אמנון כהן מעניין לי את קצה האצבע

מוזר עד כמה קבוצות שלא מחזיקות במשנה סדורה לגבי דעותיהן עשויות למצוא עצמן לעיתים בדיסוננס קוגניטיבי כאשר הן ילחמו בעד אותן זכויות שלעיתים הן נלחמות נגדן. כך היה בהונג-קונג לפני כשבוע. הונג-קונג, שהתנתקה מבריטניה אך לפני מספר שנים, היא אחת מהמדינות המחמירות בצנזורה עצמית; כך, ספרים אשר מכילים תועבה או מעשי אלימות נדרשים להעטף בעטיפת Shrink עם אזהרה לגבי תוכנו. כך היה כשההגיון בהונג-קונג נלחם בחוק; אחד מרבי המכר הגדולים בהונג-קונג כמעט שהורד מהמדפים לאחר שנטען כי אותו רב מכר מכיל אלימות, מין ומעשי עריות. אותה טענה גרמה למאות אנשים להאבק למען חופש הביטוי ולצאת לרחובות ולהתלונן בפני הרגולטור על כך שהספר מכיל קטעים שאינם הגונים ויש לאסור על פרסומו.

אותו ספר, כמובן, היה התנ"ך.

אם רצונו של חבר הכנסת אמנון כהן יתממש, אז כל אתרי האינטרנט המכילים מין, אלימות והימורים יחסמו בפני כל הגולשים. כפי שכתבתי (לא אחת) בעבר, ההצעה עצמה היא בלתי ישימה ופוגעת אנושות בדמוקרטיה הישראלית. הצעת החוק של כהן תגרום לכך שכל ספק אינטרנט יאלץ לנהל רשימה "לבנה" של אתרים שבהם מותר לגלוש ואתרים בהם אסור לגלוש ללא זיהוי ביומטרי, וגם יחייב את ספקיות האינטרנט לנהל מאגר של טביעות אצבע של גולשיהן.

הערה צדדית לחלוטין: אם היכרותי עם חברות האינטרנט הישראליות והממשלה נכונה, אזי אני לא רואה שום סיכוי שמשתמשי לינוקס\פיירפוקס יוכלו בכלל לגשת לאינטרנט, שכן ספקיות האינטרנט לא יכתבו תוכנה ייעודית לזיהוי עבורם ולכן האינטרנט יחסם בכלל עבורם.

אם החוק של כהן יעבור, ואני מקווה מאוד שלא, הרי שתהיה חובה לצנזר גם את לימודי הקודש, שהרי התנ"ך מכיל יותר אלימות, מין ומעשי עריות מרוב האתרים האחרים. סיפור האונס של אמנון ותמר,לדוגמא, הוא אחד מעשרות סיפורי העריות במקרא (לקריאה נוספת: קלינגר, י, הטאבו שאוהבים לשנוא: גישה ביקורתית לגילוי עריות); האם על האחראי על האינטרנט לצנזר גם את התנ"ך?

