למה כן להצביע לדב חנין?

בחירות הן עניין הפכפך, מדי פעם אתה נתקע במאבק שאתה עצמך יזמת ולא מבין שאתה עסוק מדי בקמפיין שלילי או בלהאביס את יריבך בדיסאינפורמציה עד כדי שאתה שוכח מה המטרה האמיתית שלך, והיא להסביר מדוע כן לבחור במועמד שלך. כשזה קורה לך, אתה יודע שאתה כבר בדרך הנכונה, אבל לא מספיק.

לכן, ואולי כדי להבהיר פעם אחת מדוע אני תומך בדב חנין, החלטתי שראוי לאגד את מעט הדברים שבגללם אני מאמין שדב חנין יהיה ראש עיר נהדר לתל-אביב. חשוב לציין שאני תומך ומסייע לדב להבחר בצורה אקטיבית, אבל אני לא מקבל כסף על עבודתי עבורו. כפי שהסברתי לסבתי לא מזמן, אני רוצה שדב חנין יבחר כיוון שבחירה שלו תעשה לי יותר טוב ותגרום לכך שאני אוכל לגור בעיר הזו, קרוב אליה ולבקר אותה יותר.

סביבה:
דב חנין העביר את חוק אוויר נקי (ביוזמת עמרי שרון) שיביא לאט לאט לצמצום זיהום האוויר במדינה. חוק אוויר נקי מכיל קנסות יעילים, כך שלראשונה אין למפעלים תמריץ לזהם ויוכל סוף סוף לאפשר הגשת כתבי אישום נגד מפעלים מזהמים. הצד השני של החוק הוא חוק המזהם משלם, שיזם ח"כ חנין, מטיל קנסות אפקטיביים על מי שמזהם ומאפשר למנוע מצב בו רווחי לזהם. (ההבנה כאן חשובה כאשר הקנסות הם זניחים ולא תמיד מסייעים לממשלה לאכוף).

תחבורה:
דב חנין יפעל למען תחבורה ציבורית בשבת ויפעל להטבה עם רוכבי האופניים. בתור מי שנע בתל-אביב לא מעט, החשיבות של שני הנושאים האלו גדולה מאוד, אני רוכב על אופני ונתקל לעיתים בלא מעט בעיות הכרוכות בהגעה ממקום למקום. חשיבותה של התחבורה הציבורית היא בכך שמרגע שאני יכול לדעת שאני יכול להסתדר בלי רכב, אני אחסוך אלפי שקלים בחודש, כלומר: תחבורה ציבורית יעילה עבורי משמעה לא רק עזרה לסביבה, אלא גם עזרה לכיס האישי שלי. כרגע, כל פעם שאני צריך להגיע לצד השני של תל-אביב אני צריך לתפוס לפחות אוטובוס וחצי, לא נעים בעליל (שלא נדבר על להגיע להרצליה פעם בשבוע).

זכויות עובדים:
דב חנין הצהיר שלא יעסיק עובדי קבלן בעיריה. בעידן שבו שירות מענה טלפוני נבחן ביעדים כמותיים והחברות שמספקות את השירותים מתוגמלות לא על ידי איכות המענה אלא על פי כמות השיחות, דווקא החזרת השירותים האלו לידי העירייה יבטיחו שנוכל לקבל שירות יותר טוב ומקצועי ולא למצוא קבלנים שמעוניינים לבנות על גבנו וגבי עובדיהם הון קטן. חשוב להבין כמה רע להיות עובדי קבלן (או נותני שירותים) כאשר ישנם הם משוללי זכויות, קביעות ובעצם תחושת השייכות שלהם למקום העבודה הינה פחותה. בין הפעילים בתנועת עיר לכולנו נמצא אלון לי גרין, מי שאיגד את עובדי הקופי בין והביא למהפכה בהעסקת עובדי בתי הקפה בישראל.

כלכלה:
כי כשדב חנין קורא להלאמת בנקים קוראים לו קומוניסט, אבל כשג'ורג' בוש עושה את זה, הוא מציל את המדינה. (תודה! לרמן). דב חנין רוצה להתחיל מהפכה באחריות המדינה לאזרחיה, ולהתחיל את המהפכה מלמטה. זה לא משנה אם זה לאפשר לסטודנטים לגור בעיר, או לקדם את החינוך בעיר, דב יודע איך עושים את זה ומאיפה אפשר למצוא את המימון. האינטרס הוא לאו דווקא יותר דוחות חניה, אלא קנסות על העבריינים האמיתיים: חריגות בניה, זיהום אוויר ועוד.

שקיפות וקשר עם הציבור:
דב חנין עונה לאימיילים ששולחים לו, וכשהוא פגש בלוגרים, הוא עשה זאת כדי להקשיב להם. עד היום, לא ראינו מועמד לראשות עיר שנעזר באזרחים שתומכים בו ומבין כמה חשוב להיות קשוב לציבור שבוחר אותך. אולי הדבר החשוב ביותר בישראל שחברי הכנסת שוכחים ממנו הוא כמה הקשר עם  הבוחר הוא לא רק סעיף הוצאות אלא משהו שיש לבצע בסך הכל.

הסיבה האמיתית לבחירה בדב חנין היא דב חנין עצמו, דב מוכיח את עצמו כמועמד הטוב ביותר לראשות העיר וכמי שיכול לשמור על אופיה הייחודי. אני הולך ב11.11 להצביע לדב, ואני מקווה שגם אתם.

[פורסם במקור ב"עבודה שחורה"]

47 thoughts on “למה כן להצביע לדב חנין?

  1. תודה,
    זו היתה המטרה. נמאס לי להסביר למה הצד השני טועה, החלטתי שצריך להסביר למה אנחנו צודקים.

  2. מזל טוב!

    יש סיכוי שאנשים אחרים ילכו בעיקבותיך ואולי אפילו יתפתח דיון רציני לא רק באישיות של המועמדים אלא גם בתוכניות שלהם לחמש השנים הבאות….

  3. 10 דברים שעיר לכולנו לא מספרת לכם:

    1. אתיקה 1#. בדרך לאתיקה, כפי שדב חנין מגדיר את מסעו לעיריית תל אביב, שכח הדוב הנחמד את האתיקה. הוא מתמודד על תנאי והצהיר לא פעם שלא ישאר חבר מועצת העיר אם לא יבחר לראשות העיר. הנה, מצא הדב פטנט נחמד – מתמודדים לראשות העיר על-חשבון הכנסת, וחוזרים לכנסת, מייד לאחר הבחירות. כך מקבלים המון יחסי ציבור, גם בזמן שהכנסת בפגרה.

