בעבור חופן קילובייטים

טוב, נו.
חייבים להתייחס לזה גם כן, לא? אבל אני שואל איפה היו ח"כים כמו זהבה גלאון ורן כהן להגן עליי היום?

יום רביעי, 28 פברואר
2007.

לכבוד:

חבר הכנסת אביגדור יצחקי, חבר הכנסת אליהו גבאי, חבר הכנסת גלעד ארדן, חבר הכנסת יעקב מרגי, חברת הכנסת לימור לבנת, חבר הכנסת נסים זאב, חבר הכנסת שלמה בניזרי, חבר הכנסת אברהם מיכאלי, חבר הכנסת אמנון כהן, חבר הכנסת דוד אזולאי, חבר הכנסת יצחק גלנטי, חבר הכנסת מגלי והבה, חברת הכנסת סופה לנדבר, חבר הכנסת אופיר פז-פינס, חבר הכנסת בנימין נתניהו, חבר הכנסת יצחק וקנין, חבר הכנסת משה גפני, חברת הכנסת קולט אביטל, חבר הכנסת אורי יהודה אוריאל, חבר הכנסת גדעון סער, חבר הכנסת יובל שטייניץ, חבר הכנסת יצחק לוי, חבר הכנסת משה כחלון, חבר הכנסת רוברט אילטוב.

מכובדיי,

אני כותב לכם מכתב זה במסגרת יוזמת "עבודה שחורה" לקשר מתמיד בין הבוחרים לחברי הכנסת, ולאחר
שהצבעתם בעד הצעת החוק של אמנון כהן ממפלגת ש"ס הקוראת לחסימת אתרי אינטרנט בעלי תכנים אלימים, פורנוגרפים או גזעניים מפני גישה של קטינים.

למרות שמטרת החוק המוצע היא מבורכת, אני חושש שהאמצעים שהוא מציע אינם מידתיים כלל ופוגעים בזכויות אדם, בחופש הביטוי, בחופש העיסוק ובתחרות החופשית. ח"כ כהן מציע לחייב את ספקיות האינטרנט בהתקנת אמצעי זיהוי ביומטריים על מנת לזהות את המשתמשים הבוגרים.התקנת אמצעי זיהוי ביומרטיים בפועל תגרום לניהול מאגר מידע דיגיטלי של נתוני טביעות אצבע על ידי חברות פרטיות, השומרים את פרטי האזרחים. סמוך ובטוח אני כי לא כך היתה כוונתכם כשהצבעתם על החוק האמור. כמו כן, מאגר המידע המדובר חשוף לפריצות ולהשחתה, וקיומו עשוי לפגוע בבני אדם בצורה גדולה מהתועלת. במקביל, פוגע כהן בחופש העיסוק של אתרים מסוימים שעשויים להחסם כיון שהם נחשדים בהפצת מידע "אסור" וכן לפגוע בחופש העיסוק של ספקיות האינטרנט כיוון שאלו יאלצו להוציא עלויות בלתי פרופורציונאליות על מנת לסנן את כל התוכן.

במקביל להתקנת אמצעי זיהוי ביומטריים, הטלת אחריות על ספקיות האינטרנט לחסימת תכנים היא בלתי אפשרית. כאשר ישנם מיליוני אתרי אינטרנט חדשים בכל יום לא ניתן להנהיג מדיניות בה כל האתרים יהיו סגורים עד אשר ספקית האינטרנט תאשר אותם, ובפועל תווצר צנזורה על אמצעי דמוקרטי כמו האינטרנט. בנוסף, ניהול של רשימות של אתרים אסורים תהיה אמצעי בלתי יעיל בטווח הארוך, שכן לא ניתן להתחקות
אחר כל אתרי התועבה, האלימות והגזענות. לכן, העונש הבלתי מידתי שמוצע בחוק של השעיית רשיון הספקית אינו רק הרתעה עצומה, אלא גם ענישה בלתי מוצדקת.

