תכירו את נתק: שירות ההתנתקות משירותי תקשורת

להתנתק מספקיות תקשורת יכול להיות זוועה; עידו קינן חווה זאת על בשרו לפני כחודש כאשר רצה להתנתק מבזק בינלאומי; ההמתנה הארוכה על הקו לפעמים עשויה להתארך שעות ואם נוסיף על כך את הקשיים הבלתי אפשריים שמערימות החברות על האזרח שמעוניין להתנתק, החל מהעברה לנציג שימור לקוחות כיוון שהנציג הטלפוני "לא מוסמך" לקבל בקשות התנתקות ודרך עשרות אמתלות אחרות. לכן, בשנת 2008 החליט המחוקק לתקן את חוק הגנת הצרכן, כך שלקוח יוכל לשלוח הודעת ניתוק בעל-פה או בכתב (סעיף 13ד לחוק).

אלא, שכיוון שנציג השירות אינו "מוסמך" לקבל את הודעת הניתוק, דורשת הספקית כי ההתנתקות תבוצע בכתב: בדואר רשום או בפקסימיליה, כאשר שתיהן מציגות מכשול בפני האזרח הקטן: על מנת לשלוח דואר רשום יש להמתין בתור, ולרוב האזרחים אין פקסימיליה.

מתוך תסכול רב, ומתוך רצון לפתור את הבעיה הזו, עלה במוחי רעיון: להקים אתר שיאפשר ללקוח לשלוח את בקשות הניתוק לכל ספקיות התקשורת,  כאשר השירות ישלח את הפקס בשם הלקוחות. לצורך כך פניתי לנתנאל וכשטיין ממנגו-נט ולחבר נוסף, אנונימי. יחד, החלטנו להשיק שירות כזה, כאשר הוא ישתמש בAPI של FreeFax הישראלי כדי לשלוח את הפקסים. לצורך כך נתנאל כתב מערכת שהתממשקה עם שירות הפקסים.

לצערי, אני לא יכול לממן את ההתנתקות של כל אזרחי ישראל, ולכן השירות הוא בתשלום סמלי, של 1 ש"ח, אשר ישולם באמצעות SMS. התשלום נועד לכסות את עלויות השליחה, ועוד ממש קצת.

אני מקווה שתצליחו להשתמש בשירותים, ובפעם הבאה שתמצאו את עצמכם מתוסכלים ומנסים להתנתק משירות, תזכרו שיש לכם חלופה שתאפשר לכם להתנתק בקלות.

כנאצי של פרטיות, אני גם דאגתי שלא יעשה שימוש במידע הפרטי כאן, ושהוא ישמר רק לצורך בקשת השליחה.

תכירו, נתק: שירות ההתנתקות משירותי תקשורת.

43 thoughts on “תכירו את נתק: שירות ההתנתקות משירותי תקשורת

  1. פשוט, חכם, מעולה.
    מה דעתך על השירותים המשלימים:
    א. דואר רשום (עם אישור קבלה בSMS).
    ב. טופס תביעה קטנה, ממולא עם כל הפרטים, להגשה על ידי הלקוח במקרה של אי ניתוק.

  2. רעיון מעולה, הביצוע לא פחות טוב (לפחות לפי הUI)

  3. ר"ש,
    נשמרים הפרטים הבאים (לאחר וידוא השליחה): מספר אסמכתא, ספק השירות, תאריך. אם ללקוח תהיה האסמכתא, אנחנו נוכל לתת אישור שהיא אכן נשלחה, זה הכל.

  4. איזה יופי!

    אז למה אין לך עדיין כפתור donate כמו שיש לכולם?

  5. לדעתי צריך בשניהם. אבל באתר בטח ההכנסות יהיו יותר גדולות.

    (אני מודיע מראש שיצאתי דביל אם מסתבר שיש כבר כפתור כזה, ואז אני מחליף את הצעתי בהצעה לעשות אותו טיפה יותר בולט. אין בדברים אלה או בדברים אחרים שנאמרו, נכתבו או שודרו, משום הודאה באידיוטותי במקרים שאינם מופרטים במפורש בגוף ההודעה.)

  6. יוחאי,

    קצת חורה לי לשנורר כסף מהקוראים של הבלוג, בהתחשב בכך שבתור עורך דין אני מתפרנס לא רע.

    אם אתה אוהב אותי ואת הבלוג, תרום למטרות שאני מזדהה איתן.

  7. אם השרות יעזור לאדם אחד דיינו.