וַיִּשְׁלַח דָּוִד אֶל-תָּמָר, הַבַּיְתָה לֵאמֹר: לְכִי נָא, בֵּית אַמְנוֹן אָחִיךְ, וַעֲשִׂי-לוֹ, הַבִּרְיָה. ח וַתֵּלֶךְ תָּמָר, בֵּית אַמְנוֹן אָחִיהָ–וְהוּא שֹׁכֵב; וַתִּקַּח אֶת-הַבָּצֵק ותלוש (וַתָּלָשׁ) וַתְּלַבֵּב לְעֵינָיו, וַתְּבַשֵּׁל אֶת-הַלְּבִבוֹת. ט וַתִּקַּח אֶת-הַמַּשְׂרֵת וַתִּצֹק לְפָנָיו, וַיְמָאֵן לֶאֱכוֹל; וַיֹּאמֶר אַמְנוֹן, הוֹצִיאוּ כָל-אִישׁ מֵעָלַי, וַיֵּצְאוּ כָל-אִישׁ, מֵעָלָיו. י וַיֹּאמֶר אַמְנוֹן אֶל-תָּמָר, הָבִיאִי הַבִּרְיָה הַחֶדֶר, וְאֶבְרֶה, מִיָּדֵךְ; וַתִּקַּח תָּמָר, אֶת-הַלְּבִבוֹת אֲשֶׁר עָשָׂתָה, וַתָּבֵא לְאַמְנוֹן אָחִיהָ, הֶחָדְרָה. יא וַתַּגֵּשׁ אֵלָיו, לֶאֱכֹל; וַיַּחֲזֶק-בָּהּ וַיֹּאמֶר לָהּ, בּוֹאִי שִׁכְבִי עִמִּי אֲחוֹתִי. יב וַתֹּאמֶר לוֹ, אַל-אָחִי אַל-תְּעַנֵּנִי–כִּי לֹא-יֵעָשֶׂה כֵן, בְּיִשְׂרָאֵל: אַל-תַּעֲשֵׂה, אֶת-הַנְּבָלָה הַזֹּאת. יג וַאֲנִי, אָנָה אוֹלִיךְ אֶת-חֶרְפָּתִי, וְאַתָּה תִּהְיֶה כְּאַחַד הַנְּבָלִים, בְּיִשְׂרָאֵל; וְעַתָּה דַּבֶּר-נָא אֶל-הַמֶּלֶךְ, כִּי לֹא יִמְנָעֵנִי מִמֶּךָּ. יד וְלֹא אָבָה, לִשְׁמֹעַ בְּקוֹלָהּ; וַיֶּחֱזַק מִמֶּנָּה וַיְעַנֶּהָ, וַיִּשְׁכַּב אֹתָהּ. טו וַיִּשְׂנָאֶהָ אַמְנוֹן, שִׂנְאָה גְּדוֹלָה מְאֹד–כִּי גְדוֹלָה הַשִּׂנְאָה אֲשֶׁר שְׂנֵאָהּ, מֵאַהֲבָה אֲשֶׁר אֲהֵבָהּ; וַיֹּאמֶר-לָהּ אַמְנוֹן, קוּמִי לֵכִי. (, למרות שיש להם בעיה עם זה)

פדופיליה או תמונות ילדות?
cc-by-nc landotter
אולם, השאלה האמיתית תהיה מי יקבע מהי אותה תועבה ומהם אותם אתרים החסומים בפני משתמשים. האם אתר NRG הוא אתר שמכיל אלימות ומין כיוון שהוא מחזיק את מדור NRG-סקסי מצד אחד, ופה ושם ניתן למצוא פטמה או שתיים באחת מהכתבות, או שמא הוא אתר שעיסוקו העיקרי הוא באלימות כיוון שזה מדווח על מלחמות, פצועים, חיסולים בעולם התחתון ו"סתם" דקירות. החברה שלנו אלימה, אין מה לעשות, וכל אתר חדשות עוסק באלימות.

אתם יודעים מה, אני מצטער על הפרשנות הפילוסופית לרגע; אבל נניח שבאמת נלך לפי לשון החוק: אתר אינטרנט למבוגרים, לפי הצעת החוק, הוא "אתר אינטרנט שמהותו העיקרית עיסוק במין, באלימות, או בהימורים"`. האם אתר "עוסק" במין אם הוא מציג תמונות מין או רק אם הוא נותן שירותי מין? פרט להעדר היכולת הפיזית לאכוף את האיסור על ספק האינטרנט (כיוון שאני לא רואה ספק אינטרנט הולך לכלא), ופרט לעובדה שאני לא רואה שום אפשרות לנהל "רשימה שחורה" של אתרים שיש לחסמם (כי מי יודע אם אתר מסוים יכיל תועבה מבלי לבדוק אותו) ופרט לכך שעוד לא ברור איך מדינה שעד היום לא הצליחה ליישם את חוק חתימה אלקטרונית שהוחק בשנת 2001 תוכן להעביר קורא ביומטרי לכל מחשב במדינה, הגיעה העת לדון מהו אתר למבוגרים?