במקביל, חסימת אתרים אלו פוגעת במחקר החופשי האקדמי, בזכות לחיפוש אחר מידע, ובזכות של מבוגרים לצפות בתכנים למבוגרים בלבד. אודה לכם אם תקראו את מאמרי בנושא: "אכיפה או עקיפה של חוק" בכדי להבין כי הדרך הנכונה להתמודד עם בעיה זו היא באמצעות חינוך ולא חוק, במיוחד בנושאי פורנוגרפיה.

אני קורא לכם לחשוב פעמיים בטרם תצביעו עבור חוק זה בקריאות המתקדמות וכן בכדי שתסייעו לאזרחי מדינת ישראל על ידי כך שתעשו כמיטב יכולתכם למנוע את כניסת חוק זה לספר החוקים של מדינת ישראל.
אשמח לעמוד לשירותכם על מנת לסייע בחקיקה אלטרנטיבית ופוגענית פחות, כמו גם בהסדרה אחרת של הנושא, שתביא להקטנת חשיפת הקטינים למידע אלים ופוגע.

מכתב זה, כמו גם תשובתיכם, יפורסמו באתר "עבודה שחורה", כמו גם באתרי האישי, בכדי להציג לציבור הבוחרים מיהם נבחריהם ומהם הסיבות להצבעתם.
עו"ד יהונתן י. קלינגר

Technorati Tags: , ,

4 thoughts on “בעבור חופן קילובייטים

  1. חה"כ רן כהן וזהבה גלאון היו מגינים עליך ועל הציבור הישראלי קצת יותר עם היו חברי מפלגה חרוצים עם מודעות טכנולוגית גבוהה, כמו איזה עו"ד רווק מבוקש שאני מכיר שהחליט לעבור למפלגה אחרת בגלל הבטחה שהכזיבה…

  2. > עמותת בית-ספר רחוב והמרכז המשפטי לילדים ולנוער יוצאים בקריאה לשרת החינוך להגיש הצעת חוק ממשלתית להגנת הילד ובאישה באינטרנט ובסללורי, כנגד הצעת החוק של חברי סייעת ש"ס לחסימת אתרי פורנו ואלימות
    לכבוד

    שרת החינוך

    ח"כ יולי תמיר

    שלום וברכה,

    הנדון: הצטרפותך ליוזמת חקיקת

    "חוק להגנת הילד והאישה באינטרנט ובסלולרי"

    אנו מעבירים אליך בזאת, בשם עמותת בית-ספר רחוב והמרכז המשפטים לילד ולנוער , את העתק הצעתנו להתקנת החוק האמור.

    כמי שמופקדת על חינוך ילדי ישראל , אנו מבקשים לא רק את הצטרפותך ליוזמת החוק להגנת הילד והאישה באינטרנט ובסלולרי-אלא מצפים כי תרימי את הכפפה,תגרמי לזירוז חקיקתו ע"י הפיכתו להצעת חוק ממשלתית.

    בשבועות האחרונים פנינו לח"כ יחימוביץ ולח"כ סער ביוזמה לחקיקת חוק זה, תוך כדי כך נודע לנו ששר התקשרות יזם חוק דומה והמנוסח באופן שמקומם רבים. בתחילת השבוע עלה חוק זה לדיון בועדת הכלכלה.

    המצב כיום בו כל ילד שמחובר לאינטרנט יכול להיכנס בכל זמן שיחפץ לאחד מאתרי הפורנו או האלימות , ולגלוש באתרים אלו ללא הגבלת זמן וללא הדרכת מבוגר , פוגעת בילד ובמערכת החינוך אשר צריכה להתמודד מול השפעת אותם התכנים על התנהגות הילד.

    מבלי לשים לב לעיתים קורה ומערכת החינוך היא הגורם למפגש הראשוני של הילד עם אתרים אלו וזאת ע"י משימות שעורי בית תמימות המצריכות חיפוש בגוגל , דוגמה: ילדים חיפשו המילה "ישראלי" מביאה תוצאה ראשונה – "פורנו ישראלי".