    יחד עם זאת, "כנאצי של פרטיות", למה זה כתוב בתנאי השרות:
    "פרטיות: ידוע לך כי לצורך מתן השירות באתר, המפעיל עשוי לשמור פרטים על אודותיך, אשר כוללים בין היתר את שמך, מספר הטלפון שלך, מספר הזהות שלך ופרטים מזהים נוספים."
    http://netek.co.il/policy.php
    בכתבה בטמקא כתוב כי "כל הפרטים האלו לא נשמרים באתר". כמובן שאתה לא אחראי למה שזיו קיטרו כותב!

    כמו-כן, נראה שאין באתר כל אבטחה על הטופס. ככה לא מעבירים ת"ז וארבע ספרות אחרונות של כרטיס האשראי. (אני מדקלם את המספרים האלו מתוך שינה).

  8. אחלה יוזמה!!

    החלק של 4 ספרות האחרונות של כרטיס האשראי הינו חשוד.
    כרטיס אשראי דבר מאוד פרטי אישי ואסור שיגיע פרטים אלו לאדם כזה או אחר.

    היום ללא זהות ממשית ניתן לשנות ולבצע מן מניפולציה על העסקה המון פרטים כמו: ביטול שירות, שינויי ססמא, שינוי פרטים כאלה ואחרים ועוד..

    מה יקרה אם יום אחד הDATABASE יופץ כמו כל מקרה רעשני כזה או אחר?
    לקחת בחשבון?

    מה יקרה אם באתר תמצא security leak והוא ינוצל על ידי גורמים עויניים? נכון אנחנו לא יכולים להבטיח את 100% האבטחה אבל מקסימום אפשרי ובהחלט.

    מה יקרה אם מישהו יאזין לתעבורת הרשת ויגלה פרטים שלא צריך לדעת?
    לקחת בחשבון?

    עוד יותר מיזה, ראיתי מקרים מאוד נדירים שמבקשים את מלוא ספרות כרטיס האשראי ולכן זה הופך את זה כשווה ערך לארבעת ספרות האחרונות של כרטיס האשראי.

    קח לצומת ליבך,
    סה"כ רעיון מצוין – רק לקחת בחשבון כמה דברים.

  9. דביר,

    אני אנסה להרגיע אותך כמה שניתן:

    היום ללא זהות ממשית ניתן לשנות ולבצע מן מניפולציה על העסקה המון פרטים כמו: ביטול שירות, שינויי ססמא, שינוי פרטים כאלה ואחרים ועוד

    אכן, ולכן אנחנו לא שומרים את המידע אלא לצורך השליחה (הוא נעלם אחרי מספר שעות) והפרטים שאנו נוטלים הם רק הפרטים המינימאליים לצורך הניתוק.

    מה יקרה אם יום אחד הDATABASE יופץ כמו כל מקרה רעשני כזה או אחר?

    במקרה כזה, יהיה לו מידע סטטיסטי מעניין על השעות בהן אנשים מתנתקים וזהות חברות התקשורת שהתנתקו מהן. המאגר עובר סניטציה לצורך כך וכדי להגן על הפרטיות.

    מה יקרה אם באתר תמצא security leak והוא ינוצל על ידי גורמים עויניים? נכון אנחנו לא יכולים להבטיח את 100% האבטחה אבל מקסימום אפשרי ובהחלט.

    לכן אנחנו דואגים כרגע לSSL מצד אחד, ומצד שני דואגים לשמור רק את הפרטים המינימאליים שנועדו לצורך הניתוק.

    עוד יותר מיזה, ראיתי מקרים מאוד נדירים שמבקשים את מלוא ספרות כרטיס האשראי ולכן זה הופך את זה כשווה ערך לארבעת ספרות האחרונות של כרטיס האשראי.

    אני לא אשמור ולא אבקש את זה לעולם.

  10. אין בעיה,

    אם יש לך הצעות, אני קשוב. באמת, זה אתר לגמרי למען הציבור ולגמרי של הציבור (אנחנו עוד נראה מה עוד אפשר לבנות על הFramework שנתי כתב, אבל אני רואה פוטנציאל לכמה אופציות).

  11. רעיון מעולה, יישר כוח. אבל הייתי ממליץ לא לפרסם את השירות כשהשורה האחרונה מכריזה שאתה נאצי ;)

  12. כל הכבוד ל היוזמה ועל הביצוע האיכותי.
    הייתי מציע שהטופס יישלח באופן מוצפן.
    ושהמשתמש יוכל לראות את המסמך שעומד להישלח בשמו לספק השירות לפני השליחה. אולי גם אפשרות לערוך/ להוסיף למסמך.
    ולהציג באתר את מספרי הפקסים של הספקים, אע"פ שיש לכם תמריץ כספי שלא לעשות זאת.

