

כך הוא ארגון טרור ומאיר כהנא היה גזען. קריאתו של מיכאל בן-ארי להנציח את הבוס לשעבר שלו, ולקרוא לרחובות על שם מי שייסד ארגון טרור אינה הולמת משטר דמוקרטי ותהפוך את כל ראשי הערים לעבריינים; כל ראשי הערים, בפועל, יהיו צפויים בתיאוריה לאחריות פלילית (וראו גם 6195/98 ישראל גולדשטיין נ' אלוף הפיקוד) וכולם יקימו מצבה, גם אם זו אינה מצבת קבר, לרב כהנא.

קריאת רחוב על שם מאיר כהנא בישראל היא עוולה כנגד ציבור שלם שהושמץ והוקע על ידי כהנא, היא תמיכה באידיאולוגיה שלו והיא פוגעת בחירותם של אזרחי ישראל; אני לא אגור ברחוב על שם כהנא כשם שלא אגור ברחוב על שם סמיר קונטאר או סדאם חוסיין. לא רק שיש לדחות את הצעתו של בן ארי, אלא יש לראותו כמי שמזדהה עם ארגון טרוריסטי ולפעול להדחתו מהכנסת.

13 thoughts on “רח' כהנא פינת קונטאר

  1. טענה בעייתית מאד. לא סתם הכהניסטים קוראים לעצמם "אנשי כהנא": כך וכהנא חי הוצאו אל מחוץ לחוק ארבע שנים לאחר סיכולו הממוקד של כהנא בניו יורק. הוא עצמו מעולם לא הורשע בישראל בטרור, והפיגוע שבו היה מעורב בארה"ב, כנגד אמרגן שהביא אמנים סובייטים לארה"ב, זכה לאהדה מסויגת מהממסד הציוני.

  2. בן ארי אינו מחדש אלא רק מרחיבף הרוצח ברוך גולדשטיים נקבר בקרית ארבע במרכזו של גן ציבורי הקרוי על שם הרב כהנא. כך שאם אני מבין נכון, לשיטתך חלה אחריות פלילית על כל ראשי הערים של קרית ארבע מאז פברואר 1994 ועד היום, לפחות בהקשר זה.

  3. אתה חושב שיש מקום להתמודד עם התועבה הזו דווקא בטיעונים משפטיים-פורמליסטיים?

  4. יוסי,
    כהנא הקים ארגון טרור; גם אחרים מעולם לא הורשעו.

    אורי,
    הגינה אינה חוקית; ראה את פסק הדין המאוזכר.

    יפתח,
    כן. אם ראשי המדינה לא מסוגלים לטפל בבעיה של חוסר מוסר, צריך חוק.

  5. מעניין שלא ציטטת את זה כשהניפו כשהניפו דגלים והציגו סמלים של אש"פ וחיזבאללה בכיכר רבין.

  6. ד',
    אני שמח שאתה מתקן אותי, אבל שוב: (א) חיזבאללה? אתה בטוח? ו(ב) אם אש"ף לא ארגון טרור, מה הבעיה שלך עם זה?

  7. האם האצ"ל, ההגנה והלח"י לא היו ארגוני טרור? האם אין מצבות, אנדרטאות, מוזיאונים וחגים לאומיים המנציחים את פעילויותיהם?

    המסקנה שלי היא שהחוק הישראלי הוא בהרבה מקרים צבוע, ובעוד הוא מנוסח באופן אחד, הכוונה שמאחוריו, וכן הפירוש והיישום שלו, שונים בתכלית.

  8. הפוסט הזה רק מוכיח כמה המונח "ארגון טרור" נועד לא אחת למטרות פוליטיות, ודיכוי התנגדות פוליטית. מוסדות השלטון ה"דמוקרטיים", מצאו עוד שיטה לנתק את עצמם מרצון העם – הכרזה על יריבים פוליטיים כ"ארגון טרור", והרחקה כוחנית של כל מי שמקורב ליריבים ממוסדות השלטון.

    להסתובב עם דגלי אשף באבן גבירול? מחאה פוליטית לגיטימית.
    לקרוא לרחוב על שם כהנא? פעילות טרור שיש להעמיד עליה לדין ולהרחיק מהכנסת.
    בכל מדינה בעולם היו מזדעזעים מכך שלמדינה יש שירות חשאי שלם שמטרתו לנהל מעקב אחרי אזרחי המדינה היהודיים שלה. אצלנו קוראים לזה "המחלקה היהודית בשב"כ", ויהונתן תכף יצדיק את קיומה.

    אגב הזדהות עם ארגוני טרור:
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/592/644.html
    הוא עדיין מקבל משכורת מהמדינה.

    לעניין ה"גזענות", שבגינה השמאל הצליח להוציא אל מחוץ לחוק את תנועת כך ולא לאפשר לה לרוץ לכנסת (אין כמו לחוקק חוקים "דמוקרטיים", שאוסרים על אלה שאינך מסכים איתם להבחר לכנסת):
    ח"כ מג'אדלה: "עולה חדש כמו ליברמן לא יכול להזיז אותנו מפה"
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/501/168.html
    ואיך אפשר בלי טאלב א-סנע לליברמן:
    "אתה עולה חדש, אתה לא יודע לדבר עברית"
    http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3659095,00.html

  9. אגב, למי שלא יודע, הבסיס החוקי שעל פיו כ"ך נשללה ממרוץ לכנסת, נוצר כשהליכוד חשש שיברחו לכ"ך יותר ממדי מקולות מצביעי הליכוד. ב1985 הם שינו את "חוק יסוד: הכנסת" רק כדי למנוע מתנועת כ"ך לרוץ לכנס, ובג"ץ (עוד מוסד שכולנו יודעים שהוא נטול משוא פנים או נטיות פוליטיות, אבל שואלים את עצמנו האם זה באמת ככה כששופטים יוצאים לגמלאות ומשחררים הצהרות בעלי אופי פוליטי מובהק) – מנע ממנה לרוץ.
    ב1994 – תנועת כך הוכרזה על ידי המדינה כתנועת טרור – על אף שמעולם לא ביצע פיגוע טרור אחד. הנימוק להכרזה על כ"ך כתנועת טרור? ברוך גולדשטיין היה חבר בה בעבר.
    אבל גולדשטיין גם היה סרן במי'ל בצה'ל בזמן הזה. אף אחד (חוץ מהזויי השמאל אולי) לא חלם על להכריז על צה'ל כארגון טרור בשל האירוע.