    ילד בן 10 שאינו מכיר את המושג יכול להקליק במקרה על תוצאת החיפוש הראשונה והנה בסיוע בית-הספר גולש הילד באתר שמנוגד לערכים אותם מנסה מערכת החינוך להנחיל לדור הבא.

    טוב עושה מערכת החינוך שבודקת את עצמה בכל יום ושואפת לשפר את הנעשה בתוך תחומי בית-הספר, אך אין זה מספיק , מערכת החינוך אינה יכולה לעצום את עיניה לנעשה מחוץ לכותלי בית הספר ולהתנער מאחריות , בעיקר במקרים בהם יש ביכולתה לצמצם תופעה שלילית זו ע"י חקיקת חוק שיגן על ילדינו שהם תלמידיה.

    אנו מאמינים שהובלת חקיקת החוק צריכה להתבצע ע"י שרת החינוך הממונה על חינוך ילדינו בשיתוף שר התקשורת שממונה על שירותי ספקי האינטרנט, ולכן מצאנו לנכון להעיר את תשומת ליבך לחשיבות חוק זה לחינוך דור העתיד במדינת ישראל, בשני היבטים: הגנת הנפשות הרכות מפני תועבה ואלימות מינית, ומאידך, הגנתן של נשים מפני דור חדש של אזרחים שנחשפו מגיל רך לדימוי האישה כאובייקט מיני.

