« Stopped the Comment Function | Main | Draft of 'Taboo' »

December 20, 2004

אולי תתנו להם מדינה?

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)


בעקבות מכתבו של וולרשטיין לימין הקיצוני החלטתי סופית, צריך לתת להם מדינה. המתנחלים צריכים מדינה משלהם, כזו שהם ינהלו, לפי חוקי ההלכה. לא מדובר על אוטונומיה תרבותית או על אוטונומיה מנהלתית, אלא על מדינה משלהם. המתנחלים יממנו את עצמם. נמאס לי שמועצת יש"ע מקבלת כסף מהמדינה לממן את החינוך לשנאה של המתנחלים. נמאס לי שסוללים להם כבישים לשום מקום במחירים שיכולים לשקם את האוניברסיטאות או לממן יום לימודים ארוך לכולם. נמאס לי.

ניתן להם מדינה משלהם, שהם יגנו עליה, אם הם כל כך רוצים.

העבודה נכנסת לממשלה. משנים את אושיות השלטון בישראל, השחיתות חוגגת. בעצם למה לא? הרי זו התרבות הישראלית. אף אחד לא רוצה לצאת פראייר, גם לא המתנחלים. אלה בסך הכל קיבלו מהמדינה את עסקת הנדל"ן הטובה ביותר מאז שקנו את ניו-אמסטרדם בעבור חופן דולארים. מדובר על "קחו מאיתנו אדמה, קחו מאיתנו תשתיות וכבישים, אנחנו נממן לכם את ההגנה, אתם רק תשבו פה". וכשהיד שנתנה את הרשות באה ליתן סטירה ללחי המתנחלת, זו זועקת בלי בושה כי מדובר בגירוש גזעני.

הגזענות היא כבישי האפרטהייד שקיימים בשטחים, הגזענות היא המחסומים, הגזענות היא העובדה שצריך שלושה חיילים על כל מתנחל במקרה הטוב. הגזענות היא שאנחנו, משלמי המיסים-משרתי המילואים-עובדי השכר (להלן: אנחנו), מחזיקים אותם. אם המצב היה אחרת, אני בספק אם הכלכלה ההדוניסטית שמתקיימת ביהודה, שומרון וחבל עזה (להלן: הרשות הפלשתינית ללא-יהודים והשטחים ליהודים).

יש בעצם הבדל בין "הרשות הפלשתינית" לבין "יהודה, שומרון ועזה", הבדל לינגויסטי, הייתי אומר, האחד היא מדינה (או הרשות שניתנה לפלשתינים להתיישב) של ה'עם' הפלשתיני, שגולדה אמרה עליו שהוא כלל אינו עם, והשני הינו חלק מארצישראל ההיסטורית, אולם, תוך כדי הליכה בתלמי האיזור, מדובר בשני גופים שונים לחלוטין. המחלוקת היא כה בסיסית וכה מהותית, אין פה משחק סכום אפס, שכן גם אם צד אחד יפסיד, לא בטוח שהצד השני יזכה.

נניח, אבל רק נניח, שתוכניתם של המתנחבלים תצלח, ותוקם מדינת הלכה על ארצישראל ההיסטורית, האם אז יהיה זה לגיטימי שערביי ארצישראל (כולל הפלשתינים) יענדו טלאי צהוב כנגד אקט הגירוש העומד כחרב דמוקלס? ממה מדינת הלכה זו תתפרנס? האם "אנחנו", הקבוצה היצרנית, תעמול עבור "בעלי ההון", שאצלם "ידע\כח" הינו דת\דעת?

שוב ספק בליבי. הפתרון היחיד הוא של תנאי השוק, להפריד את המתנחלים ממדינת ישראל, ליתן להם פטור ממסוי, שכן No Taxation without representation, ולכן, שייצגו את עצמם\עמם בשיח הבינלאומי. למדינת ישראל, שתורכב מ"אנחנו" תהיה מלוא ההצדקה לצאת להגנת ה"רשות" או להגנת "ארצישראל" באם אחת מהשנים תצא למלחמה כנגד השניה, ליתן לשני הצדדים אוטונומיה תרבותית\מנהלתית בתוך אותה האדמה, שהרי אין כלל קשר בינן.

נגטא את ההתנחבלויות והמתנחבלים מאחורי גדר הפרדה, וניתן לפלשתינאים שליטה בכבישי המעבר, האם כך ירגישו המנתחבלים בטוחים? אולי יקימו מליציות חמושות?

נכתב על ידי jk ביום\שעה December 20, 2004 06:12 PM

Comments

Post a comment