אתר שעיסוקו העיקרי הוא מין, אלימות והימורים יאסור בצורה ברורה על הגישה לאתרי הימורים; לגבי אלימות: עיסוק באלימות הוא בדרך כלל תקיפה, הכאה ואולי אף פעילות אלימה אחרת, אך הצגת אלימות היא לא "עיסוק באלימות". אותו הדבר לגבי מין: "עיסוק במין" משמעו זנות, ביצוע מעשי תועבה בעבור בצע כסף אך לא הצגת תמונות וסרטי תועבה. לכן, אני חושב שהצעת החוק של ח"כ כהן נוסחה ברשלנות. הניסוח הרשלני של החוק רק מראה עד כמה כהן קיווה בסך הכל להשיג את החשיפה התקשורתית בגלל החוק ולא התכוון לאכוף אותו.

העובדה שהחוק נוסח בצורה רשלנית, אולם, לא אומרת שאנו לא צריכים להאבק נגדו. אנחנו, כגולשים, צריכים לקום יחד ולדאוג לכך שחוק זה לא יעבור; להתראיין בכלי התקשורת, לארגן הפגנה (אפילו) וגם להשבית את האינטרנט, אם צריך. אם יש שבועיים לעצור את הזוועה, כפי שחנן כהן אומר, לנו יש הצעה אחת: אתם רוצים שילדים לא יגלשו באתרים למבוגרים? שימו את המחשב בסלון.

כל חקיקה אחרת תתקבל בצורה רעה.

אם גם אתם תומכים במאבק, קחו את הכפתור הזה ותדביקו בבלוג שלכם. (תנו לינק לכאן) (מי שרוצה ברזולוציה גבוהה או בפורמט xcf שיפנה אליי במייל)

Technorati Tags: , , , ,

27 thoughts on “אמנון כהן מעניין לי את קצה האצבע

  1. יהונתן, תוכנות לחסימת אתרים on the fly קימות ונמצאות בשימוש בהרבה מאוד מקומות עבודה גדולים. אין שום צורך להעמיד פנים כאילו שהחוק הזה ידרוש ממישהו לגלוש בכל האתרים ברשת בשביל לודא את חוקיותם. ואם החסימה האוטומטית תחסום גם את סיפור אמנון ותמר נראה לי שהחרדים רק ישמחו.

  2. מרק,
    אתה צריך להבדיל בין חסימת אתרים בכלליות לבין חסימת אתרים ואפשרות ביטול החסימה באמצעים ביומטריים. ברוב מקומות העבודה בהם האינטרנט מנותר, אין אפשרות להסיר חסימה מאתר ספציפי למשתמש ספציפי באמצעות זיהוי; כמו כן, אין שם חסימה של כל האתרים אלא רק אתרים מסוימים שככל הנראה פוגעים בפרודקטיביות של העובדים. מה שיקרה, ככל הנראה, הוא שאי אפשר לבדוק מהם האתרים שראוי לחסום (האם את הבלוג שלי ראוי לחסום לקטינים? הוא מכיל מין, לא?)

  3. מרק – תוכנות החסימה שהזכרת הינן תוכנות צנזורה לכל דבר, והן נוטות לפרש כל דבר לחומרה (עקב היותן אמריקאיות ולכן קורצות לציבור הנוצרי-עד-גיחוך שם). הן מצנזרות אתר המראה תמונה של פסל יווני כיוון שהוא מראה את אפרודיטה או אפולו בעירום. די אם אזכיר שתוכנה כזו מותקנת אצל כל ספקי האינטרנט באיראן – אגב, מדובר בעותקים פיראטיים…

    יהונתן, אינני שותף לדעתך כי הניסוח הרשלני מעיד כי מדובר בניסיון לזכות ביח"צ. לפי הבנתי, הצעות חוק רבות מנוסחות בצורה זוועתית, כולל שגיאות, מתוך ההנחה שהניסוחים ממילא נקבעים בוועדה הרלוונטית ועל ידי משרד היועץ המשפטי לכנסת. זה כן מעיד על חוסר ההבנה המוחלט שיש לנוגעים בדבר (וזה כמובן לא ייחודי לנושא האינטרנט), ולראיה אפשר להביא את הצעתו של ח"כ משה כחלון להלאים את גוגל.

