« מקרה פרטי של חפץ | Main | הדיאלקטיקה של האמת »

February 07, 2007

שירות דֹב לצדק

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

הבוקר נפתח משפטו של רומן זדורוב, הן NRG והן Ynet דיווחו על הידיעה, כשבNRG קיבלה ידיעת הDNA לכשעצמה, שהיתה לא יותר מאשר אנקדוטה בYnet משקל חריף במיוחד. הן Ynet וNRG כותבים כי לא ניתן לעשות שימוש בראיית הDNA: "למרות התוצאות, בפרקליטות טוענים כי יש די ראיות להרשעתו של זדורוב. במשטרה הסבירו את אי-ההתאמה בכך שלשערות שנמצאו בזירה חסר השורש, ובלעדיו בלתי אפשרי להוכיח התאמה.", "השבוע הגיעה התשובה מהמעבדה בארה"ב. גם שם קבעו - כמו המעבדות בארץ - כי לא ניתן לבצע בדיקה וכי אי אפשר להגיע למסקנות חותכות, מאותה סיבה עליה הצביעו בישראל.", אולם, באייטם הנפרד בNRG עולה משהו נוסף. עו"ד דוד שפיגל, סנגורו של דורוב, מצוטט כאומר: "לא נפלתי מהכיסא. כבר כששלחו את הדגימות לארצות הברית הבנתי שאין להם כלום. הרי בארץ יש מעבדה מהמשוכללות בעולם, המנוסה לצערי בזיהוי קורבנות מפיגועים. לפי הבדיקה לא מדובר ברומן, אלא באדם בעל פרופיל שונה לגמרי".

כלומר, מישהו מבין השניים טועה. או שניתן להכחיש לחלוטין את היות השערה של זדורוב או שלא ניתן לזהות את השערה. אף אחת מבין שתי מסקנות אלו אולם, לא חייבת להביא לזיכויו של זדורוב, אלא רק להרשעתו, לצערי.

מחקר שנערך על ידי המכון הלאומי לסטנדרטים וטכנולוגיות (NIST) קבע בצורה חד משמעית כי גם ללא שורש השערה ניתן להגיע לזיהוי, באבחנה שנקראת Supercritical Fluid Etraction Gas Chromotography/Mass Specromery (Tully, Brenner, Levin, "Comparison of Two Techiques for Human Identification from Hair: Mitochondrial DNA Sequencing and Spercritical Fluid Extraction - Gas Chromotography/Mass Spectrometry", Biotechnical Division and Chemistry Devision, NIST, Gaithersburg, Maryland). כמו כן, גם ללא שורש השערה ניתן לקבוע גזע של אדם, גיל ומין (Deedric, "Hairs, Fibers, Crime and Evidence, Forensic Science" Communication, 2000, Vol 2(3) כך שניתן לשלול את היות השערה שערתו של זדורוב ללא כל בעיה.

השאלה היחידה היא האם משטרת ישראל לא מודעת למחקרים האלו ומנסה לא להביא למצב בו יזוכה זדורוב, או שמא יש לה ראיה מספיק חזקה שגם אם השערה היתה מוכחת כשערה שאינה של זדורוב, עדיין היה ניתן להרשיעו (עד ראיה, לדוגמא, יכול להיות משהו חזק).

לקריאה נוספת:
יסוד סביר להניח

נכתב על ידי jk ביום\שעה February 7, 2007 11:39 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

אבשלו
February 7, 2007 03:28 PM
לינק ישיר לתגובה זו

איזה כניסה מקצועית
אתה חיב להרשם למועמדות כשופט כרגע מחפשים משפטנים מהאקדמיה

תמונת המשתמש

צפריר
February 7, 2007 06:19 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אם הבנתי נכון, השערות המדוברות נמצאו על תאיר ראדה, כלומר יכלו אותו דבר לבוא מהילדה שיושבת לידה בכיתה או מישהו אחר, לא?

זה מין מצב שאם זה היה מתגלה כשערות של זדורוב (אני היחיד ששם לב לתספורת הקצוצה שלו?) זה היה מרשיע, אבל זה שזה לא, זה לא כזה ביג דיל.

הבנתי נכון?

תמונת המשתמש

צפריר
February 7, 2007 06:20 PM
לינק ישיר לתגובה זו

תיקון - עכשיו אני שומע בערוץ 2 שזו קווצת שיער שחור שנמצאה בכף ידה של תאיר, וזה שיער שנתלש.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 7, 2007 07:10 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אבאשלו,
או אחרי שאני אהיה "משפטאי מובהק" או אחרי שאהיה בעל רשיון עריכת דין ל5 שנים יהיה על מה לדבר. (עוד שנתיים אני אוגדר כמשפטאי מובהק אחרי הדוקטורט).

צפריר, זה כן ביג דיל, זה מאפשר לו להראות שיכול להיות שמישהו אחר היה שם. מצד שני, אם היו מראים שזו שערה שלו, היה להם הרבה יותר מבחינה משפטית.

תמונת המשתמש

אופיר
February 10, 2007 12:25 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לפי מה שאני יודע, בארץ המעבדות הן ברמה נמוכה יחסית לעולם, ולא ניתן להגיע בארץ לתוצאות טובות-ולכן שלחו לחו"ל את הדגימת שיער.

Post a comment