« שרה שרה שיר שמח | Main | שמאל מתון »

February 18, 2006

בִּיצַה קשה

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
כתבתי כל כך הרבה HTML בסוף השבוע שהראש שלי חושב כבר בתגיות ואני מתחיל לתייג את המילים שלי. רציתי בהתחלה, אולי פעם ראשונה (ואחרונה) להמליץ על קריאות סופשבוע. אני ממש לא אוהב לעשות כאלו דברים ואני גם לא ממש הייתי קורא קריאת סופשבוע של אחרים, אז החלטתי לרדת מהרעיון. בכל מקרה, את קריאת סוף השבוע שלי אני מעביר עם ספרו החדש של יובל דרור, הפוליטיקה של הטכנולוגיה, שמאז ספרו "מי מפחד ממחשבים" לא נראה דבר כזה בשוק.

הסיפור הוא שהאינטרנט הישראלי התחיל להיות ביצתי משהו, עם אותן דמויות מוכרות ברשת. לכן לא פלא שערוץ הרשת של אתר האנרגיה מתלהב מכך שזורבבלה פתחה עמוד בשוקס, במקום להתייחס לקמפיין האלטרנטיבי למרצ שג'וני דו מציע את ביילין אומר "אין לי אמא ערביה, אבל יש לי מניות בתדיראן" וזהבה באמרה: "אין לי בייצים, אבל גם ליוסי ביילין אין".

הסיבה שהאינטרנט מתחילה להיות ביצתית נחזית כבר כשרואים את מעללי סוף השבוע. לקראת סוף השבוע מעלה אתר האנרגיות לא מעט קריאות, בין אם זה קבצים ואגדות האגדי של תומר ליכטש, או שני המדורים ההזויים של רון ג'רבי ואלכסנדרה ינאי, אבל דבר אחד כן רחש בביצה השבוע, וזה המדור של רוגלה, שכנראה כמוני, הצליחה לעצבן את יוני גולדבלט-לבב, (הנה, קיבלת לינק, אני מתחיל לחבב אותך) וכמה אחרים. בין היתר רוגלה התקשרה להלמו לשאול אותו אם בעקבות הכתבה במקור ראשון התקשרו להציע לו הצעות עבודה.

כנראה שהלמו קצת התעצבן יותר מדי, והוא החליט לגגל את רוגלה ולראות מי היא, אז נכון ששום פרט שמופיע שם אינו זר לאינטרנט, וכל מה שהלמו עשה היה ללקט מידע ממקומות אחרים, אבל כמו שאני עשיתי בתחילת השבוע ליוני גולדבלט, ופרסמתי פרטים שאולי היה קשה לאחרים למצוא, אבל בטוח שלא בלתי אפשרי ובלתי חוקי, פרסם לא מעט פרטים אישיים על רוגלה. בביצה כמו בביצה, הגיע העניין בינתיים לאתר האנרגיות, וכנראה ששם, בניגוד ללמהנט, לא מצנזרים תגובות. הלינק לאתר של הלמו דלף וכולם כעת יודעים.

אז בעצם, מה היתה הזכות של רוגלה לפרטיות? והאם זה היה יפה לפרסם את כל הפרטים? אני לא רואה דבר פסול באגירת מידע והפצתו מחדש, אין פגיעה ממשית בפרטיות של רוגלה (למעט דבר אחד שנעשה, והוא פרסום שמה, שבכל מקרה לא ביקשה היא מהלמו להסתיר), אבל יש כאן משהו, אותו תצריף פרטים שבלעדיו לא היה ניתן להרכיב את הפאזל. [זהירות, כל מה שכתבתי עד עכשיו היה הקדמה]. אותה הבעיה מתעוררת בכמה מק

נכתב על ידי jk ביום\שעה February 18, 2006 03:29 PM

Comments

תמונת המשתמש

Yuval Dror
February 18, 2006 05:08 PM
לינק ישיר לתגובה זו

Thanks mate :)

תמונת המשתמש

יוני גולדבלט
February 20, 2006 02:37 PM
לינק ישיר לתגובה זו

במקביל לחיפושים בגוגל של הלמו יכולת להביא את אותה עיתונאית אמריקאית שעשתה כתבת תחקיר על סרגיי ברין (או שמא היה זה לארי פייג') רק ממידע שנאסף בגוגל.
דווקא המקרה הזה יותר מעניין כי הוא זיכה את אותה העיתונאית בחרם מצד מנוע החיפוש הגדול בעולם.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 20, 2006 03:25 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יוני, אני מתחיל לחבב אותך, וזה מדאיג.

לא נראה לי שנארג' יעשו חרם על הלמו, מצד שני, רציתי להראות כמה זה לא רק על אנשים מפורסמים אלא גם על אחרים.