תנו לגזענות להתבטא. *גיור הן הפנים האמיתיות והמכוערות של ש"ס.

0.
לא מעט אנשים זועמים הבוקר על תשדיר "כוכבית גיור"; התשדיר, המגעיל למדי, שבינתיים הוסר מאתר ש"ס, מציג זוג תחת חופתו. החתן, בחור ישראלי נמוך, נעמד לצד בחורה בלונדינית, מרשימה, בעלת מבטא רוסי. האתוס והנרטיב, של הגזענות: המאבטח מאחורי הכלה, העובדה שהיא לא דוברת עברית רהוטה, כולן תפאורה מרשימה. ואז שואל החתן את הכלה האם היא יהודיה (כאילו שלא היתה צריכה לעבור מסכת עינויים על ידי הרבנות כדי להגיע למעמד הזה). זו משיבה לו "יש כוכבית גיור" ומציגה את תעודת הגיור שנשלחה לה במקום ב'אדיבות' ישראל ביתנו. אני ממליץ להשקיע דקה כדי לצפות בפיסת הקאלט הזו:

(אגב, הסרת הקמפיין לא היתה בגלל הגזענות, אלא בגלל חצאית קצרה מדי שהופיעה בו)

1.
אכן, מדובר בתשדיר גזעני בצורה מובהקת, שלא רק משפיל פלח באוכלוסיה, אלא לוקח את הקושי האמיתי שלהם ומעיק עליהם יותר, והכל כדי להצדיק את הממסד הקיים. אולם, דרישתה של ח"כ נינו אבסדזה לפסול את התשדיר לא צריכה לקום. התשדירים במערכת הבחירות הנוכחית אכן נושאים אופי גזעני למדי: גם התשדיר של "עוצמה לישראל" שנפסל על ידי ועדת הבחירות בחלקו כאשר הציג משפטים כמו "בסכנין לא משלמים ארנונה" הוא גזעני. הבעיה היא אחרת: ועדת הבחירות לא צריכה לפסול את התשדירים. היא צריכה להציג בפני הציבור את הגזענות והגועל, והציבור יבין סוף סוף כמה גזענים הם חברי הכנסת שבחר.

2.
ועדת הבחירות, כאשר היא עובדת כצנזור ראשי. עושה שירות דב לחופש הביטוי, ועושה שירות דב לציבור; אנחנו, כציבור, צריכים לדעת בדיוק מי הגזען ומי לא, לדעת מה הגזען הזה רוצה ומה הוא מתכנן לעשות, ולא לתת לועדת הבחירות להפוך את הגזען ללגיטימי על ידי הפסקת פרסום הגזענות. ויש לכך סיבה טובה מאוד: בבחירות הבאות, אחרי שקמפיין כוכבית גיור ירוץ, תוכל הקהילה הרוסית בישראל לעתור לועדת הבחירות לפסול את ש"ס מלהתמודד בהיותה מסיתה לגזענות, וזאת לפי סעיף 5 לחוק המפלגות.

3.
כלומר, הבעיה שלי היא לא עם ש"ס, והיא לא עם עוצמה לישראל, והיא אפילו לא עם בל"ד (שתשדיר שלהם שהציג את ההמנון במבטא ערבי נפסל), הבעיה שלי היא עם ועדת הבחירות, זו מחליטה לאסור על המפלגות להציג את עמדותיהן האמיתיות בפני הציבור, והצביעות הזו היא מה שתגרום לקריסת הדמוקרטיה. היא מה שתרגום לכך שהנבחרים ידברו לבוחריהן ברמז וקריצת עין, תשתמשנה במילים מכובסות. וזו, בדיוק זו, היא שקיעת הדמוקרטיה שלנו.

ונסיים בשירת התקווה, כדי שלא יגרשו אותי מהארץ.

4 thoughts on “תנו לגזענות להתבטא. *גיור הן הפנים האמיתיות והמכוערות של ש"ס.