  4. יהונתן,

    אני לא יודע האם מנגנוני הסרה כאלו קיימים אבל אין לי שום ספק שעל בסיס פרופיל המשתמש הרשתי שלך, הידוע מרגע שנכנסת למחשב, ניתן לפתח אפליקציה הפותח וחוסמת אתרים בהתאמה. זו בסופו של דבר הצורה בא ספקי האינטרנט מספקים את שירותי ה"אינטרנט הבטוח" שלהם.

    ובמקום העבודה האחרון שלי החסימה היתה גורפת ומטומטמת כמו שכל החסימות הגורפות נוטות להיות.

    ר"ש – התוכנה שעליה כתבתי למעלה פותחה על ידי אלדין הישראלית….

  5. כמו שאמרת – לשים את המחשב בסלון (שזה דבר שהכי חבל לי שכל סרטי הזוועה של קושמרו, וימי האינטרנט בחסות מיקרוסופט לא מעבירים כהלכה, כי יותר קל להפחיד עם שטויות).

    הבעיה כאן (כמו יותר מדי מהחוליים של החברה בימינו), היא שאנשים לא רוצים לקחת על עצמם את האחריות. קל להם יותר להגיד "שמישהו אחר ידאג לזה", במקום לשים לב למה שקורה עם הילדים שלהם. בעצם, הם יודעים שהילדים שלהם מלאכים, והאשמה בכך שהם לא אינה נופלת עליהם, אלא תלויה בכל גורם חיצוני שנמצא מחוץ למבט המתעלם של הוריהם (שעסוקים יותר מדי בעבודה ופחות מדי בילדים, שהם לכאורה הדבר החשוב ביותר בחייהם, כשיש להם די זמן לכך).

    המורה אשמה בכך שילדיהם מתנהגים כמו חולירות, ושהם מסיימים בי"ס תיכון עם כישורים אקדמיים בזויים. (סיפוריה של אחותי, מורה בכיתה ב' בצפון ת"א, על תלמידיה והוריהם פשוט מצמררים לעתים).

    האינטרנט אשם בכך שילדיהם נחשפים לתכנים "איומים ונוראים", שקצת בקרה הורית, או שיחה של ההורה עם הילד היו יכולים למנוע, או להבהיר.

    קצת לדבר עם הילד? לראות מה עובר עליו, מה הוא עושה בשעות הפנאי, ואולי לקרוא לו ספר או לשלוח אותו לשחק בחצר במקום במחשב?

    לא. כל זה דורש יותר מדי מאמץ. מוטב להפיל את האחריות על אחרים, ולתת לאנשים ש(לא)מבינים בזה לדאוג לכך במקומנו.
    והנה, ככה אנחנו נראים.

  6. כחלון בהחלט מבין בנושא והוא ידוע בתור אחד המגנים העיקביים והברורים של האינטרנט בישראל. אתה, רואה שחורות, כנראה כשמך אתה ואינך מעורה במתרחש. כנס לכתבה בy-net תקרא אותה שוב ותגלה שכחלון ממשיך להיות יו"ר ועדת כלכלה מבריק שהאינטרס הציבורי הוא שמנחה אותו בפעולתו: כתוב שח"כ כחלון מתנגד לחוק החשוך ובציניות העיר לחכ"ים מש"ס שתיכף הם גם יבקשו להלאים את גוגל. כביקורת. אבל לך זה לא משנה, יש לך הזדמנות פז לעטוף את כחלון הרואה את נולד ועושה עבודה חשובה עבורנו אנשי הרשת יחד עם אפילת ש"ס האיראנית ולהציג אותו כחשוך! איזה יופי, אפשר לרדת על הליכוד. אז מה אם העובדות בשטח הפוכות והליכוד של היום הוא מגינו היחיד שנותר לחופש בישראל בתקופת דיקטטורה מושחתת שמסכנת את עתידנו. נתניהו מעביר את הבלוג שלו לרישיון החופשי של CC ועכשיו כחלון יוצא להגנת חופש המידע. תמשיך לרדת עליהם ולא יישאר כאן כלום בסוף, רק אולמרט ופרס וליברמן וחבורת מושחתיהם. אז, כשיהיו לך בעיות עם הצנזורה שהדיקטטורים יטילו על האינטרנט, תפנה אליהם, אולי ליברמן או אולמרט יילחמו בעד החופש שלנו. כן? אבל אולי לא יהיה לך כדאי לפנות אליהם, הם בטח יישלחו אליך משטרה לפתור את הענין.