    2. אתיקה 2#. מי שמדברר את הקמפיין של "עיר לכולנו" היא העוזרת הפרלמנטרים של דב חנין, שרון שחף, שמשכורתה משולמת על-ידי המדינה, ולא מחשבון הקמפיין של חנין. מושחתים? נדלניסטים? אלה אחרים.

    3. מדואל. אהרן מדואל. כשמספר אחת (דב חנין) בעיר לכולנו יחזור לכנסת, ישאר מספר שתיים (אהרון מדואל) בראש. אז בואו נדבר על אהרן מדואל, שמגדיר את עצמו כיו"ר ועד תושבי שכונת כפר שלם. למדואל יש סיפור מעניין שלא בטוח שהיה רוצה שתדעו – בשנות ה-90 התפנתה משפחת מדואל מכפר שלם לאחר הסדר עם חברת חלמיש ולאחר שקיבלה סכומים יפים, בעלי 7 ספרות. אבל מדואל בחר לא להתפנות ולא לקבל פיצויים, ובמקום זה הוא פלש לכל השטחים שהמשפחה פינתה. עכשיו, הוא שוב מבקש פיצויים על אותו שטח. אם אי אפשר לעשות את זה מול העירייה למה לא לרוץ ולהיות חלק מהעירייה. אתם תבחרו בעיר לכולנו, ומדואל יקבל פיצויים.

    4. מאיפה הכסף. כנראה זה לא באמת חשוב – עיר לכולנו יבנו לכם דיור זול, דיור ציבורי ודיור בר השגה, ישפרו את התשתיות בדרום העיר וביפו, יורידו את פרסום החוצות, יבטלו את החסויות, יוציאו צו גירוש לעשירים עם ג'יפים ולדיירי המגדלים, ואנחנו רק שואלים מאיפה הכסף? מדוע עיר לכולנו לא פרסמה עד היום תקציב אלטרנטיבי, או סיפרה לנו מאיפה היא עומדת להביא את הכסף לכל הפרויקטים היפים שהיא מציעה.

    5. איפה הסמכות. עיר לכולנו מכינה שינויים חקיקתיים מרחיקי לכת – תחבורה ציבורית במהלך כל השבוע לרבות סופ"ש, רשת קווים חדשה ויעילה, תעריפי נסיעה מוזלים, ועוד ועוד ועוד. רק שחברי הסיעה וח"כ חנין בראשם, שוכחים לספר לכם, שלא להם ולא לראש העיר אין כל סמכויות בנושאי תחבורה (או שיטור, או תעריפי ארנונה). יכול להיות שהם פשוט לא יודעים, עי הם מעולם לא ניהלו עיר, או לקחו חלק בניהול עירוני. מנגד, ח"כ חנין היה אמור לדעת את זה, הרי הוא דוקטור במדעי המדינה. מה לעשות, אף אחד עוד לא נעצר על הבטחות שווא לבוחר.

    6. ואם כבר סמכויות. מה עשה דב חנין כיו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת למען התחבורה הציבורית במטרופולין – לא הרבה, הוא התעסק בעיקר בשילוט החוצות באיילון. חנין לא קידם את הרכבת, לא עשה דבר למען נתיבי תחבורה ציבורית בישראל, לא סייע במאבקם של העיריות בגוש דן לשנות את נתיבי האוטובוסים משיטת "דלת לדלת" המיושנת לשיטות מתקדמות. אבל רגע לפני הבחירות הדב קם משנתו.

    7. מגדלים לוהטים. בכל העולם מטרופולינים מתפתחים לגובה כדי לאפשר תפיסה מינימלית של המרחב, אבל רק בישראל מגדלים הם תופעה שלילית, או שבעצם לא. עיר לכולנו מתנגדים למגדלים ודב חנין לעומת זאת תומך במגדלים, אבל לא כמו של חולדאי אלא כאלה שמתחילים מלמעלה למטה.

    8. הזנחה ביפו ובשכונות? עיר לכולנו מבטיחים לשים "דגש על לצמצום פערי התשתית בין צפון ומרכז תל אביב ביחס לדרום העיר וליפו", אז הם מבטיחים (אגב, ערבי ברשימה אין להם). למה הם לא מספרים לכם שהעירייה ברשות רון חולדאי השקיעה מעל מיליארד שקלים בתשתיות ביפו בלבד. בין הפרויקטים: שיקום וחידוש נמל יפו, פארק חופי בשטח של 220 דונם, הוקם בי"ס תיכון ערבי ראשון מאז קום המדינה, הוקמה מכללה חדשה בה לומדים 2,200 סטודנטים, כל בתי הספר וגני הילדים ביפו שופצו או הוקמו מחדש; למעלה מ-80 רחובות שוקמו בעלות של 600 מיליון שקל. שוק הפשפשים והטיילות, המגדל, כיכר השעון – כולם שומרו וחודשו. אז מה תעשה עיר לכולנו – תיקח מיפו ותעביר צפונה?

    9. עשירים בלבד? עיר לכולנו מספרים לכם איך תל אביב יפו הופכת לעיר לעשירים בלבד. אז איך זה שהגיל החציוני בתל-אביב יורד, ולמה נפתחו השנה 30 דני ילדים חדשים, ואיך זה שהשדרות מלאות בעגלות ילדים? בפועל, יותר ויותר זוגות צעירים נשארים לגור בעיר האוכלוסייה העירונית בשנת 2008 היא יותר צעירה משהייתה, נושמת אוויר נקי יותר, ובכלל חיה טוב יותר. עובדה, הם נשארים כאן, ולא עוזבים.

    10. ולבסוף, בונוס. לא התאפקנו, שלי יחימוביץ': "דב חנין הוא אנטי ציוני שמטיף לסרבנות ולא שר את התקווה"

  4. הי זיו פ. חבל שאתה לא עושה את עבודת "התחקיר" שלך בענייני אתיקה אצל מועמדים אחרים. אני לא עוזרת פרלמנטרית ומעולם לא הייתי כזו. תוכל להכנס לבלוג של דב חנין ולראות מה התואר שלי. אני עצמאית ובעלת משרד לייעוץ אסטרטגי ותקשורתי ועוסקת בייעוץ למאבקים סביבתיים וחברתיים.
    ח"כ דב חנין הוא אכן אחד הלקוחות שלי בשנה וחצי האחרונות, ואני מקווה שאכן סייעתי לו להגיע למקום התקשורתי הראוי לו. ב"עיר לכולנו" אני מתנדבת מאז הקמתה.
    מתחילת אוגוסט, כאשר "עיר לכולנו" בחרה את המועמדים שלה ואת דב חנין לעמוד בראש התנועה ולהעמיד אלטרנטיבה אמיתית לחולדאי, אינני מקבלת תשלום מח"כ חנין או ממדינת ישראל.
    אז מה אתה אומר, תנצל את האנרגיות שלך לחיפושים אצל מועמדים אחרים או שאתה טוקבקיסט מטעם?

