« אסקפיזם, פרק אחד והקדמה. | Main | מי אלו הארמנים האלו בכלל? »

May 01, 2006

תכירו את הפנים השחורות של הרשת

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
אריאל אטיאס, 35, ללא דף בויקיפדיה או באתר הכנסת אשר מכיל תוכן (נכון ל01.05.2006) וללא ציטוטים לעיתונות בנושא תקשורת, מונה להיות שר התקשורת הבא של ישראל. למען הסדר הטוב, אין לי הכרות עם פועלו של האיש, ואין לי מספיק מידע עליו, למרות שעשיתי כמיטב יכולתי לחפש בגוגל. אלי ישי, איש שעליו אין מחלוקת לגבי דעותיו, מונה להיות שר התעשייה, המסחר והתעסוקה הבא של ישראל. אותו הסכם קואליציוני בין קדימה לש"ס הופך את שני האנשים האלו למשפיעים ביותר בשנים הקרובות על הפנים של הרשת

כיום, עתיד האינטרנט בישראל נמצא בכל מקרה בסכנה. הן סלקום והן פרטנר עתרו לבג"צ לאחרונה כנגד החלטת משרד התקשורת המחייבת אותן לחסום את הגישה לאתרי פורנוגרפיה באינטרנט הסלולרי. העניין הוא פשוט. כאשר ניתנו רשיונות התקשורת לדור השלישי ביקש הרגולטור למנוע מהספקיות גישה לתכנים פורנוגרפים. מטרה ראויה, אלמלא הבקשה תגרום לכך שספק השירות, שאינו ספק תוכן, ידרש לבדוק אחד אחד את כל האתרים לכאורה.

היום, כשמונה חרדי לתיק התקשורת, עתיד האינטרנט בישראל בסכנה.

הן משרד התמ"ת והן משרד התקשורת הם האתרים הרלוונטיים ביותר לקהל הגולשים. הם קובעים את רוחב הפס, את התחרות בשוק התקשורת, את הביקורת על תוכן באתרים ישראלים, ואת האפשרות לגלוש. תיק התמ"ת קובע גם היכן ואיך לסייע לחברות הסטארט-אפ הישראליות (גם תיק המדע, אולם בצורה שונה) והיכן לתמרץ העסקה. האם באמת מישהו יכול לחשוב שש"ס, ובלי להכנס לסטריאוטיפים, יכולה להביא את הקידמה בעידן המידע? מידע חופשי נוגד את תפיסת העולם הפונדמנטליסטית של המפלגות הדתיות ומונעת מהם את בסיס התמיכה הרחב, ולכן קל לחשוש ממצב כזה.

כמו כן, אלי ישי כבר הראה את הסובלנות שיש לו כלפי מגזרים שונים בחברה, והוא עוד עלול להשפיע על חבריו בש"ס להגדיר את אתריהם כפורנוגרפיה או כתוכן אסור. או לחלופין למנוע את השידור של תכניות כמו "הכי גאים שיש" בטלויזיה. העניין הוא לא רק איפה המדינה יכולה להתערב, אלא גם איך. כשהרגולטור הוא מש"ס, אני בספק אם הוא ימנע מלהתערב.

משרד התקשורת הוא משרד התחבורה של שנות ה-2000, הוא המשרד שיקבע כיצד תראה החברה שלנו בעוד עשור. הוא זה שיארגן את התכנים ואת תהליכי החברות. לעומת זאת, העדיפות הלאומית ככל הנראה נעלמה, או שש"ס הפעילו לחץ קואליציוני על תיק זה באופן ספציפי. יכול להיות שאולמרט הרגיש דחוק לקיר ולא יכל לתת תיק אחר, אבל התיקים הנ"ל כלל לא רלוונטיים לש"ס prima facia, ש"ס היתה צריכה להתעקש על רווחה, דתות, בריאות וחינוך, אלו התיקים שהיא יכולה לעורר את המהפכה החברתית באמצעותם, אולם ש"ס הבינה היכן העתיד, בתעשייה ובאינטרנט, וכלל שניתן יהיה למנוע מהניוד החברתי ומההשכלה באמצעות עצירת הכלי הזה, שבכלל אסור בבתים דתיים, כמו גם טלוויזיה, אזי יקל להם.