  7. שחר שמש כתב את זה מצויין – אני לא מוכנה שהמדינה תכתיב לי איך לחנך את ילדי. החל מהחינוך לגלישה זהירה (אצלנו בבית המחשב הוא אכן בשטח ציבורי וגלוי לכל, והגלישה של הילדים נעשית בליווי ופיקוח שלנו); והמשך בשאלה אילו אתרים אני מחשיבה כאתרים מסוכנים וכיצד אני בוחרת להגן על ילדי מפניהם.

    תורמת גם כפתור משלי.

  8. > עמותת בית-ספר רחוב והמרכז המשפטי לילדים ולנוער יוצאים בקריאה לשרת החינוך להגיש הצעת חוק ממשלתית להגנת הילד ובאישה באינטרנט ובסללורי, כנגד הצעת החוק של חברי סייעת ש"ס לחסימת אתרי פורנו ואלימות
    לכבוד

    שרת החינוך

    ח"כ יולי תמיר

    שלום וברכה,

    הנדון: הצטרפותך ליוזמת חקיקת

    "חוק להגנת הילד והאישה באינטרנט ובסלולרי"

    אנו מעבירים אליך בזאת, בשם עמותת בית-ספר רחוב והמרכז המשפטים לילד ולנוער , את העתק הצעתנו להתקנת החוק האמור.

    כמי שמופקדת על חינוך ילדי ישראל , אנו מבקשים לא רק את הצטרפותך ליוזמת החוק להגנת הילד והאישה באינטרנט ובסלולרי-אלא מצפים כי תרימי את הכפפה,תגרמי לזירוז חקיקתו ע"י הפיכתו להצעת חוק ממשלתית.

    בשבועות האחרונים פנינו לח"כ יחימוביץ ולח"כ סער ביוזמה לחקיקת חוק זה, תוך כדי כך נודע לנו ששר התקשרות יזם חוק דומה והמנוסח באופן שמקומם רבים. בתחילת השבוע עלה חוק זה לדיון בועדת הכלכלה.

    המצב כיום בו כל ילד שמחובר לאינטרנט יכול להיכנס בכל זמן שיחפץ לאחד מאתרי הפורנו או האלימות , ולגלוש באתרים אלו ללא הגבלת זמן וללא הדרכת מבוגר , פוגעת בילד ובמערכת החינוך אשר צריכה להתמודד מול השפעת אותם התכנים על התנהגות הילד.

    מבלי לשים לב לעיתים קורה ומערכת החינוך היא הגורם למפגש הראשוני של הילד עם אתרים אלו וזאת ע"י משימות שעורי בית תמימות המצריכות חיפוש בגוגל , דוגמה: ילדים חיפשו המילה "ישראלי" מביאה תוצאה ראשונה – "פורנו ישראלי".

    ילד בן 10 שאינו מכיר את המושג יכול להקליק במקרה על תוצאת החיפוש הראשונה והנה בסיוע בית-הספר גולש הילד באתר שמנוגד לערכים אותם מנסה מערכת החינוך להנחיל לדור הבא.

    טוב עושה מערכת החינוך שבודקת את עצמה בכל יום ושואפת לשפר את הנעשה בתוך תחומי בית-הספר, אך אין זה מספיק , מערכת החינוך אינה יכולה לעצום את עיניה לנעשה מחוץ לכותלי בית הספר ולהתנער מאחריות , בעיקר במקרים בהם יש ביכולתה לצמצם תופעה שלילית זו ע"י חקיקת חוק שיגן על ילדינו שהם תלמידיה.