  5. יהונתן,

    העלית נקודות יפות. הבעיה לדעתי היא שההחלטה במי לבחור לא פועלת כך.
    לא בוחרים אדם על פי עמדתו בנושא זה או אחר וגם נדירים המקרים בהם מועמד נבחר על פי תכנית ספציפית בה הוא נוקט עמדה הפוכה למתנגדו.

    לא הצגת את עמדתו בפועל של חולדאי בנושאים שהוזכרו. אני משער שגם חולדאי יטען שהוא בעד אויר נקי ושגם הוא יביא להוכחה מהלכים שמטרתם לשפר את איכות חיי התושבים.

    אני חושב שלא פחות מהרקורד של מועמד, חשובה גם התדמית הפוליטית שלו. אנשים מצביעים תמורת אדם שהם _סומכים_ עליו שיחליט את ההחלטות הנכונות לדעתם. בין הגורמים התורמים לרושם זה אפשר לציין מראה חיצוני מרשים,
    תדמית, בטחון עצמי וגם פעולות עבר (במקום נמוך ברשימה).

    זו הסיבה, אגב, שעמדתו הפוליטית של חנין חוזרת שוב ושוב בדיונים. אם בנושא מהותי וחשוב (אם כי לא רלוונטי מוניציפלית) דעתו הפוכה מדעתו של בוחר ספציפי, איך אפשר לסמוך עליו שיחליט נכון בעניינים אחרים? לא ראיתי התיחסות מצד חנין להפרדה בין הדברים.
    גם אין לדעתי, כמשקיף מהצד, ממש אוירה של נצחון או אפילו אפשרות ריאלית לניצחון. זה גם חשוב לתדמית.
    חולדאי מתנהג כאילו הוא כבר המנצח. זה נותן לו לא מעט נקודות בתת מודע.

    קמפיין באינטרנט זה אחלה, אבל זה לא מה שינצח בחירות.

    כתבת פוסט עם חמש סיבות שבשלן ראוי שחנין ייבחר, בלי אף סיבה מכרעת. כדי להרים את הקמפיין שלו אתם צריכים למצוא נקודה אחת מרכזית שבה הוא ישנה מהותית את המצב מול חודלאי ולהתרכז בה. את שאר הסעיפים תשאירו לאותיות הקטנות. מעטים אלו שמתעמקים בהן. מעטים אפילו הקוראים שלך שזוכרים כבר עכשיו יותר משתי סיבות מתוך החמש שציינת בפוסט.

    סנדלי הדנוור היו בזמנו גורם שהצליח להיות נושא מרכזי בבחירות. היום הדיור יכול להיות נושא כזה, גם החניה (רק שלחניה אין פתרון באופק, למעט אולי קורקינטים חשמליים לכל פועל), או רכבת תחתית.

  6. אלירם,
    המטרה שלי לא היתה להשוות בין חנין לחולדאי. חולדאי הוא לא הנושא כאן, אלא חנין. חנין הוא אדם ראוי ומוצלח, ויש לא מעט סיבות להצביע עבורו. אני פירטתי את הסיבות בהן הוא מבחינתי עושה דברים חשובים (ויש אנשים שיותר חשוב להם דברים אחרים). אני לא רוצה לציין את העמדה של חולדאי בנושאים האלה כי העמדה של חולדאי היא מה שקורה כרגע בעיר (הוא נמדד לפי ביצוע). כרגע, בכל התחומים שתיארתי, המצב בעיר מחפיר.

    זיו,
    להלן התייחסות חלקית לדברייך. אני מבין שהיה לך חשוב להגיד את דברייך, אגב, ולכן עשית קופי פייסט מהתגובה שלך אצל לרמן. שיהיה.

    1. אתיקה 1#. בדרך לאתיקה, כפי שדב חנין מגדיר את מסעו לעיריית תל אביב, שכח הדוב הנחמד את האתיקה. הוא מתמודד על תנאי והצהיר לא פעם שלא ישאר חבר מועצת העיר אם לא יבחר לראשות העיר. הנה, מצא הדב פטנט נחמד – מתמודדים לראשות העיר על-חשבון הכנסת, וחוזרים לכנסת, מייד לאחר הבחירות. כך מקבלים המון יחסי ציבור, גם בזמן שהכנסת בפגרה.

    לא מעט אנשים עברו מהכנסת לראשות עירייה ויש כאלו שניסו ההפך. פעם, היה זה חוקי להיות הן ראש עיר והן חבר כנסת (מקביל משהו לחברי קונגרס אמריקאים אולי). אבל גם שרה פיילין תאלץ להפרד מכסאה כמושלת אם תבחר לסגנית נשיא, לא? בכל מקרה, אנשים טובים כמו עמרם מצנע ומקסים לוי עשו את המעבר לא אחת, ואנשים כמו אהוד אולמרט נבחרו לראשות העיר כשהם היו עוד חברי כנסת. אם עתידו של חנין הוא להיות ראש ממשלה, אני לא רואה בעיה עם כך.

    2. אתיקה 2#. מי שמדברר את הקמפיין של "עיר לכולנו" היא העוזרת הפרלמנטרים של דב חנין, שרון שחף, שמשכורתה משולמת על-ידי המדינה, ולא מחשבון הקמפיין של חנין. מושחתים? נדלניסטים? אלה אחרים.

    ראה תגובתה של שרון שחף. למעט העובדה שהתגובה שלך שקרית, היא גם פוגעת בעסקיה הלגיטימיים של שחף, מהווה לשון הרע כנגדה ופגיעה בעסקיה. אני במקומך הייתי נזהר מלקרוא לגברת מושחתת בשביל שלא תאלץ להתמודד מול תביעה על פגיעה במוניטין שלה.

    3. מדואל. אהרן מדואל. כשמספר אחת (דב חנין) בעיר לכולנו יחזור לכנסת, ישאר מספר שתיים (אהרון מדואל) בראש. אז בואו נדבר על אהרן מדואל, שמגדיר את עצמו כיו"ר ועד תושבי שכונת כפר שלם. למדואל יש סיפור מעניין שלא בטוח שהיה רוצה שתדעו – בשנות ה-90 התפנתה משפחת מדואל מכפר שלם לאחר הסדר עם חברת חלמיש ולאחר שקיבלה סכומים יפים, בעלי 7 ספרות. אבל מדואל בחר לא להתפנות ולא לקבל פיצויים, ובמקום זה הוא פלש לכל השטחים שהמשפחה פינתה. עכשיו, הוא שוב מבקש פיצויים על אותו שטח. אם אי אפשר לעשות את זה מול העירייה למה לא לרוץ ולהיות חלק מהעירייה. אתם תבחרו בעיר לכולנו, ומדואל יקבל פיצויים.