האם ש"ס ירצו שהאינטרנט, כמו האתר שלהם, יהיה סגור בשבת? העניינים יהיו מאוד רגישים, ואנחנו נצטרך לדאוג לעצמנו. אני כבר לא יודע מה יותר מפחיד, אביגדור ליברמן ועונש המוות בתיק לבטחון פנים, שנפסל למזלי, או אריאל אטיאס בתיק התקשורת.

נכתב על ידי jk ביום\שעה May 1, 2006 08:14 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» עקיפה או אכיפה של חוק? from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
אריאל אטיאס, שר עם מודעות צרכנית שהצליח לחולל לא מעט שינויים מאז שנכנס למשרדו, עושה שירות דֹב לציבור כאשר הוא מצהיר אמש שהוא רוצה לחסום את ה... [Read More]

Tracked on February 14, 2007 06:27 PM

Comments

תמונת המשתמש

אח שלו התרנגול
May 1, 2006 09:01 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אח שלי, אני חושב שאתה צודק חלקית, ש"ס אינם אובייקטיבים לגבי חלק מהתקשורת, הם אפילו שוללים דברים שנראים להם לא בסדר הרבה פעמים.

אם זכור לך, ש"ס הבטיחו גיהנום למצביעי קדימה ועכשיו קדימה נותנת להם תיק כל כך חשוב? התשובה היא כן, הם רוצים את הח"כים של ש"ס כדי להקים קואליציה , אולמרט לא עוקב אחרי דרך שרון!
אולמרט הוא לא שמאל, ימין או מרכז, הוא כולם ביחד, לפני ש"ס הוא ימין ,נגד התפנות נוספת, מול מרצ הוא שמאל, ובמרכז הוא כאילו עושה הכל כדי שכולם יהיו בסדר.

אני חושב שמפלגה אחרת צריכה לעשות קואליציה, אבל הכל תלוי בעם, שהראה כמה הוא נלהד להצביע...

תמונת המשתמש

ערס פואטי
May 1, 2006 09:58 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יצויין שהאינטרנט אושר לשימוש הציבור בישראל בעקבות החלטתו של שר התקשורת ב-1994, רפאל פנחסי (ש"ס). נזכור עוד שיש כבר מספיק אינטרסים כלכליים ברשת כדי לסכם שיהיה להם קשה מאוד מאוד לעשות משהו דראסטי מסוג הלסגור בשבת.

תמונת המשתמש

ערס פואטי
May 1, 2006 09:59 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ינעל רבאק, מה זו התמונה הזו?

תמונת המשתמש

יהונתן
May 1, 2006 10:01 PM
לינק ישיר לתגובה זו

נועד כדי לשכנע את חברי להרשם לשירות gravatar.

תמונת המשתמש

MrM
May 1, 2006 10:19 PM
לינק ישיר לתגובה זו

באמת? נראה כאילו זה נועד לגרום להם להימנע הלהגיב.

בכל מקרה, סגירת האינטרנט בשבת הוא דבר שנוגד את חוק יסוד חופש הפרט (או איך שלא קוראים לו, אתה העו"ד), אף אחד לא יכול להגיד שזה כמו אוטובוסים כי האינטרנט לא נוסע לאף אחד ליד הבית.

תמונת המשתמש

אח שלו התרנגול
May 1, 2006 10:25 PM
לינק ישיר לתגובה זו

התמונה של mrm שאני רואה עכשיו נראת ממש כמו מורה לשל"ח בבצפר שלי!