    אנו מאמינים שהובלת חקיקת החוק צריכה להתבצע ע"י שרת החינוך הממונה על חינוך ילדינו בשיתוף שר התקשורת שממונה על שירותי ספקי האינטרנט, ולכן מצאנו לנכון להעיר את תשומת ליבך לחשיבות חוק זה לחינוך דור העתיד במדינת ישראל, בשני היבטים: הגנת הנפשות הרכות מפני תועבה ואלימות מינית, ומאידך, הגנתן של נשים מפני דור חדש של אזרחים שנחשפו מגיל רך לדימוי האישה כאובייקט מיני.

    ,
    > אנו תומכים בפעילות חברי סייעת ש"ס להגנת ילדינו בפני אתרי פורנו ,אך יש להתאימה לרוח הזמן וליכולות הטכנולוגיים, אנו מתנגדים לשלילת הבחירה החופשית של אנשים ע"י הצעת חוק זו , אך מאמינים שיש ליצור את התנאים המתאימים לעידוד שימוש נכון באינטרנט וזאת ע"י חקיקת חוק שיחייב את ספקי האינטרנט לתת שירות חסימת הפורנו בחינם , לידיעה את המתחברים על שירות חשוב זה ולהזהיר את המתחברים לאינטרנט הפתוח מפני הסכנות הערובות לילדיהם ,
    > בנוסף על החוק לחייב את ספקי האינטרנט לשימור על איכות ומהירות הגלשיה למשתמשים בשירות האינטרנט הבטוח.
    >
    > הנדון : חקיקת חוק להגנת הילד והאישה באינטרנט ובסלולרי
    >
    > שני הארגונים מבקשים את מעורבותכם בהובלת הצעת חוק להגנת הילד בתחום האינטרנט, וחברות הסלולאר .
    >
    > תיאור מצב::כיום כאשר אזרח פונה לספק אינטרנט, או מכשיר סלולאר בעל שירות אינטרנט- הוא חשוף אוטומטית לשירות הכולל כניסה חופשית לכל אתרי האינטרנט כולל פורנוגרפיה,זנות פדופליה ואף גרוע מכך.
    >
    > במקרה בו הוא מעוניין לחסום את ילדיו מכניסה לאתרי אינטרנט שמציגים תכנים שאינם מתאימים לילדים, עליו ליזום פעולה ולהזמין שימוש,בתשלום מיוחד בנפרד, בתוכנה מיוחדת שמסננת את האתרים השלילים.
    >
    > במילים בוטות: ספקי האינטרנט ברשת או בסלולאר בדומה לארגוני פשע, דורשים "פרוטקשן",קרי, תשלום בעבור אי פגיעה. המצב החוקי כרגע נותן לגיטמציה לסחיטה כספית של הצרכן-אתה רוצה למנוע חשיפת ילדיך לתכנים מסוכנים? תשלם עוד.
    >
    > המצב החוקתי בתחומים נושקים: בניגוד לכל כלי תקשורת אין שום הגבלה על ספקי האינטרנט. חוקי המדינה מגנים על הילדים מפני צפייה בתכנים שאינם מתאימים בטלוויזיה ובבתי הקולנוע, כל אזרח יכול לבחור לאשר לילדיו לצפות בתכנים אלו בייזום פעולה אקטיבית מצידו לשם הזמנת תכנים אלו ותשלום עבור קבלתם-לא עבור חסימתם . שירותי שיחות ארוטיות חסומות בפני ילדים שיכולים להשתמש בהם רק באמצעות אישור ותשלום של ההורים,ההגנה על ילדינו בטלוויזיה , בטלפון ובקולנוע נפגעת כאשר מגיעים לשימוש באינטרנט.
    >
    >
    > אסטרטגיה ויישום חוקתי: מצב זה מנציח ברירת מחדל שגויה: מצב המוצא הוא אזרח חשוף לתכנים מסוכנים אלא אם כן יבקש אחרת. יש להפוך בחקיקה את סדר הדברים: חבילת בסיס המשווקת לציבור צריכה להיות חסומה מראש לתכנים קיצונים, מזיקים ומסוכנים אלו- והם יסופקו רק לפי הזמנת הלקוח בצורה מפורשת.
    >
    > עקרון שלטוןן החוק: במדינה מתוקנת האזרח הפשוט לא צריך לשלם על מנת לקבל הגנה מפני צפייה של ילדיו בתכנים שלילים.