    קורם כל, אהרון מדואל הוא מספר שלוש ברשימה. יתר על כן, אני הייתי שמח לקבל פרטים נוספים על "ההסדר בעל שבע הספרות" שאתה מדבר עליו. אתה מאשים את מדואל בפלישה ובהאשמות נוספות כמו קבלת פיצויים, חשוב להבהיר שמדואל יהיה כפוף לסיעה המורחבת של עיר לכולנו, שתכלול גם את דב חנין וגם תהיה פורום רעיוני בו יתקבלו רעיונות. אני גם מקווה מאוד שאתה לא טוען, חס וחלילה, שמדואל יצביע בנושאים בהם הוא נמצא בניגוד עניינים, שכן זה דבר שלא יעשה. (ואני מציע שתקרא את הראיון הזה עם מדואל)

    4. מאיפה הכסף. כנראה זה לא באמת חשוב – עיר לכולנו יבנו לכם דיור זול, דיור ציבורי ודיור בר השגה, ישפרו את התשתיות בדרום העיר וביפו, יורידו את פרסום החוצות, יבטלו את החסויות, יוציאו צו גירוש לעשירים עם ג'יפים ולדיירי המגדלים, ואנחנו רק שואלים מאיפה הכסף? מדוע עיר לכולנו לא פרסמה עד היום תקציב אלטרנטיבי, או סיפרה לנו מאיפה היא עומדת להביא את הכסף לכל הפרויקטים היפים שהיא מציעה.

    לא תמיד צריך כסף לדיור בר השגה. הרבה פעמים מדיניות תכנון נכונה יוצרת את המצב. אם במגדל יהיו "רק" דירות של 100 מ"ר במקום 600 מ"ר, יהיו בה יותר תושבים והצע הדירות הקטנות והבינוניות יגדל, מה שיוריד את מחירי הדיור. כמו כן, לעיריית תל-אביב יש חברה עירונית לדיור, חלמיש, שמיועדת לבנות בניינים לדיור בר השגה. לא צריך לגרש, ולא צריך להלאים, צריך לתכנן.

    5. איפה הסמכות. עיר לכולנו מכינה שינויים חקיקתיים מרחיקי לכת – תחבורה ציבורית במהלך כל השבוע לרבות סופ"ש, רשת קווים חדשה ויעילה, תעריפי נסיעה מוזלים, ועוד ועוד ועוד. רק שחברי הסיעה וח"כ חנין בראשם, שוכחים לספר לכם, שלא להם ולא לראש העיר אין כל סמכויות בנושאי תחבורה (או שיטור, או תעריפי ארנונה). יכול להיות שהם פשוט לא יודעים, עי הם מעולם לא ניהלו עיר, או לקחו חלק בניהול עירוני. מנגד, ח"כ חנין היה אמור לדעת את זה, הרי הוא דוקטור במדעי המדינה. מה לעשות, אף אחד עוד לא נעצר על הבטחות שווא לבוחר.

    כבר היום ישנה סמכות לתחבורה ציבורית בשבת, פשוט לא על ידי קווי דן או אגד. בסך הכל, יש מוניות בשבת ואין כל מניעה שחברות פרטיות יפעילו קווים משלהן בשבת. [זו לא דעתו הרשמית של חנין] ניתן לפתוח את התחבורה הציבורית לתחרות ולחסל את הדואופול של אגד-דן על ידי מתן אפשרויות רבות יותר לתחבורה יעילה יותר. לגבי התעריפים? ככל שיהיו יותר נוסעים בתחבורה, כך מחירה ירד. כבר היום ניתן לרכוש כרטיסים יומיים ולקבל נסיעות מוזלות. אגב, לראשי הערים יש סמכות בנושאי תעריפי ארנונה, תחבורה ציבורית (ראה כאן) ובנושא פיקוח על איכות סביבה, אבל אל תתן לעובדות להטעות אותך.

    6. ואם כבר סמכויות. מה עשה דב חנין כיו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת למען התחבורה הציבורית במטרופולין – לא הרבה, הוא התעסק בעיקר בשילוט החוצות באיילון. חנין לא קידם את הרכבת, לא עשה דבר למען נתיבי תחבורה ציבורית בישראל, לא סייע במאבקם של העיריות בגוש דן לשנות את נתיבי האוטובוסים משיטת "דלת לדלת" המיושנת לשיטות מתקדמות. אבל רגע לפני הבחירות הדב קם משנתו.

    אל תתן לעובדות לבלבל אותך: פעילות למען תחבורה ציבורית מוזלת, חקיקה למען תחבורה ציבורית בשבת, הצעת חוק לחניונים ליד רכבות. מה חולדאי עשה למען תחבורה ציבורית?

    7. מגדלים לוהטים. בכל העולם מטרופולינים מתפתחים לגובה כדי לאפשר תפיסה מינימלית של המרחב, אבל רק בישראל מגדלים הם תופעה שלילית, או שבעצם לא. עיר לכולנו מתנגדים למגדלים ודב חנין לעומת זאת תומך במגדלים, אבל לא כמו של חולדאי אלא כאלה שמתחילים מלמעלה למטה.

    ההתנגדות היא לא למגדלים, אלא לצורה בה הם נבנים.

    8. הזנחה ביפו ובשכונות? עיר לכולנו מבטיחים לשים "דגש על לצמצום פערי התשתית בין צפון ומרכז תל אביב ביחס לדרום העיר וליפו", אז הם מבטיחים (אגב, ערבי ברשימה אין להם). למה הם לא מספרים לכם שהעירייה ברשות רון חולדאי השקיעה מעל מיליארד שקלים בתשתיות ביפו בלבד. בין הפרויקטים: שיקום וחידוש נמל יפו, פארק חופי בשטח של 220 דונם, הוקם בי"ס תיכון ערבי ראשון מאז קום המדינה, הוקמה מכללה חדשה בה לומדים 2,200 סטודנטים, כל בתי הספר וגני הילדים ביפו שופצו או הוקמו מחדש; למעלה מ-80 רחובות שוקמו בעלות של 600 מיליון שקל. שוק הפשפשים והטיילות, המגדל, כיכר השעון – כולם שומרו וחודשו. אז מה תעשה עיר לכולנו – תיקח מיפו ותעביר צפונה?

    ועדיין, יפו נראית מוזנחת והמשלמה לא הצליחה ליישם את התפקיד שלה. מיליארד השקלים הם התחלה טובה, אבל יפו עדיין לא מקבלת כסף כמו השכונות הצפוניות וגם בשכונות הצפוניות צריך להשקיע יותר. זה שהושקע עד עכשיו כסף לא אומר שהמצב טוב. כסף הוא לא הדרך היחידה לבחון איכות.