  1. יונתן,
    אתה אדם מוערך מאוד בעיניי, ולכן אני מופתע מהמשפט "הציבור יבין סוף סוף כמה גזענים הם חברי הכנסת שבחר".
    מפלגת ש"ס היא גזענית מטבעה – שמה המלא הוא "התאחדות ה*ספרדים* שומרי תורה", לא "התאחדות שומרי תורה".
    כמו שכתב שלום חנוך, עוד ב-85, "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם". זה מוכיח את עצמו – פלח הציבור היצרני, המשרת בצה"ל שירות חובה מלא ואחריו שירות מילואים, טורח ללמוד מקצוע במוסדות ועוד בחוצפתו לעסוק במקצוע (כמובן, במקום ללמוד תורה ולהביא את אותו המשיח מהשיר) מממן באמצעות מסים הקמת דיור בחריש ולימודי תורה בבני ברק.
    ב"בית היהודי" יושבים לשולחן אחד בעלי הדיעות "הומואים מבריחים את המשיח", "כהנא צדק" והמתנחלת הידועה ביותר בחברון.
    גם עוצמה לישראל גזענים: הרי שבאותה המידה, לא משלמים ארנונה גם בהתנחלות אלון מורה וגם בשבות רחל. את אותה הארנונה, מחליף מס ההכנסה שאתה ואני משלמים, מס הבלו והמע"מ עליו, ושאר המשאות שאתה ואני משלמים, שלא נזכיר את עלות האבטחה של היושבים בישובים אלה, ואת העובדה שמי ששומר עליהם לרוב אלה אותם חיילי צה"ל, שבסיום השירות יממנו אותה באמצעות אותו מס ההכנסה שאתה ואני משלמים, מס הבלו והמע"מ עליו…

    בזכות אותה הגזענות המפלגות האלה נבחרות – ע"י שמירה על האינטרסים של ציבור המצביעים עבורן, ויחסיות ההצבעה עבורן גואה בזכות היתרון הדמוגרפי של הציבורים האלו.

    אני לא בטוח אם אין לנו ארץ אחרת – אך מה שבטוח, שהיעד של הארץ הזו להפוך לארץ-לא-לנו.

    אז אסיים באמירת קדיש, מבלי להתכוון למילה, אני חושב שמאותן סיבות שאתה מסיים ב"התקווה".

  2. עידן,
    אני מבין שש"ס גזענית מטבעה. אבל הציבור לא תופש אותה ככזו. זה בדיוק העניין: הציבור שמצביע לש"ס לא עושה זאת כי הוא גזען, הוא עושה זאת כי הוא חושב שאותה מפלגה תדאג להיות חברתית.

    אגב, הסיום שלי ב"התקווה" נועד כדי להציג את הסרטון של בל"ד, שנפסל (לטעמי שלא בצדק). הגם שאני לא מסכים עם בל"ד, זו זכותם להציג את זה בדיוק כמו שזכותה של ש"ס להיות גזענית.

  3. האם הכתות האלה דורסות ברגל גסה דת של יהודים ופוגעות ברגשות הדת של יהודים בארצם האם דמנו הפקר???תעמולת פקס גיור משקפת את הרצון של הכתות המסיונריות הסוחרות בדת להקל את דרך הגיור על מנת להכניס למדינה כמה שיותר כתות מסיונריות להתבולל ולרמוס משפחות תסירו בבקשה את המשקפים הורודות שלכם עוד כלב מאיירס גורו מסיונר בית דין צדק למה????לרמוס משפחות חלשות שהילדים שלהם בכת וניתקו קשר אז בבקשה תבדקו גם צד אחר בפירסום קל מאוד לכתוב שסשניקים גזענים יש גם צד יפה בהם שומרים על דת אמתית ולחסוך רמיסת דת יהודים ברגל גסה תחליפו משקפיים שיהיה לכם ברורו!!!!!!!

Comments are closed.