    ,
    > אנו תומכים בפעילות חברי סייעת ש"ס להגנת ילדינו בפני אתרי פורנו ,אך יש להתאימה לרוח הזמן וליכולות הטכנולוגיים, אנו מתנגדים לשלילת הבחירה החופשית של אנשים ע"י הצעת חוק זו , אך מאמינים שיש ליצור את התנאים המתאימים לעידוד שימוש נכון באינטרנט וזאת ע"י חקיקת חוק שיחייב את ספקי האינטרנט לתת שירות חסימת הפורנו בחינם , לידיעה את המתחברים על שירות חשוב זה ולהזהיר את המתחברים לאינטרנט הפתוח מפני הסכנות הערובות לילדיהם ,
    > בנוסף על החוק לחייב את ספקי האינטרנט לשימור על איכות ומהירות הגלשיה למשתמשים בשירות האינטרנט הבטוח.
    >
    > הנדון : חקיקת חוק להגנת הילד והאישה באינטרנט ובסלולרי
    >
    > שני הארגונים מבקשים את מעורבותכם בהובלת הצעת חוק להגנת הילד בתחום האינטרנט, וחברות הסלולאר .
    >
    > תיאור מצב::כיום כאשר אזרח פונה לספק אינטרנט, או מכשיר סלולאר בעל שירות אינטרנט- הוא חשוף אוטומטית לשירות הכולל כניסה חופשית לכל אתרי האינטרנט כולל פורנוגרפיה,זנות פדופליה ואף גרוע מכך.
    >
    > במקרה בו הוא מעוניין לחסום את ילדיו מכניסה לאתרי אינטרנט שמציגים תכנים שאינם מתאימים לילדים, עליו ליזום פעולה ולהזמין שימוש,בתשלום מיוחד בנפרד, בתוכנה מיוחדת שמסננת את האתרים השלילים.
    >
    > במילים בוטות: ספקי האינטרנט ברשת או בסלולאר בדומה לארגוני פשע, דורשים "פרוטקשן",קרי, תשלום בעבור אי פגיעה. המצב החוקי כרגע נותן לגיטמציה לסחיטה כספית של הצרכן-אתה רוצה למנוע חשיפת ילדיך לתכנים מסוכנים? תשלם עוד.
    >
    > המצב החוקתי בתחומים נושקים: בניגוד לכל כלי תקשורת אין שום הגבלה על ספקי האינטרנט. חוקי המדינה מגנים על הילדים מפני צפייה בתכנים שאינם מתאימים בטלוויזיה ובבתי הקולנוע, כל אזרח יכול לבחור לאשר לילדיו לצפות בתכנים אלו בייזום פעולה אקטיבית מצידו לשם הזמנת תכנים אלו ותשלום עבור קבלתם-לא עבור חסימתם . שירותי שיחות ארוטיות חסומות בפני ילדים שיכולים להשתמש בהם רק באמצעות אישור ותשלום של ההורים,ההגנה על ילדינו בטלוויזיה , בטלפון ובקולנוע נפגעת כאשר מגיעים לשימוש באינטרנט.
    >
    >
    > אסטרטגיה ויישום חוקתי: מצב זה מנציח ברירת מחדל שגויה: מצב המוצא הוא אזרח חשוף לתכנים מסוכנים אלא אם כן יבקש אחרת. יש להפוך בחקיקה את סדר הדברים: חבילת בסיס המשווקת לציבור צריכה להיות חסומה מראש לתכנים קיצונים, מזיקים ומסוכנים אלו- והם יסופקו רק לפי הזמנת הלקוח בצורה מפורשת.
    >
    > עקרון שלטוןן החוק: במדינה מתוקנת האזרח הפשוט לא צריך לשלם על מנת לקבל הגנה מפני צפייה של ילדיו בתכנים שלילים.
    >
    > נסיון הטיוח של בעלי העניין:
    > נכון להיום מציעים ספקי האינטרנט שירותי סינון ברמות שונות :-בתשלום נוסף
    > השירות גם עולה כסף וגם מטיל את האחריות להזנת האתרים האסורים על ההורים- במקום שהכל יהיה הפוך: מי שרוצה גישה חופשית לאתרים אלו שהוא ישלם.
    >
    > בעלי העניין מטילים את האחריות על הצרכן באופן הבא:
    >
    > 1) חסימה כוללת וכניסה רק לאתרים ספציפיים המוזנים למערכת ע"י ההורים.
    > 2) חסימה עפ"י תוכנת מורשת- לציבור הדתי.
    > 3) חסימה עפ"י תוכנה כללית המיועדת לקהל הרחב עפ"י מילות מפתח.
    > 4) חסימה ע"י הזנת אתרים שלילים.
    >
    > הערה: מבחינה טכנולוגית ניתן לחסום גם אתרים בשפות זרות.
    >
    > המלצתנו: החוק צריך לחייב את ספקי האינטרנט בשירות בסיסי החוסם מראש נגישות לאתרים אלו.התוכנה קיימת ומצויה בידהם. היא צריכה לשמש לטובת הקהל הרחב כברירת מחדל ראשונית. אנשים המעוניינים בצפייה באתרים ללא הגבלה, יכולים לרכוש את השירות הפתוח.
    >
    > .לאחר העברת החוק הממשלתית נפעל בשיתוף משרד החינוך להפעלת תוכניות לימוד והפקת פרסומים בבתי הספר ובאמצעי התקשורת המעודדים את התלמידים והורהם להתחבר לאינטרנט הבטוח.
    > אנשי עמותתת בי"ס רחוב והמרכז המשפטי לילדים ונוער בהם פעילים מאות משפטנים, אנשי חינוך וכד', פנו בימים אלו בהצעת שיתוף פעולה לנציגי "משמרות הצניעות" של העדה החרדית, לאנשי הרב עובדיה יוסף לאיחוד כוחות במאבק בציבורי לרפורמה דחופה בשיווק האגרסיבי של אתרי סקס באינטרנט.
    >
    > דודי זינגר ורוני אלוני-סדובניק המוב> ילים את יוזמת החקיקה: "אנו משוכנעים כי מאבק זה יצליח ,דווקא משום החיבור הבלתי שגרתי של ארגונים חרדים וחילונים שדאגה משותפת להם-שמירה על נפש הילדים הנחשפים לתכנים מסוכנים באינטרנט. הצעתנו לשינוי חקיקה מנוסחת בצורה טובה ומתונה יותר מזו המונחת כרגע על שולחן הכנסת-ויש לה סיכוי לעבור דווקא משום איחוד הכוחות משני קצוות החברה."
    > אנו מאמינים שצמצום חשיפת הילדים לתכניים שאינם מתאימים לגילאם יתרום באופן משמעותי
    > לצמצום תופעות האלימות והפגיעה בנשים,

Comments are closed.