כל כך הרבה מסבירים, אבל אנחנו עדיין לא מבינים.

0.
עכשיו אולי ברור מדוע שרה נתניהו תמכה בקמפיין נגד גירוש ילדי העובדים הזרים: כמו כמעט כל אדם בישראל, גם באביה הקשיש טיפלה עובדת זרה וזו פיתחה את האמפתיה האנושית שיש לכל אדם כלפי מכרים וסביבתם הקרובה: הפיכת העובדים הזרים מחפצים לבני-אדם. אלא, שבימים האחרונים הגברת נתניהו מתנהלת בצורה היסטרית לאחר שדווח כי נתניהו התעמתה עם עובדת זרה הסועדת את אביה וגרמה לה לחבלה.

1.
בעקבות הפרסום הוציאה לשכת ראש הממשלה, גורם אשר אנו משלמים את משכורתו, הודעות רשמיות לעיתונות המגנות את מעשי המטפלת ומאדירות את שמה של נתניהו; בין היתר, הודעה רשמית נוספת של משרד ראש הממשלה, הנושאת את סמל המדינה, ציטטה "מקורב למשפחת בן-ארצי" [משפחתה של הגב' נתניהו. כלומר, הודעה רשמית, על נייר רשמי של מדינת ישראל, מצטטת גורם עלום ש"מקורב". הספינולוגיה אינה עוצרת לרגע. בעקבות פעולה זו, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי פעולה זו אינה חוקית, ולמשרד ראש הממשלה אסור לעסוק בדוברות אישית של אשתו. אלא, ולמרות שהגברת נתניהו שכרה דובר אישי, יש כאן חשד למעשים פליליים ומעניין אם היועץ המשפטי לממשלה יחקור זאת.

2.
לראש הממשלה, נכון להיום, שלושה מסבירים לאומיים: יועז הנדל, רון דרמר ורוני סופר. שלושתם מכספי משלם המסים, וזה בדיוק מה שמערך ההסברה הלאומי, שאתם ואני משלמים עליו, עוסק: בסכסוך בין אשת ראש הממשלה למטפלת של אביה. שלושה מסבירים, כאשר מומחיותם אינה מוטלת בספק, ושכרם גם ככל הנראה מצדיק את עבודתם. אלא, שלמרות קיומם של כמות משמעותית של מסבירים, עדיין אנחנו לא הבנו.

3.
הבעיה היא לא בגברת נתניהו, גם לא בבעלה, בנימין נתניהו, אלא בכך שאנו אוכלים את הפסולת האורגנית שמזינים אותנו; אנו מאמינים ללשכת ראש הממשלה כל פעם שמצטטים "מקורב", "גורם בכיר" או "מקור מהימן" ולא מציינים את שמו, אנו מאמינים ללשכת ראש הממשלה כשאלה מנסים למכור לנו שמבצע צבאי הוא משהו דרוש ולא נועד רק לסכל מחאה חברתית ואנו מאמינים לנתניהו כאשר לשכתו מציינת כי היא לא מעורבת פוליטית בשידור הציבורי.

4.
בדיוק כאן הבעיה: יש שלושה מסבירים, יש משרד הסברה ואנחנו לא מבינים. אנחנו הבעיה, כי צריך להסביר כל כך הרבה עד שאנחנו נבין, וזה לא קורה. אולי הבעיה היא בכלל בנו; הבעיה היא בכך שאנו מוכנים לקיומם של משרדים כאלה, של שלושה דוברים, של "מערך הסברה לאומי" שככל הנראה לא עושה הרבה יותר מאשר לכתוב טוקבקים למען הגברת נתניהו; אולי מלקרוא את הטוקבקים אנחנו נבין.

5.
מה אנחנו צריכים להבין? אנחנו צריכים להבין שהשיטה רקובה מיסודה.

6.
בדיוק כדי להפסיק עם הספינים האלה, עם בזבוז כספי המסים שלי ועם שימוש במשאבים שלי כדי לשמר את המערכת הפסולה הזו במקום לדאוג לרווחתי, אני הולך לצעוד ביום שבת הקרוב בצעדת המיליון. אני דורש צדק חברתי, אבל צדק מהסוג הנכון: כזה שמונע, דבר ראשון, את השימוש במשאבים שלי למטרות שימור השלטון.

3 thoughts on “כל כך הרבה מסבירים, אבל אנחנו עדיין לא מבינים.

  1. אני לא מאמין שפיספסתי את כל הפרשה המטורפת הזאת, אבל שמח שבתמימותי שחסכתי מעצמי קצת גועל.

Comments are closed.