רק רכבת

"אז בעצם הכל כאן סאלח שבתי" שאלתי את הגברת הנחמדה שישבה לידי היום באירוע פתיחת תחנת רכבת בבאר שבע, "התחנה פועלת כבר שבועיים, ובגלל שמדובר בתקופת בחירות היו צריכים איזה אירוע רשמי ולכן השביתו את המדינה לחצי יום?"; למיותר לציין שנעניתי בחיוב. והנה שוב אני מוצא את עצמי כותב ביקורות ציניות על אירועים שלכאורה ראויים שיסוקרו בחדשות.

נאמר לי להגיע עד השעה 12:00 בכדי לעבור את סידורי האבטחה בזמן, ושוב עשיתי כך כמו ילד טוב ירושלים. הגעתי ועמדתי בשמש דצמבר היוקדת והמתנתי לתורי. בידוק, חיפוש רקטאלי וחקירה הם עניינים שגרתיים לאזרחי ישראל שרוצים להתרועע עם חבורת הזוהר של השלטון, שרק היום שמענו שלעוד אחד מהם יש יד בשחיתות והמלצה לכתב אישוםהצירוף המתבקש למפלגת קדימה). לאחר כארבעים דקות של סבל בשמש דצמבר (ושוב – שמש דצמבר – 30 מעלות בצל) נכנסתי לאוהל הלא ממוזג שבו הוגש כיבוד קל ושתיה קלה. הכל היה כל כך קל שגם מאות העיתונאים והצלמים החלו להתנפל עליו לבל יגמר. למזלי, לא לקח יותר מ-20 דקות עד שהתחיל האירוע. פתיחת תחנת הרכבת.

בטרם האירוע יחל נדרשו לעמוד לכבודו של ראש ממשלתנו. הדבר נראה לי משפיל ומבזה ואיני רוצה להוסיף דבר. דעותי על אריאל שרון ועל חומרת היותו ראש ממשלה הינן מפורסמות, אך לדרוש שנקום עבורו???
כולנו קמנו, השלב הבא יהיה הרמת ידיים וצעקות לשבח מנהיגנו המהולל, שמש העמים III


מלכת האולם, זהבה בן
זהבה בן פתחה את האירוע עם שירה מלך העולם, שנכתב ביוזמת קזינו המלך שלמה, כדי להדגים את הקשר בין הון, שלטון ואריאל שרון. (ר.ע. יו"ר הרכבת הוא משה ליאון, ושאר מקורבים גם נצפו) בתחילה לא הייתי בטוח שמדובר בזהבה בן אלא יכול היה להיות שהיתה זו אחותה, אתי לוי, אולם לבסוף הסתבר לי כי זו זהבה אכן. יתר על כן, השמעת פלייבק והבאת נגנים נראו לי מיותרים. בעולם של היום אפשר פשוט להשמיע את השיר מהדיסק, הרי איש לא יבחין שלא מדובר בפלייבק, הם פשוט רגילים מכוכב נולד.

אחרי זהבה בן עלה לדבר אבישי ברוורמן, שהבהיר לנו כמה חשובה באר שבע וכמה חשוב שנצביע לו בכדי לפתח אותה. אבל על ברוורמן אין לי יותר מדי ביקורת, אלא רק שהוא שיתף פעולה עם שאר האנשים בפאסדה הזו.
ברוורמן, זחוח, אלגנטי, המנהיג הנכון בזמן הנכון


תראו ילדים, אם תהיו טובים גם אתם תגדלו להיות פושעי מלחמה כמו אריק
שיא האירוע, פרט לאריאל שרון, היה כשעלתה לבמה חבורת ילדים מלווים בפלייבק ושרו מחרוזת שירי רכבת (התמלוגים לאן?) שהיו גורמים ללא מעט אמנים להתהפך בקברם. אולם, לא די בכך, מדובר בילדי טובים שבאו במיוחד משהם ולא בילדי המקום, חס וחלילה.

לבסוף עלה לדבר כבודו, פושע המלחמה שרון, ודיבר על כמה חשוב לו לפתח את הנגב וכמה אהב את המקום (ואם כה אהב את המקום מדוע שלח מתנחלים לשטחים ומדוע השקיע שם בתשתיות ולא בנגב???), כמה הוא רואה את פיתוח הנגב כעניין מהותי (פיתוח == יצירת ג'ובים נוספים למקורביו בכל מיני רשויות) וכמה ישקיע עוד בעתיד בנגב.
ועדת כהן קבעה שאני לא ראוי לשרת כשר בטחון, אז קיבלתם אותי כשר מלחמה; ראש הממשלה ופושע המלחמה אריאל שרון

הרגשתי מבוזה. כסף כה רב הלך ממיסי היקרים לממן את האירוע המיותר. כסף כה רב הלך לכיסים שאינם ראויים במקום למשפחות נזקקות. עד מתי?

3 thoughts on “רק רכבת

  1. לפי דעתי התחנה נחנכה כבר בספטמבר, והאירוע היה לפתיחת הגשר שמחבר אותה עם האוניברסיטה, שהוא זה שעובד כבר שבועיים (מה אתה רוצה? שהמכובדים יהיו הראשונים שיצעדו עליו? צריך לראות קודם שהוא לא מתמוטט!).

    וחוץ מזה, מילא שכספי המיסים מתבזבזים על זה, אבל מי הכריח אותך לבזבז את זמנך על אירוע הבחירות המשותף של ברוורמן ושרון?

  2. אני מודה. לא ציפיתי שזה יראה כמו שזה נראה. היה יכול להיות יותר מעניין… הייתי בטוח שיצא לי לראות גם את התחנה לפחות.

  3. הטעות הראשונה היא בכך שהלכת כלל לאירוע הבזוי הזה.
    אירועים שמאורגנים ע"י השלטון הם תמיד מהסוג הזה, למרבה הצער גם כאשר השלטון אצלנו [מישהו זוכר מתי זה היה?].

    לי לעומת זאת יש ביקורת רבה על ברוורמן, שחושב שצריך לעבור למודל האוניברסיטאי של האוניברסיטאות הפרטיות בארה"ב, תומך בהפרטה והקשר בינו ובין פרץ הוא דיל אופרטוניסטי מהסוג שכל מי שמדבר על לקחת קצת מבעלי ההון חייב לשים לידו איזשהו נציג שלהם כדי שלא יסתמו לו ת'פה מייד.

Comments are closed.