    1999 – אחמד טיבי, גם היום חבר כנסת, קורא להסיר את אשף מרשימת ארגוני הטרור:
    http://usproxy.bbc.com/2/hi/middle_east/528056.stm
    מסתבר שהכל שאלה של פוליטיקה. אם כמה חברי כנסת רוצים – אש"ף, שרצחה מאות עד אלפי יהודים היא תנועה לגיטמית. כ"ך – שמעולם לא ביצעה פעילות טרור אחת – ארגון טרור רצחני שיש למחוק כל זכר אליו, ולהעיף מהכנסת כל מי שמזדהה עמה או מקשר את עצמו אליה.

    עזמי בשארה – מייסד מפלגת בל"ד, וחבר ברשימה המאוחד חד"ש-בל"ד – ריגל לסוריה וסייע לחיזבאללה(ארגון טרור) במהלך מלחמת לבנון השניה.
    גם חד"ש וגם בל"ד עדיין חוקיים למדי. לא שועדת הבחירות לא ניסתה לפסול, אבל גם הפעם בית הדין הגבוה ל"צדק" נתן את דעתו בסוגיה, וביטל את הפסילה.

    איפה היה יהונתן קלינגר לגבי פסילת בל"ד (שמייסדה סייע לארגון טרור בעת מלחמה נגד ישראל, וריגל עבור סוריה – מדינת אויב)?
    http://2jk.org/praxis/?p=1785
    הוא כמובן היה נגד. טען שהפסילה היא "פוליטית". באותו פוסט הוא ממשיך ומתאונן על כך שלא פסלו גם את משה פייגלין.

    אם זה לא היה כל כך אבסורדי ומגוחך, עוד הייתי צוחק.
    אבל כך היה השמאל מאז ומתמיד – משתיק את ההתנגדות הפוליטית, מוציא אותו אל מחוץ לחוק, שולח את כוחות צה'ל להטביע אוניות ישראליות, משלח את חיילי צה'ל לבצע טיהור אתני בכוח ביהודים מביתם – ובו זמנית, מתהדר במושגים כמו "זכויות האזרח", "דמוקרטיה" ו"צדק" כשהוא מדבר על בסיס המצביעים שלו – הערבים, קיבוצניקים, וקומץ הזויים שגרים בתל אביב וחושבים שזה מגניב ללבוש חולצות של צ'ה גווארה.

  10. "יוסי,
    כהנא הקים ארגון טרור; גם אחרים מעולם לא הורשעו."
    כמעט פספסתי את זה :)

    בתי משפט? הוכחות? הרשעות? מי צריך את זה כשהטוטאליטריזם של השמאל מחפש למחוק אויבים פוליטיים.

  11. חברים אני מאד אוהב דיון שנראה נחמד ונעים סובלני ופתוח פלורליסטי במידה גבוהה ביותר רק דבר אחד שכחתי שאתם למדתם את תורתו של האיש כמו את תורתם של אשף והערבים הישראלים נכון? מה ייתכן שלא? אתם הרי ליברלים!!
    יותר מזה אני בטוח שכל אחד ממכם מחזיק בבית את הספר הראשון שלו בעברית "האתגר" שבו הוא מדבר על הוצאת ערבים מישראל ברצון!! (לקרוא היטב ואני לא צוחק) זו עובדה!!!!
    (כמובן שמדינת ישראל לא יכולה שלא לגרום להקצין את הדעות והעמדות אחרי שהיא נותנת מקום למצע גידול טרוריסטי ואוכלוסיה טרוריסטית להיות 25% מאוכלוסייתה!! שבכל מלחמה מתגלים ככח עתודה ללוחמים נגדנו.
    אז אם לא הבנתם נפלתם בפח! במקום להבין את משנת האיש נפלתם בפח תקשורתי ממוסד וממודר היטב וממומן היטב על חשבון משלם המיסים!
    אתם בכלל מעיזים לדבר עליו כארגון טרור? היחיד במדינה שהיום כמעט כל אדם נורמלי ואפילו חלק מהפוליטיקאים מסכימים איתו היחיד שאנשים שלא הכירוהו שומעים ומחפשים עליו היום, היחיד שהציע פתרון ברור לדבר עליו כעל ארגון טרור ותו לא?! אבדתם כל צלם אנוש. (והוא פעל למענכם!!!!)
    לכו בקשו סליחה וקראו כמה מספריו
    ואז נשב נדבר ונראה לכם שאם הוא מוגדר כבעל ארגון טרור (ע"י פוליטיקאים) אז מדינת ישראל צריכה להיות מוגדרת בית ספר לטרור על פי העובדות
    אבל..עוד חזון למועד עוד ייפתח דיון על זה עוד נלבן זאת עד הסוף..
    הצדק מגיע לאט.. לאט..ולעיתים כואב אך מגיע.
    שלום בין יהודים ליהודים
    בין אשכנזים לספרדים
    בין דתיים לחילונים
    בין ימנים לשמאלנים
    בין מתנחלים לשאינם
    כי אנחנו אחים!
    לנצח!

Comments are closed.