    9. עשירים בלבד? עיר לכולנו מספרים לכם איך תל אביב יפו הופכת לעיר לעשירים בלבד. אז איך זה שהגיל החציוני בתל-אביב יורד, ולמה נפתחו השנה 30 דני ילדים חדשים, ואיך זה שהשדרות מלאות בעגלות ילדים? בפועל, יותר ויותר זוגות צעירים נשארים לגור בעיר האוכלוסייה העירונית בשנת 2008 היא יותר צעירה משהייתה, נושמת אוויר נקי יותר, ובכלל חיה טוב יותר. עובדה, הם נשארים כאן, ולא עוזבים.

    הגיל החציוני בתל אביב יורד? האם יש לך מידע סטטיסטי על כך? אגב, היכן נפתחו שלושים גנים חדשים? במרכז העיר או בשכונות הצפוניות? האוויר נקי יותר? אדם, טבע ודין מגדירים את האוויר כמזוהם, ומהגרף הזה דווקא אפשר לראות שזיהום האוויר בתל-אביב מחמיר:

    10. ולבסוף, בונוס. לא התאפקנו, שלי יחימוביץ': "דב חנין הוא אנטי ציוני שמטיף לסרבנות ולא שר את התקווה"

    שקר שגם אם תחזור עליו מספיק פעמים הוא לא יהפך לאמת.

    אז מה נשאר לנו? מספר טענות לא ממוסמכות על עניינים לא רלוונטיים והעדר עשיה של חולדאי.

  7. יונתן, תודה.

    במקרה לגמרי (נשבע) עשיתי רשימה דומה – שבה יש יותר חידוד העמדות (בפועל, כי הרי חולדאי לא פרסם מצע – קצת מוזר שאף אחד לא התייחס לזה).

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=669615

    בנוגע לתחבורה – הכל טוב ויפה אבל לדעתי אתה ליד – המלצה שלי אליך (ולכל תומכי חנין באשר הם, וגם לסתם אנשים שרוצים לראות מה עושים בעולם בתחום העירוני ) – קח 48 דקות ותסתכל על "אגדה אורבנית" של ניצן הורוביץ

    http://video.google.com/videoplay?docid=-6316014627472245560&hl=en

  8. ועוד דבר שחדל האישים מטעם שיקר לגביו, ברשימת עיר לכולנו דווקא יש מועמדת ערביה בשם מירה עוו'אד. אולי העובדה שהיא סוג סלבריטאית בלבלה את זיו. הוא רגיל לכל מיני קבלני קולות עם אידאולוגיה בשקל במשבצת של ערבי המחמד ברשימה של חולדאי.
    מעבר לזה, לקול הערבי בעיר יש את תנועת "יאפה", שהעדיפה מטעמיה שלה לרוץ בנפרד לעיר לכולנו, אך בשיתוף פעולה עימה, לפני, ובטח ובטח שלאחרי הבחירות.

    שרון, אני דוחק בך לתבוע ממנהל האתר לקבל את כתובת ה- I.P של ערימת האשפה שהשמיץ אותך וללכת על תביעה. אין מה לרחם עליו, לחולדאי יש תקציב בחירות של 12 מליון שקל שאמור להספיק גם להגנה משפטית גם על מלחכי הפנכה שלו.

  9. רועי,
    מהיכרות עם כמאל אגבאריה הוא לא קבלן קולות או ערבי מחמד. מצד שני, עם כל החיבה שלי אליו, אני לא רואה איך אני אצביע לרשימה שהוא מועמד בה בגלל שאר המועמדים. אל תעליב את כמאל ללא צורך.

    אם לא היה ברור, אז מה שניסתי להגיד בפוסט הזה הוא שאפשר לנהל תעמולה חיובית ולנסות לשכנע גם בלי להטיל רפש. אם הדבר הרע היחיד שיש לאנשי חולדאי להגיד על דב חנין הוא שהוא לא עומד בתקווה (שקר) ושאין לו סמכויות לבצע את התכניות שלו (גם שקר), אז מצבנו נהדר : זה בעיקר אומר שהתכניות טובות ושאין סיבה לא לבצע אותן אם אפשר.

  10. חבל שהזכרת את קריאתו של דב חנין להלאמת הבנקים. הקריאה הזו, וגישתו בעניין הגלובליזציה, אינן בדיוק שעתו הגדולה ביותר. למרבה המזל, אין בכוחו של ראש עיריית תל אביב לשנות את השיטה הכלכלית הנהוגה במדינה.

  11. איך זה שעם כל מיליארד השקל שהלך ליפו וחולדאי מדבר עליו כל הזמן, לא הצליחו לפתור בעיה בסיסית ביפו:
    אשפה, ניקיון ותברואה.
    למה לעזאזל עדיין בכל כך הרבה מקומות אין פחי אשפה בכל בניין?
    למה עדיין עובדים בשיטת הצפרדעים (מיכלי האשפה הענקיים, הפתוחים והמצחינים) בכל איזור?
    איך זה שחולדאי שהוא כמעט "מר ניקיון וחזות העיר" לא מטפל בזה?

  12. אני מסופק אם זה תקין למדוד את הקודם על פי פעולותיו ואת הבא על פי הצהרותיו.
    אני לא תל-אביבי, אבל מה שהייתי מצפה למצוא ברשימת המלצות על מועמד לראשות עיר הוא לא חוקים שהוא העביר בכנסת (זו יכולה להיות סיבה לשלוח אותו שוב לכנסת) אלא רקורד של ניהול מערכות גדולות והצלחה בניהולם על פי סדר היום שלו.

    אני מתרשם שלחנין את הנסיון הזה כך שההצהרות והחוקים שהוא העביר לא נראים לי רלוונטיים. מדובר על תפקיד ביצועי.

  13. כתבת הרבה ולפעמים גם מצאתי הגיון בלתי מוטה, אבל מה שנראה לי הכי בולט (ואני מתייחס לכל הקמפיין בבלוגים בעד דב חנין) זה שאתם משקיעים המון אנרגיה בעצם בשביל ההרגשה הטובה שלכם.

    לקמפיין יש מטרה – ותקן אותי אם אתה רואה מטרה אחרת – להביא לבחירה במועמד שלך. אני לא רואה איך הקמפיין יביא קול אחד לחנין. ההתלהבות ממאות הלינקים אצל שוקי גלילי או ממציאת פאלטות של החברה שחולדאי שכר תורמת לאנרגיה שלכם להמשיך. אבל היא לא בעצם מעגלית, האנרגיה הזאת?

    אתם רוצים להראות את כוחם של הבלוגים בקביעת סדר היום, האם אחרי שדב חנין יובס תוכח חולשתם?

