Tag מחיר

בסופו של דבר, מלחמות ההאקרים הישראלים בעוכרי ישראל רק יפגעו בנו, ולא מדובר על יותר מאשר נערי גבעות עם מקלדת.

בשבועות האחרונים, בעיקר בעקבות פעולתו של ההאקר 0xOmar ששחרר לאוויר העולם עשרות אלפי פרטים של אזרחים ישראלים, ובכלל זה פרטי כרטיסי אשראי, והכל ממניעים אידיאולוגיים אנטי-ציוניים, החלו פעולות תג-מחיר משני הצדדים שפגעו רק באזרחים. אחרי מספר פרסומים של פרטי אשראי ומידע אישי נוסף של אזרחים ישראלים שגרמו לנזק בלתי הפיך, ויחד עם מרשם האוכלוסין שדלף לאינטרנט ככל הנראה גרועים לא פחות מדליפתו של המאגר הביומטרי בעצמו, החל הצד הישראלי לנקום.

בתחילה התאגדה קבוצת האקרים פרו-ישראלית, שעל פי פרסומיה ניסתה לעבוד בצורה אתית ורק להראות על פגיעות במערכות אבטחת מידע של הצד השני; אלא, שמשהו קרה. אחד ההאקרים, ככל הנראה בלי ידיעת חבריו לקבוצה, החל לפרסם מידע אישי של אזרחים סעודים, ירדנים ופלשתינאים, והכל מתוך אידאולוגית תג מחיר. לדבריו, "אני יודע שהם חפים מפשע (מעט מתוכם), אבל ערבים הם ערבים". כלומר, פגיעה באזרחים חפים מפשע היא אמצעי להחזיר לצד השני.

אותה קבוצה, כחבורה של פורעים שלוקחים את החוק לידיים ביצעה לא מעט בשבועות האחרונים, החל מפרסום כתובות מייל של סעודים ועד פרסום של "עומר כהן" של פרטי כרטיסי אשראי וכתובות דואר. זו לא הפעם הראשונה שישראלים מתנהגים כמו הערס המצוי: היו כבר פריצות שנועדו לקדם את שחרור גלעד שליט ואפילו נקמה ב2005 על השחתת אתרים ישראלים שעלתה בהשחתה של אתרים טורקים, אבל זו פעם ראשונה שהנפגעים הם אזרחים חפים מפשע, ולא אתרי ממשלה, אתרים תומכי טרור או ארגוני האקרים אחרים.

אלא, שלא רק שפעילותו של אותו האקר, הגם שנעשית ממניעים אידיאולוגיים, אינה בדיוק חוקית ולא עומדת בקנה אחד עם חוק המחשבים, אלא שפעילותיו לא שונות מבחינה חוקית מההאקרים האנטי-ישראלים, וזאת מסיבה אחת: החוק היבש לא נרטב אף פעם.

האם יכול אותו נער גבעות עם מקלדת לקום ולהתגאות במעשיו כאשר סגן שר החוץ של ישראל, דני איילון, קורא למעשים אלה פעילות טרור? האם אין שוני בין פעילותו של ההאקר והדלפת המידע האישי של סעודים, שיכולים אפילו להיות פרו-ישראלים ואנטי-מוסלמים, שכל פשעם היה לרכוש באתר קניות סעודי, לבין פעולה זהה נגד ישראלים? לא.

[פורסם במקור בגרסא ערוכה בחורימבה רשת]

One thought on “Tag מחיר

Comments are closed.