הפורנוגרפיה המזיקה ביותר

(ויה ynet והיתוך קר) פרפור (Farfour) היה עכבר המשמש את החמאס לתעמולה אנטי-ציונית. בין היתר, פרפור הזכיר לא מעט את העכבר המפורסם השני, מיקי מאוס. לאחר לא מעט טענות כנגד העכבר שנושא בשורות כמו "התשובה היא רובה קלשניקוב", חוסל פרפור על ידי "הכובש הציוני" בעת שהתנגד למכירת קרקעות.

לפרפור, השם יקום דמו, נמצא יורש בדמות נח'ול (חיקוי עלוב של הדבורה מאיה). נח'ול מנסה לחנך את ילדי פלשתין. בסרטון שנח'ול מציג, הוא סוקל אריות באבנים ותופס חתולים בזנבם. התנהגות מחפירה שאף טלוויזיה לא צריכה להציג גם לא למטרות חינוכיות . נח'ול מאפשר לילדים לקבל לגיטימציה לרוע. בעוד שהסרטון עצמו "לכאורה" טוען שהדברים שבוצעו על ידי נח'ול שגויים, אין עונש, אין כל מסר חינוכי לילד. מצד שני, מה אפשר לצפות מטלוויזיה שמעודדת ילדים להתאבד?
נח'ול לא רע, הוא מייצג חברה רעה שמעוניינת בהשמדת העצמיות ואינדוקטרינציה של חוסר הכבוד לחיים. כוחנות כנגד בעלי חיים יכולה להתפרש כניצול של החלש, אבל היא יכולה גם להתפרש כשימוש באותה הכוחנות כדי למנוע מצב שבו (חס וחלילה) החלש יתחזק דיו כדי לתקוף אותך. דמויות בתכניות ילדים צריכות, אלא אם הן מגלמות את כל השלילי, להיות דמויות שילדי האומה ילמדו מהן; הדמויות צריכות לדבר בצורה רהוטה, לנהוג בכבוד ואם הן חוטאות, צריך להעביר אותן ויה דלהרוזה כדי להדגים להן את טעותן. "כולם עושים טעויות".

אבל, כאן בעצם, עולה השאלה הקבועה – האם לטלוויזיה בכלל יש תפקיד מחנך?

אם לטלוויזיה היה תפקיד מחנך, זו היתה צריכה להיות שומר המוסר שלנו; ואנו לא מעוניינים להעביר את המוסר לידיים פרטיות. אם לטלוויזיה היה תפקיד מחנך, הצנזורה היתה חייבת להשתלט עליה בצורה חמורה יותר מהיום, היא היתה חייבת להתערב ולהבהיר כי תכנים מסוימים אינם כלל ראויים לצפיה. אם הטלוויזיה היה תפקיד מחנך, זו היתה חייבת להיות טלוויזיה ממלכתית.

מצד שני, לחמאס בעזה אין בדיוק תחרות בתחום ערוצי הטלוויזיה. ערוץ הטלוויזיה של החמאס הינו הרבה יותר מאשר "עוד" ערוץ טלוויזיה. אם ערוץ 2 היה מציג התעללות כזו בבעלי חיים בתכנית ילדים, מיד אלפי מכתבים היו נשלחים לרשות השניה ודורשים את הקפאת הזכיון של הזכיינית, כמו גם מפסיקים לצפות. בניגוד לערוץ 2, הורים מפקידים את ילדיהם מול טלוויזית אל-אקצה כדי לחנך אותם לערכים מסוימים. (ואני לא מאמין שאני אומר שלחמאס יש תפקיד מחנך, החמאס הוא ארגון טרור).

חמאס הוא ארגון רצחני. חמאס הוא ארגון שמעוניין, לפחות לפי ערוצי הטלוויזיה שלו עצמו, להשמיד אותנו (ואולי הכל נאבד בתרגום). ואז השאלה – מילא אנחנו, אבל האם PETA מזדעזעים כאשר חמאס הורג אזרחים מדי יום באמצעות קסאמים? אני חושש שלא. (וואי, איך היה בא לי לשים לינק לפרק של סאות'פארק בו זה קרה)

תגיות טכנוראטי: , , , , , ,

2 thoughts on “הפורנוגרפיה המזיקה ביותר

  1. בסדר, אבל בשביל מה לתקוע פה השוואה עתירת צדקנות ועליונות מוסרית שאינה במקומה עם ערוץ 2? ההתעמרות בחלשים שנצפתה בתוכנית "חולמות בהקיציס" למשל היתה לא פחות מזעזעת ומטרידה, וזה רק העצים את מעמדה הפולחני.
    בלי קשר לאידאולוגיה החמאסניקית, היהירות והצביעות האירופוצנטריות הזחוחות שאנשים פה אוהבים לפטם בהם את עצמן ממש מרגיזות ומחליאות. אנחנו הרבה יותר דומים לערבים ממה שאנחנו מוכנים להודות בפני עצמנו, הן ב(חוסר) התרבות והן במיליטריזם הפנאטי.

Comments are closed.