  14. יוסי,
    אני בודק את חולדאי בצורה הבאה: האם בעשר השנים שהיה ראש עיר הוא עשה דברים למעני כתושב? אם כן, אז האם זה מספיק. אני לא צריך לבחון אותו כנגד הצהרות, כיוון שרוב מה שהוא עשה זה הצהרות (וראה את הפוסט של לרמן)

    את דב אני בוחן במידת העשיה שלו. דב היה מחוקק, בתור מחוקק הוא היה מצטיין. יותר מזה, תפקיד של ראש עיר הוא לא תפקיד "ביצועי", אלא תפקיד מנהיגותי. המבצע הוא מנכ"ל העירייה, שמנחית את המדיניות שנקבעת על ידי ראש העיר. חזקה על חנין שימנה מנכ"ל ראוי.

    שקטימאן,
    אם תתקל במערכת הסטטיסטיקה של האתר תראה כמה עשרות חיפושים ביום יש אחרי "דב חנין" ו"תל-אביב" והבלוג הזה לא מדורג כל כך גבוה. אנשים שומעים בעיתונות ורצים לחפש באינטרנט. המטרה היא להביא להם את המידע.

    וכן, הרבה יותר חשוב להוציא פעילים לרחוב.

  15. יהונתן,
    ראשית, אני חולק עליך בהגדרת התפקיד של ראש עיר אבל יתכן והפער הוא רק סמנטי.
    במקומך הייתי מנמק את ההנחה שחנין ימנה מנכלי"ם ראוים, אילו עובדים הוא מינה עד היום תחתיו? (ושוב, אין לי שמץ של מושג על האיש).
    איכן הוא הראה מנהיגות? (ואני לא מתכוון ללשבת עם בלוגרים צעירים על הדשא או לנאום, אני מדבר על הנעת פועלים וכו').
    אגב, אני לא רק מדבר על קו השיכנוע אלא גם על המהות. האם הצוות שהתגייס למען חנין בחר לעשות זאת בעקבות רקורד מרשים של עשייה והנהגה או שהמבט היה מופנה לאלמנטים פחות רלוונטיים והרי כולנו יודעים שלדבר (ולחוקק) זה לא דבר קשה?

  16. יוסי,
    ראש עיר הוא לא אדם שדרוש לביצוע, ביצוע נעשה על ידי מנכ"ל העירייה ונושאי המשרות הרלוונטיות.

    ככל שידוע לי, דב הראה לא מעט מנהיגות כאשר חוקק חוקים סביבתיים וכאשר פעל למען ציבורים נרחבים.

    לחוקק (בניגוד ללהציע חוקים) זה דבר מאוד קשה, והקבוצה שעומדת מאחורי דב עושה זאת כיוון שהוא באמת מחוקק ראוי ואדם ראוי. תבוא לאחד מחוגי הבית ותראה כיצד הוא מצליח לסחוף אחריו אנשים. זה עובד.

  17. טוב, אז כנראה המחלוקת בינינו איננה רק סמנטית.
    נסה להזכר מה היה המצב כששר הבטחון (תפקיד מנהיגותי בהחלט, ממש לא ביצועי) היה איש משופם שיודע לדבר נהדר ואוהב לדאוג לפועלים…
    החלוקה הזאת היא מאוד מעושה. הדרישות שאתה מציב לראשות עירייה מתאימים יותר לתפקיד מלכת אנגליה… :-)
    לפעמים אנחנו מתייחסים לרעיון ושוכחים מהיישום המציאותי שלו (ששונה במעט), אני תוהה אם זה לא מה שקרה פה.
    אגב, לכתוב ספר (נדמה לי שגם את זה הוא עשה) קשה יותר מלחוקק חוקים שהם ממילא נחשבים IN, ועדיין לראות אנשי אקדמיה בתפקידי ניהול בכירים זה בוודאי אסון. השאלה היא מהם הכישורים הנחוצים, אני מתקשה לראות קשר ברור בין יכולת חיקוק חוקים ליכולת ניהול אמיתית של עיר (ביצוע, הליכה בין טיפות, שילוב אינטרסים רבים, מנהיגות, חוכמת חיים ועוד ועוד.).
    בכל אופן, שיהיה לכם הצלחה בקמפיין. אני מניח שזו בכל אופן התנסות מעניינת שהזדמנה לכם.
    בהצלחה.

  18. כלומר,
    אתה לוקח קשר מאוד סיבתי רופף וקובע שהעובדה שנבחר שר בטחון אזרחי (ולא העובדה שמערכת הבטחון היתה מוזנחת במשך עשור) היא הסיבה למלחמת לבנון. אני לא אעצור אותך שם.

    אנשי אקדמיה עושים עבודה טובה מאוד בתפקידים ניהוליים, ואני חושש שאתה מתלבל בין ראש עיר לבין מנכ"ל עירייה. היישום המציאותי חייב להיות קשור לאקדמיה, אחרת אין לה שום מקום בהכשרת מנהיגות. ויותר מזה, העובדה שדב חנין מאמין בביזור סמכויות והעברתן לגופים קטנים (כמו ועדי שכונות) לא פועלת לרעתו כאן.

  19. יהונתן,
    אני לא חושב שאני מחפש קשר סיבתי. יתכן והיה ניתן לנצח למרות המצאותו ויתכן והיינו מפסידים גם אם משה דיין היה מנהל את המערכה, איני יודע. אני מדבר על המבט הפתטי שהיה לאיש הזה בעיניים במשך המלחמה, כשאיש דיבורים נמצא בראש מערכת שאמורה להיות פעילה אז הזכרון הקולקטיבי מהמלחמה לא יכול להיות הרבה יותר מאשר "נסראללה עוד יזכור אותי" (או משהו כזה).
    אגב, איני יודע למה בחרת לפרש את דברי כביקורת על שר בטחון אזרחי ולא כביקורת על שר בטחון ברברני, מה שהיה נושא הדיון והכשל העיקרי של האיש והשפם.

    ובחזרה לנקודה, לצערי אני מכיר כמה ראשי ערים אישית, הטובים שבהם הם לא אנשי המנהיגות אלא אנשי הביצוע. חלקם אנשי הפרטים הקטנים, חלקם אנשי הפרטים הגדולים, אבל המכנה המשותף להם הוא שהם אנשי פרטים, לא תאולוגיות ופילוסופיות ולצערי (כן) גם לאו דווקא אנשי מנהיגות.
    בכל אופן איני מכיר את חולדאי ויתכן ועדיף זה שלא הוכיח כלום מאשר זה שהוכיח את כשלונותיו. אבל זה הרי לא נושא הפוסט שלך.
    שוב בהצלחה.
    יוסי

  20. יהונתן,
    אני דווקא כיוונתי יותר לכוחה של התקשורת הממוסדת לעומת העצמאית. הכוח של זו האחרונה הולך וגדל בתחומים רבים – לא נראה לי שבחירות זה אחד מהתחומים האלה.