תמונת המשתמש

איה
May 2, 2006 02:32 AM
לינק ישיר לתגובה זו

זה דווקא נחמד הקטע עם התמונות.. גימיק כזה (כמוך).. רק צריך יותר מגוון..

אין הרבה דברים שאתה יכול להגיד על אלי ישי ואביגדור ליברמן שאני אופתע מהם.. גם אם הבן אדם סוחר סמים פדופיל ואלוהים יודע מה לא.. הוא שם כי היה צורך מסויים בייצוג של חלק מאוכלסית ישראל (אם תרצה או לא תרצה..הם חלק) הצורך הזה עדיין לא נענה ע"י אף אחד כי פוליטיקאים הם באופן כללי עם חרא והם הולכים עם האינרטרסים שלהם, כמו כולם. מאוד מסכימה עם אח שלו התרנגול, בגלל זה הרבה אנשים לא מצביעים. אין למי או עד שכבר התאמצת להצביע והאמנת במישהו אתה מתאכזב.

תמונת המשתמש

יהונתן
May 2, 2006 09:32 AM
לינק ישיר לתגובה זו

ברור שאלי ישי ואביגדור ליברמן הם חלק ממדינת ישראל, אני פשוט טוען שהבעייתיות מתחילה כשהם לא מעוניינים לאפשר לאוכלוסיה שמצביה להם ניוד חברתי כדי למנוע את בריחת המצביעים.

תמונת המשתמש

ubermensch
May 2, 2006 11:17 AM
לינק ישיר לתגובה זו

לסגור את אינטרנת בשבת?
דבר כזה עוד יפיל את הממשלה
מאות אלפי מפגינים מול הכנסת
ולינצ' על כל מי שמזכיר בלבושו ובאמונתו את חברי ש"ס

תמונת המשתמש

תום סלע
May 2, 2006 02:01 PM
לינק ישיר לתגובה זו

גם אני החוורתי, כשקראתי את הידיעה לראשונה. נציג ש"ס, שר התשקורת (עוות מהמקורות). אני בספק אם יפעלו לחקיקה כלשהיא שתהווה סכנה אמיתית לרשת אינטרנט בארץ, שכן, ברמת הפראקטיקה, תופתעו כמה מהציבור שלהם עובדים בתחום, ולא לקודש.
עבדתי בימי קדם עבור ש"סניק חוזר בתשובה, והקמתי עבורו ספק אינטרנט קטן. כלפי חוץ, הוא ניסה לשדר שאנחנו נותנים גם שירות אינטרנט כשר ע"י שימוש ב-"רשימות לבנות", בפועל, לא היה לנו לדעתי אפילו משתמש אחד תחת סוג מנוי זה. אגב, יצא לי גם לפגוש באותה מסגרת את אמנון יצחק "גדול מחזירי בתשובה". חוויה שלילית למדי.
ubermensch - אתה חי בסרט. קומדיה.

תמונת המשתמש

ubermensch
May 2, 2006 02:25 PM
לינק ישיר לתגובה זו

האמת היא שאני פשוט שואף לאוטופיה
אבל כנראה אתה צודק
אוטופיה יש רק בסרטים
וזה מצחיק שאני מספיק נאיבי להאמין אחרת

תמונת המשתמש

תום סלע
May 2, 2006 03:28 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ubermensch - אתה מתבלבל. באוטופיה אין צורך להפיל ממשלה (אם יש בכלל ממשלה), אין מפגינים מול הכנסת (אם יש בכלל כנסת), ואין לינצ' על מי שמזכיר בלבושו ובאמונתו את חברי ש"ס (אם יש בכלל אמונה, ש"ס, חברים או לבוש), כי זו אוטופיה.

תמונת המשתמש

ubermensch
May 2, 2006 07:17 PM
לינק ישיר לתגובה זו

כנראה שהאוטופיה שלי והאוטופייה שלך שונות מאוד