    >
    > נסיון הטיוח של בעלי העניין:
    > נכון להיום מציעים ספקי האינטרנט שירותי סינון ברמות שונות :-בתשלום נוסף
    > השירות גם עולה כסף וגם מטיל את האחריות להזנת האתרים האסורים על ההורים- במקום שהכל יהיה הפוך: מי שרוצה גישה חופשית לאתרים אלו שהוא ישלם.
    >
    > בעלי העניין מטילים את האחריות על הצרכן באופן הבא:
    >
    > 1) חסימה כוללת וכניסה רק לאתרים ספציפיים המוזנים למערכת ע"י ההורים.
    > 2) חסימה עפ"י תוכנת מורשת- לציבור הדתי.
    > 3) חסימה עפ"י תוכנה כללית המיועדת לקהל הרחב עפ"י מילות מפתח.
    > 4) חסימה ע"י הזנת אתרים שלילים.
    >
    > הערה: מבחינה טכנולוגית ניתן לחסום גם אתרים בשפות זרות.
    >
    > המלצתנו: החוק צריך לחייב את ספקי האינטרנט בשירות בסיסי החוסם מראש נגישות לאתרים אלו.התוכנה קיימת ומצויה בידהם. היא צריכה לשמש לטובת הקהל הרחב כברירת מחדל ראשונית. אנשים המעוניינים בצפייה באתרים ללא הגבלה, יכולים לרכוש את השירות הפתוח.
    >
    > .לאחר העברת החוק הממשלתית נפעל בשיתוף משרד החינוך להפעלת תוכניות לימוד והפקת פרסומים בבתי הספר ובאמצעי התקשורת המעודדים את התלמידים והורהם להתחבר לאינטרנט הבטוח.
    > אנשי עמותתת בי"ס רחוב והמרכז המשפטי לילדים ונוער בהם פעילים מאות משפטנים, אנשי חינוך וכד', פנו בימים אלו בהצעת שיתוף פעולה לנציגי "משמרות הצניעות" של העדה החרדית, לאנשי הרב עובדיה יוסף לאיחוד כוחות במאבק בציבורי לרפורמה דחופה בשיווק האגרסיבי של אתרי סקס באינטרנט.
    >
    > דודי זינגר ורוני אלוני-סדובניק המוב> ילים את יוזמת החקיקה: "אנו משוכנעים כי מאבק זה יצליח ,דווקא משום החיבור הבלתי שגרתי של ארגונים חרדים וחילונים שדאגה משותפת להם-שמירה על נפש הילדים הנחשפים לתכנים מסוכנים באינטרנט. הצעתנו לשינוי חקיקה מנוסחת בצורה טובה ומתונה יותר מזו המונחת כרגע על שולחן הכנסת-ויש לה סיכוי לעבור דווקא משום איחוד הכוחות משני קצוות החברה."
    > אנו מאמינים שצמצום חשיפת הילדים לתכניים שאינם מתאימים לגילאם יתרום באופן משמעותי
    > לצמצום תופעות האלימות והפגיעה בנשים

  9. אני מעוניין לקחת חלק במאבק נגד החוק לחסימת האתרים.
    מה אני יכול לעשות מלבד לעורר את ידיעת הציבור בבית-הספר או מקומות אחרים?

  10. וייצן,
    אני אשמח לצור איתך קשר, פשוט תן מייל אמיתי.

  11. במסגרת לימודי ב"רם" (תכנית העשרה לילדים מחוננים) אני לוקח קורס ברטוריקה בו מידי פעם יוצא לי לנאום בפני קהל ילדי "רם" (כתות ז'-ט') ומספר מורים.
    באחד השיעורים הבאים שלי אני אדבר על הצעת החוק הנ"ל ועל ההתנגדות או התמיכה של הציבור בחוק.
    ברצוני להוסיף ולומר מספר דרכים בהן ניתן להילחם בהצעת החוק אך אני לא בקיע באותן דרכים.
    אשמח לעזרה בנושא.
    אם אפשר לפני יום חמישי זה יעזור כדי שלא אאלץ לדחות את הרצאתי לכיתה.
    תודה.

Comments are closed.