    גם הקמפיין של ריפרש (שאתם מבזבזים עליו המון אנרגיה) הוא לא מה שיתן לחולדאי את הניצחון, אלא העובדה שחולדאי הוא איש מוכר וראו אותו בטלוויזיה יותר מאת חנין (שלא עושה רושם של קמפיינר נושך או מעורר עניין יותר מדי)

  21. אני מעלה כאן תגובה שידידך "אביר חופש האינטרנט המידע והבלוגים" מר שוקי גלילי, פשוט מחק בגסות מהבלוג שלו, כדי שחלילה לא יזלוג מידע חשוב למי שחושב להצביע לרשימה הפופוליסטית של עיר לכולנו.
    את התגובה הזו כמובן גם לא אישרו בסיטדב, אתר התומכים העלק "לא רשמי" של הרשימה הזו, ואלה שטוענים שהם לא "מסננים" תגובות, לא דוחפים ספאם לאתרים אחרים, וכמוןב חלילה לא משתמשים בשיטות נלוזות במנועי חיפוש כדי לדחוף את מסריהם.

    אני מקווה שלא תנהג בסתימת פיות כמוהם.

    ובכן, להלן, בשלב א', התייחסות חשובה ועניינית שמצאתי בבלוג של יונתן דורטהיימר לנושא הבטחותיה הגרנדיוזיות של עיר לכולנו במצע שלה בכל הקשור לנושא הדיור.

    הנה קטע מהמצע:
    "דיור עירוני נגיש ואיכותי: בערים גדולות במערב מחזיקות חברות עירוניות לדיור נתח מסויים וקבוע מסך הדירות בעיר. דירות אלה מושכרות במחירים סבירים לקבוצות אוכלוסיה ממוקדות – סטודנטים, חד-הוריות, נכים, גמלאים, צעירים, דור ממשיך בעיר, אוכלוסיות מוחלשות ועוד. אלה אינם מבנים מוזנחים בשולי העיר, אלא מרכיב אינטגרלי בכל אחת משכונות העיר. עירייה בראשות עיר לכולנו תפעל לחיזוק הדיור הציבורי בעיר, לשיפור דרמאטי של איכות הדיור הציבורי, ולשילובן של הדירות הציבוריות באופן אורגני בשכונות השונות. זהו האמצעי המרכזי להגדלת היצע הדירות בעיר, להפחתה מבוקרת של שכר הדירה, ולהגנה על זכויותיהן של אוכלוסיות ותיקות ומוחלשות מפני כוחות שוק הנדל"ן".

    והנה התייחסות:

    a. כשמחלקים כסף בחינם, כולם רוצים. מי יחליט מי יקבל דירה? האם צריך קשרים במפלגה בשביל דירה? אני ראשון בתור!

    b. מחירי השכירות גבוהים בעיקר בצפון תל אביב, יש דירות זולות רבות בדרום תל אביב, רק חבל שהאיזור "לא מתאים" למי שרוצה לגור היכן שיקר. ניתן לרכוש דירה באיזור התחנה המרכזית, שיש לו פוטנציאל אדיר, במחיר של 1000$ למטר, שהוא מחיר הבניה בלבד.

    c. איך אפשר להגדיל את הציע הדירות באיזורי הביקוש? מגדלים? חס וחלילה,

    d. בניה היא עסק יקר, מדוע התושבים צריכים לשלם 1.4 מיליון דולר לדירת 70 מטר (2000$ בניה+ קרקע) שתושכר למקורבים?

    e. מאיפה יגוייס הכסף לבניה? האם מהארנונה שלנו או שהעיריה תמכור נכסים עירוניים ליזמים?

    f. כל "שיפור דרמאטי" באיכות הדיור הציבורי צריכה להיות ממומנת על ידי מישהו – שהם שאר התושבים, שלא זכו לקבל דירה בזול.

    להמשך המאמר המצויין והיסודי קיראו כאן:

    http://www.dex.co.il/view.php?t=111287

  22. קלינגר,

    אני רואה אותך, אני מלפניך, מאחוריך, מהצדדים.

  23. דורטהיימר,
    1. אני שמח שאתה מתחיל להתבלבל בין הזהויות הפיקטיביות שלך בעצמך (שים לב שאתה אומר: "ובכן, להלן, בשלב א', התייחסות חשובה ועניינית שמצאתי בבלוג של יונתן דורטהיימר לנושא הבטחותיה הגרנדיוזיות של עיר לכולנו במצע שלה בכל הקשור לנושא הדיור."

    2. לגופו של דבר, אני שמח גם שאתה חושב שבניית דיור ציבורי הוא בניית דיור למקורבים (וחושף את הבעיה של המצע של חולדאי). דיור ציבורי הוא דיור שנבנה על ידי הציבור ולמען הציבור.

    הדיור הציבורי לא ניתן בחינם, אלא ניתן לציבור העומד בקריטריונים מסוימים ונבנה למען מתן סיוע לשכבות נזקקות. אני מבין שמבחינתך גם הטבות בארנונה ושירותי בריאות הן לא חלק מדאגת העם לאוכלוסיה, ולכן אתה מחזיק בתפיסת עולם מסוימת.

    הדיור הציבורי נבנה, כמו תמיד, באיזורים בהם הדיור יותר זול. הוזלת הדיור בצפון העיר תבוצע על ידי מדיניות תכנונית (דירות יותר קטנות, פחות מגדלים) והגדלת ההיצע. אל תבלבל בין "דיור בר השגה" לבין "דיור ציבורי".

    את הצע הדירות אפשר להגדיל, תמיד, על ידי הקטנת הדירות (מישהו אמר דירות מחולקות) ועל ידי תוספת בניה צפופה. מגדלים לא מגדילים את ההצע כיון שהם מכילים דירות גדולות שאינן נגישות לכלל האוכלוסיות.

    d. בניה היא עסק יקר, מדוע התושבים צריכים לשלם 1.4 מיליון דולר לדירת 70 מטר (2000$ בניה+ קרקע) שתושכר למקורבים?

    אחרי שסגרנו את העובדה שהדירות לא יבנו למקורבים, נבין גם שהדיור לא יעלה 2 מיליון דולר לדירת שבעים מטר (אלא 140,000 דולר, אם כבר) וגם אז, הדיור לא יבנה במחירים כאלה ובגימור כזה, אלא בצורה שתבטיח חיים בכבוד לאזרחים.

    הכסף לבניה יבוא (א) מקופת העירייה ו(ב) מהכנסות אחרות כמו היטלי בניה ושינויים במדיניות הבניה שתאפשר ביה צפופה יותר בקומות הנמוכות.

