« מידע פנימי | Main | מה? »

December 15, 2005

הלו? להתעורר שם?

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
האם יש אנשים שרוצים ביום ראשון להפגין נגד ההחלטה של האיחוד האירופי לנטר את כל תעבורת הרשת?

נכתב על ידי jk ביום\שעה December 15, 2005 07:24 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» ובעוד אירופה בוערת from 2jk.org יהונתן קלינגר Jonathan Klinger's Blog
כך התחיל אתמול קורס "עסקים ואינטרנט" בדיון על דברי השבוע: בשנת 2001 הורה הנשיא בוש לרשויות הבטחון לנטר אחר כל התעבורה הרשתית. אנחנו חיים בעול�... [Read More]

Tracked on December 17, 2005 11:34 AM

Comments

תמונת המשתמש

K
December 16, 2005 01:46 PM
לינק ישיר לתגובה זו

קראתי את הלינקים שנתת.

א. יש הבדל קטן בין לנטר את כל תעבורת הרשת לבין שמירת לוגים. ניטור מתבצע באונליין. אני משוכנע שניטור באונליין של כתובות "חשודות" מתבצע בשגרה על ידי גורמי מודיעין מסכל בכל העולם כולו, ככה שאין פה חדשנות אדירה. בנוסף, הניטור האונלייני הזה דורש משאבים אנושיים אדירים ולכן לעולם לא יוכל להיות מופעל כנגד אוכלוסיה רחבה.

ב. לגבי שמירת הנתונים באופליין לתקופה ממושכת - לא מדובר במשהו חדש. כל חברת טלפוניה בעולם שומרת לעצמה לוגים של התקשרויות טלפוניות בבסיס נתונים שנקרא CDR. הם משתמשים בזה בכלל לחישוב החיובים שלהם, ולאיתור מטרידנים, על פי דרישת המשטרה/שב"כ. אז עכשיו הם יראו מתי יהונתן קלינגר שלח אי-מייל, אני מתקשה לראות את ההבדל המהותי.

ג. השתמש ב-PGP.

תמונת המשתמש

יהונתן
December 16, 2005 10:49 PM
לינק ישיר לתגובה זו

תראה, הרעיון של ניטור ושמירה כיום חייב גם להפסק לדעתי, אני לא רואה שום צורך מעשי ליתן גישה ללוגים במיוחד לא לפעילות שאינה בהכרח עבריינית. הרעיון של לראות מתי שלחתי מייל הוא פחות גרוע מאשר לדעת מה היה בתוכו ולמי ומה התוכן, לא?

Post a comment