טכנופאניקה: העולם כמאורה

0.
[נכון שהתגעגעתם לפוסטים בסעיפים?] בשבוע הבא יערך כנס הקיץ של עמותת אשנב [להרשמה ללא תשלום] במושב הפתיחה ידברו, בין היתר, אריאל אטיאס, שר התקשורת, ורימון לוי, יו"ר איגוד האינטרנט הישראלי. וזאת כאשר בימים אלו שר התקשורת, כזכור לכם, מקדם יוזמה לצנזורה של הרשת. רימון כבר קרא בכנס השנתי של האיגוד להלחם בצנזורה, ואני מקווה שיעשה כן גם כאשר הוא עומד לצד שר התקשורת.

1.
בשעה 15:00 של אותו יום עיון, אנחה פאנל על הדמוניזציה של הרשת וטכנופוביה; בפאנל ישתתפו גדי שמשון, עטרה פרנקל-פארן ואלכס מיטלמן, הפאנל ידון בהפחדה שהתקשורת הממסדית והמערכת הפוליטית יוזמות נגד הרשת ומטרתו [למרות שהוא חד-צדדי בבסיסו] לצור מודעות ושיח בקרב המאזינים לנושא הזה. [אני, כמובן, אשמח אם תבואו להקשיב].

2.
כמובן שההפחדה עצמה היא חלק ממדיניות מערכתית של הטמעת צנזורה (ומאמר מאלף של אליס מארוויק על טכנופוביה, תודה דימה); מארוויק, במאמר על חוק אמריקאי חדש שמתגבש למלחמה בפדופיליה (או "אורבים וירטואלים") סוקרת את הסיבות לטכנופאניקה ומסבירה שהפאניקה היא נגד שימוש של צעירים בצורת מדיה חדשות ועל מנת להגביל את השימוש באותה טכנולוגיה.

3.
אותה טכנופאניקה היא כנראה הגורם שהביא לכך שספקי אינטרנט אמריקאי יפעלו לחסימת אתרי פורנוגרפיית קטינים ולא לאכיפה נגד בעלי האתרים; הציבור האמריקאי מעדיף שהעולם יתנהל על מי מנוחות ושפושעים יוותרו בפינות האפלות של הרשת. אותה מדיניות תיושם ככל הנראה על ידי צרפת שמעוניינת גם בצנזורה [כפויה] וגם במנגנון הלשנה של אזרחים [עם כל ההשלכות].

4.
טכנופאניקה היא [בעצם] גזענות כנגד שימוש בטכנולוגיה על בסיס דעות קדומות.

5.
כשהחמאס הורה לספקיות האינטרנט ברצועת עזה לצנזר תכנים, הוא עשה זאת "כדי להגן על האזרחים" [קרי: מטכנופאניקה], אולם רימון לוי מדווח כי גם אתר הפתח נחסם בעזה כחלק מהמאבק הפוליטי, כשפינלנד מסננת אתרי אינטרנט, אז גם אתרים פוליטיים שקוראים לשינוי החוק נחסמים. בכלל, אין אף מדינה בה הצנזורה היא על פורנוגרפיה בלבד, תמיד יש עוד נושאים [כמו בטחון המדינה]; הרי רשויות אכיפת החוק בישראל עובדות בדרכים מסתוריות.

5.5 [וסיום]
אני באמת רוצה להתמקד בלינק מאתר 'הארץ' אתמול על הארכת הפטור להסרטת חקירות חשודים: "המשטרה ביקשה להפוך את הפטור מתיעוד חקירות לקבוע, בטענה שבחמש השנים האחרונות התברר שהדבר "חיוני ביותר לגורמי אכיפת החוק לצורך חקירת עבירות טרור וסיכולן"." מדוע הפטור מהקלטה חיוני לאכיפת החוק? האם מכים את החשודים, האם פשוט מכניסים דברים לפיהם או האם דולפות ההקלטות החוצה? () כל אחת מסיבות אלו אינה מספקת להארכת הפטור.

4 thoughts on “טכנופאניקה: העולם כמאורה

  1. אני די מזועזע מהסעיף האחרון. נציגי המשטרה לא מסמיקים כשהם מבקשים כאלו בקשות? ומדוע הקלטת החקירה תמנע מנחקר למסור מידע? אני מבין שהחשש הוא שאדם יפחד להעביר מידע שעלול להיתפס בקרב בני עמו כבגידה, אבל אם זה עלול לדלוף מצילום החקירה, זה עלול לדלוף באותה צורה מסיכומי החקירה, אז מה ההבדל?

  2. יחזקאל,
    אני גם תוהה מה יהיה עם זה ולמה הם מתנגדים. להערכתי הסיבה היא רק בגלל שהשב"כ והמשטרה לא רוצים לחשוף את שיטות החקירה שלהם.

    מודי,
    אשתדל להשתמש בהם יותר.

  3. ברור, ולכן זה די שקול להצהרה: אנחנו חוקרים בצורה לא חוקית מידי פעם. אם יש סיבה טובה (פצצה מתקתקת), שיגשו לשופט, זה לא נוהל שהם לא מכירים.

Comments are closed.