« ומצטער על הבורות | Main | חזון וחזות בפוליטיקה הישראלית »

March 02, 2006

זמר לברוך (אנגרמה)

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
לולה תמיד אומרת, בלגלוג, על למהנט שיש להם לפעמיים יותר מדי טוקבקים, או במילותיה: "יש להם אפילו טוקבקים על מזג האוויר". על הכתבה "איתם ואלדד יצאו לפאב: פה עוד יוגש אוכל כשר", שהצליחה לעצבן אותי על הבוקר, כבר היו 83 טוקבקים כשקראתי אותה. הכתבה היא פרובוקציה זולה, מעין "שני חברים יצאו לדרך", כמו שפעילי שלום עכשיו ילכו להתנחלות וילעגו לרש. איתם ואלדד לא רצו ללכת להבין ולהקשיב לשוכני הפאבים, הם רצו לחנך אותם, לשנות אותם והכי חשוב - לגזול להם את יום הבילוי, את יום השישי.

ברוך מרזל, מצד שני, גזען מובהק, מתבכיין בפני קוראי אתר האנרגיות על כך שנותנים למפלגה לאומנית ערבית להתמודד.

המבחן הקאנטיאני לחוק צודק דורש שיתיקו את השחקנים מהמשוואה והוא עדיין יהיה צודק, כלומר, דעותיו של מרזל אינן רציונליות ואינן "שחיקות" (לפי תורת המשחקים) כיוון שלו הוא היה האחר במשחקו, הוא לא היה יכול לשחק לדידו. לעומת זאת, גישה פלורליסטית (או שמאלנית קיצונית כדברי גלעד ארדן אתמול ברדיו - אין לינק) כמו זו שהפגינה קדימה אתמול כשהצביעה בעד השתתפות הרשימה הערבית המאוחדת.

מרזל אומר:


בבג"ץ 6698/95 קעאדן נגד מינהל מקרקעי ישראל , קבעו שופטי בית המשפט העליון כי "השוויון הוא מערכי הייסוד של מדינת ישראל. כל רשות בישראל חייבת לנהוג בשוויון בן הפרטים השונים במדינה" (...) כמובן שאין הנדון דומה לראיה ואי אפשר להשוות יהודי צדיק כמו הרב כהנא לשונאי ישראל

מי זוכר את הפקודה למניעת טרור וכלליה? לא בכדי הוא משבח רק את הרב כהנא (הצדיק) ולא את ארגונו, כך, שכן החוק קובע: "המפרסם, בכתב או בעל-פה, דברי שבח, אהדה או קריאה לעזרה או תמיכה בארגון טרוריסטי ... ייאשם בעבירה, ובצאתו חייב בדין, יהא צפוי לעונש מאסר עד שלוש שנים או לקנס עד 1,000 לירות או לשני העונשים גם יחד."

אכן, שוויון הוא כלי שמאפשר גם לאנשים כמו מרזל וגם לאנשים כמו טיבי להביע דעות שאינן מקובלות עליי, ואני אפעל שלשניהם תהיה הזכות להתבטא, אך לא לפעול; אותו דבר עם אלדד ואיתם, שכשאנו רק רמזנו שנתנגד לאידיאולוגיה שלהם (התנתקות, מישהו אמר?) הם החלו בפעילות אלימה וקראו למרי אזרחי, דבר שלא הייתי עושה אם המדינה היתה מנסה לסגור לי את מקומות הבילוי בשבת (מישהו דיבר על ערכים?), אבל כן הייתי נלחם על מה שאני מאמין בו ומנסה לשנות את החוק בדרכים לא אלימות.

אני יודע שבינתיים אין סיכוי שפאבים יסגרו בגלל שיקולי כשרות, הם יסגרו הרבה לפני כן בגלל שיקולים אחרים: גלעד ארדן, גדעון סער וחבריהם שמעוניינים לנכר את החברה לאפיסת כוחות יסגרו אותן בגלל "האלימות הגואה", ואנחנו נאלץ למצוא דרכים אלטרנטיביות להרגע מהניכור.

נכתב על ידי jk ביום\שעה March 2, 2006 10:29 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

JaneLame
March 2, 2006 12:44 PM
לינק ישיר לתגובה זו

כרגע הייתי אצל רן יניב ויש לו סקריפט שמכחיד טוקבקים מן העין בכל הפורטלים חוץ מאצלינו.

תמונת המשתמש

יהונתן
March 2, 2006 12:58 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני דווקא מחבב טוקבקים, אבל תני לינק לטובת הכלל.

Post a comment