    חללית,
    אני שמח אתה רואה אותי, גם אני רואה אותך. שים לב בפעם הבאה להחליף IP.

  24. אני לא יונתן דורטהיימר אז חבל שתאשים אותו בהאשמות שווא. בסך הכל נתקלתי בבלוג המצויין שלו וציטטתי משם.

    בנושא הדיור הציבורי, אסור לעצום עיניים ואסור לזרות בהן חול. מיטב מדינות אירופה ניסו את השיטה הסוציאליסטית הזו וחטפו אותה כמו בומרנג.

    הנה קטע ממאמר משובח שמביא כמה מהדוגמאות האלה:

    "ברוב מדינות אירופה "'הנאורות"' קיימת רגולציה ממשלתית של שוק הדירות להשכרה. כתוצאה, הפך שוק הדיור להשכרה כמעט בכל אירופה לג'ונגל מושחת. המחירים בערים הגדולות טיפסו לשמים וללא תשלום שחור "מתחת לשולחן" לבעל הדירה קשה למצוא דיור סביר. משלם המיסים נאלץ לממן את משכורתיהם של אלפי אוכלי חינם בוועדות שמחליטות מי ראוי לדיור ומה יהיה שכר הדירה. שום בעיה לא נפתרת על ידי רגולציה – נוצרו בעיות חמורות יותר".

    למאמר המלא:
    http://www.anochi.com/index.php?Itemid=2&id=626&option=com_content&task=view

  25. הלינק בשם שלך הוא לפרופיל של יהונתן דורטהיימר, הנחתי (משום מה) שאתה מי שאתה אומר שאתה.

  26. נחה עלי רוח התגובה הבוקר:

    אמנם מתבלבלות כאן הזהויות של היונתנים ויהונתנים השונים, אבל יש נקודה חשובה \ טובה שצריך לשים לב אליה: ברגע שמגדירים קריטריונים לזכאות, וועדה\ות לקביעת הזכאות הזאת, נחשפים לצדדים המכוערים של בני האדם ושל הישראלים בפרט. שחיתויות, רמאויות, חמדנות, ומה לא. הרעיון הזה, של דיור ציבורי נגיש וזול, הוא לא חדש (מישהו אמר הווארד רוארק?) ואני לא רואה סיבה להיות נאיביים ולחשוב שדווקא אצלנו פתאם זה יבוצע בצורה נקייה.
    לדעתי צריך שיהיה דיור זול, בהפקת העירייה (כי כנראה דיור כזה לא אטרקטיבי לקבלנים, או למשכירי הדירות), אבל שיהיה באמת נגיש – לכולם. אם מישהו בעל אמצעים רוצה לגור שם, למה למנוע ממנו? אולי הרעיון הוא שאין מספיק מקום? איכשהו נראה לי שלא זאת הבעיה. כך אפשר למנוע לפחות חלק מהשחיתות ואת הצורך בוועדות – שאגב עולות כסף.

    ואגב – זה שגינדי חילק 31 קומות ל 37 דירות לא אומר שכל מגדל צריך להיות כזה. אפשר שהדיור הזול הנ"ל ייבנה כמגדל(ים) עם הרבה דירות קטנות. חוסכים בזה עלויות שטח וכאב ראש של "אין מספיק מקום".

  27. הרשה לי לפחוח, כי או שאתה טוקבקיסט בשכר (ואז משעשע שמעבידים אותך בכאלה שעות) או שאתה לא יודע כבר על ימינך ושמאלך.

    בכל מקרה, כל מה שכתבת כאן לא רלוונטי לדיון, ואני שמח שאתה לפחות משעשע את עצמך, למרות שאני מכיר לא מעט דרכים יותר טובות לשעשע את עצמך, וזו בינהן:

  28. לדעתי הדיון מפספס קצת את הנקודה המרכזית – רוב האנשים לא רוצים להצביע לדב חנין לא בגלל פעילותו הנקודית או דעותיו הנקודתיות.

    דב חנין מוערך על ידי הרבהאנשים, גם בסופו של יום, לא יצביעו עבורו בגלל השתייכותו לחד"ש והדעות שלו בנוגע לאופיה של מדינת ישראל.

    השאלה האמיתית היא – האם כאשר אני מצביע לראש עיר – עליי להתייחס לדעותיו המדיניות.

    התשובה שלי היא – כן.

  29. דרור,
    העמדה המדינית היא מאוד רלוונטית. דב חנין תומך בסיום הסכסוך.

    האם אתה יודע מהי דעתם המדינית של המתחרים שלו?

  30. יהונתן: רק למען הפרוטוקול, הפניה לאתר ראנדיסטי לא נחשבת להוכחה שדיור ציבורי משחית, ולו בגלל שלפי הראנדיזם, גם מיסוי של עשירים כדי לממן מערכת חינוך לעניים הוא 'שחיתות'.
    דרך אגב, אני מקווה שאדם שוב יודע שאתה משתמש בטיעונים ראנדיסטיים כדי להצדיק את חולדאי. אתה יודע, הוא מנסה להכחיש בכוח את היותו נאו ליברל. אם זה ידבק, זה עלול לגרום הרבה נזק.

  31. דרומי,
    תעזוב. חולדאי בכלל לא יודע שהמגיבים בשכרשכל כך נלהבים לטובתו כותבים שטויות לפעמים.

  32. רועי יקר, מדוע אתה צריך להשמיץ בתגובה שלך? זה שזיו לא חושב כמוך זה הופך אותו ל"חדל אישים" או "..אשפה"..?? זה לא משנה אם אתה חושב שמה שהוא כתב עומד בדיסוננס חד מאד למציאות, יש דרך להתבטא. אני לא מסכימה עם דבריו, אבל אתה קצת הגזמת בהתבטאות המאד נמוכה שלך..

  33. שלום יהונתן,

    הפעם חיפשתי את "אהרן מדואל" ושוב מצאתי… אותך :)

    אינני תל-אביבי כרגע (אני גר בהרצליה) ובכל זאת אשאל:
    * בבחירות האחרונות הצבעתי ל"שינוי" (לא "חץ", לא פורז) בראשות רו לוינטל. ברצוני לשאול 'למה לא להצביע ללוינטל?' (או במילים אחרות, למה דב חנין עדיף על לוינטל?) <— יכול להיות שאחד רץ לראשות העירייה בעוד שהשני מתמודד למועצה??? (סלחו לי על בורותי בעניין)

    !!אגב!! אני רוצה להתגאות בעצמי ולומר (לכתוב) שאני הצבעתי, כאמור, לרון לוינטל בבחירות האחרונות והצבעתי בפריימריז של העבודה לאופיר פינס (שניהם השתתפו בסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל)

Comments are closed.