    והייתי מציע לשפר את אלגוריתם בדיקת הולידציה של המייל, ושיתבצע onblurr ולא onchance

    ומונה ניתוקים, שיציג את כמות האנשים|שירותים שסייעתם לנתק.

  13. רעיון יפה, ביצוע משובח.אבל "נאצי של פרטיות"? לא יפה

  14. אין בעיה שמישהו ימלא את הטופס הזה עבור מישהו אחר שהוא רוצה להיתנקם בו?
    (את כל הפרטים האלה יחסית קל לגלות על מישהו שאתה מספיק קרוב אליו).

  15. ולעמוס: מי שרוצה "להתנקם" יכול גם לשלוח דואר רשום.

  16. @hadaso:
    אבל כדי לשלוח דואר רשום צריך להראות תעודה מזהה ולתת כתובת אמיתית, לא?
    כאן מספיק רק לדעת את המספרים והשמות הנכונים.

    באבטחת מידע והגבלת גישה ("authentication" ו-"authorisation"), יש מושג שנקרה "מה שאתה יודע" ו-"מה שיש לך". באתר מספיק לדעת פרטים. לדואר רשום גם צריך להראות בעלות על התעודה הנכונה.

  17. עמוס,

    גם בשביל לשלוח פקס לא צריך ת.ז.
    האתר בסה"כ שולח פקס עם הפרטים
    לכל מי שיש את הפרטים יש את האפשרות לשלוח פקס

  18. כל הכבוד. הוט התישו לי את הנשמה עד שגיליתי את האתר עכשיו אני משאיר אותם בהמתנה של שעה וחצי ובסוף אומר להם שאשתי תחזור אליהם בטלפון כמו שחיכיתי שנציג שמורשה לנתק יחזור אליי

  19. אתר נתק הוא אתר חכם אני כל כך מרוצה שבועות שאני מנסה להתנתק מהוט, מבזק ורק בזכותכם הצלחתי לא הרבה אנשים מכירים שיש אתר כזה ואני מספרת לכולם תודה רבהההההה

  20. כל הרגולטורים לא רצו לעשות משהו ממשי על מנת לעזור ולחלץ אנשים ישרים ותמימים מהצרה הזו שנקראת תקשורת וכו' מהסיבות הידועות גם לנו והשמורים עימם (הרגולטורים). הצלחתם הייתה שדי להם לא לשנות דבר מכל ההתנהגות הפרועה והמדכאת והמתנשאת של החברות.(לא רצו לשרוף מקום עבודה עתידי) סופסוף קמו אנשים טובים משכמם ומעלה עידו קינן, ויהונתן קלינגר ועשו את האתר הטוב והמציל הזה שאת ערכו הרב לא ניתן לכמת. יבורכו אנשי חסד ואמת אלו. תודה רבה ממני מרדכי אלמסי.

  21. האם אחרי שמתנתקים מהוט צריך להדפיס את הדף ולפקסס להם?

  22. יהונתן שלום
    מברוק על האתר! ברצוני לשתף אותך ומצפה לתשובה שתעזור לי ב 2014 שלחתי דרככם הודעת ניתוק ל012 סמייל ניסתי להשיגם בטלפון ללא הועיל! התחברתי לנטוויזן שנה לאחר מכן מודיע לי טכנאי של בזק, שאנחנו עדיין מחוברים ל012 סמייל וכמובן לנטוויזן. ניסתי להתקשר אליהם ושוב ללא הועיל. תבעתי אותם בבית משפט לתביעות קטנות והם תענו שמעולם לא קיבלו את הפקס על אף שיש לי אישור הגעה( יש לציין שבאותה הדרך התנתקנו מנטווויזן תוך שלושה ימים!)
    השופט טען ״ שההוכחה שהבאתי שהפקס עבר איננה הוכחה מה גם שאתר נתק לא נחשב״ וכמובן שיצאתי מפסידה ! את כל זה עשיתי לא בשביל התעשרות עצמית אלה באמת נמאס מעל העושק שהחברות עושקות את האזרח ( היו לי בעבר עוד כמה חוויות מזעזעות עם חברות תקשורת אחרות, הפעם החלטתי הגיעו מים עד נפש ואני בתור שירות לצרכן אלך לתבוע , אבל אפשר לומר שאכלתי אותה בגדול!

  23. אם יונתן לא עונה ללקוחה הזאת מעלי שטוענת שהפסידה במשפט כי השופט טען שאתר נתק לא נחשב. אז אין טעם בכלל להכנס לאפליקציה ולבצע ניתוק דרכה.

Comments are closed.