« נותנים שיניים למי שאין לו אגוזים | Main | A Disease Like You :: מחלה כמותך »

September 20, 2006

צו איסור פרסום הוטל על האינטרנט

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

את כל מה שהיה צריך להגיד על הזוועה שמשטרת ישראל מעוללת להלמו כבר אמרו (גל מור, יובל דרור, פורום רוטר, גדי, חרמון, נומרח, עידן, ואני מניח שיש עוד). אבל ההתייחסות היא לא רק לרדיפה של המשטרה כנגד הלמו, ואפילו לא לטענה המצחיקה שיקח למשטרה 30 ימים להעתיק את הכונן הקשיח של הלמו. השאלה היא שאלה של מבנה המדינה.

כעקרון, בכל הנוגע לפרסומים, אין הרבה הבדל בין בלוגים לעיתונים, חוץ מהשאלה לגבי חסיון מקורות ועוד כמה שאלות זוטות. אולם, אם עיתון היה מפרסם בבוקר שניתן בנקל להשיג את שם המתלוננת אם רק נכנסים לאתר הנשיא ועושים א', ב' וג', האם היה מדובר בעבירה על הצו? להערכתי לא. כמו אותו עיתון שפרסם, הלמו עצמו לא אמר כלום על המקור של המידע, וגם לא על מהימנותו, הוא רק הצביע על הגיחוך שבאיסור פרסום בעידן שהמידע כבר מפורסם. הפוסט שלו לא הכיל כל רמז שמדובר במתלוננות, אלא רק קישר ישירות למכתב שנכתב לשר רמון ולטלפון לפרטי קשר בלשכת הנשיא. והאם כשמישהו מטקבק אצל ולווט גם הוא מפר צו איסור פרסום? והאם המידע עד כדי כך לא מפורסם, שכשנכתב באתר רוטר השם בהקשר אחר, נאמר למישהו שהוא מפר צו איסור פרסום?

עוד עניין מגוחך הוא ההשארה של הלמו במעצר. כעקרון, הסיבה להחזיק חשודים במעצר היא כי אי המצאותם במעצר עשויה לשבש הליכי חקירה, עשויה לסכן את הציבור או עשויה לגרום לכך שהחשוד ימלט ממשפט צדק. האם יש חשש כלשהו שהלמו יעשה זאת? לדעתי מה שנוצר כאן, במיוחד עקב ה"השעיה" מהאינטרנט, הוא ענישה ללא משפט. ההשמה של הלמו במעצר, כמו שכותב גל מור, היא לא במקום ורבים וטובים טרם נעצרו על עבירות דומות. ההרחקה מהאינטרנט נועדה לפגוע ישירות בפרנסתו של הלמו, למרות שאני לא יודע איך הוא מתפרנס מהאתר, ואם כן, אני אשמח גם להתפרנס.

מצד אחד, קורה כאן משהו מצחיק. כולם כעת יכולים להגיע לאתר של הלמו, ולהתחיל לעקוב אחרי שובל הפירורים, והכל בשל רשלנות המשטרה שלא החליטה לעשות את העניין באלגנטיות. האם המשטרה כאן גם מפרה הוראות חוק בכך שלא מונעת מהחיפוש כעת להגיע לרשת? ומה עם גוגל? האם אין היא אחראית גם כן? למקרה שלא שמתם לב, הפוסט המקורי של הלמו עוד שם והעבריינים האמיתיים הם אלו שלא הורידו את המידע מהאתרים המקוריים. האם המשטרה מתקשה להוציא צו נגד תפוז?

ללא הסתה למרד ולעבירה על החוק, מה היה קורה אם כאות מחאה על מה שנעשה להלמו היו מתמלאים אתרי האינטרנט, הטוקבקים, הפורומים, והכל, באותם פרטים, ולאו דווקא בכוונה לפגוע באותה ה' או א', אלא בכדי להראות שלמשטרה אין יכולת לעשות כלום? האם אלף בלוגרים היו נשלחים למעצר? האם מאה אלף בלוגרים היו נשלחים למעצר?

ולסיום, דבריה של נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, שלא נראו יפים יותר מאשר ביום כמו היום: ""היום אי אפשר למנוע פרסום"... "אם עיתון א' לא יפרסם חומר מסוים, אז זה יתפרסם בעיתון ב', ואם לא בעיתון ב' אז בטלוויזיה, ואם לא בטלוויזיה אז בבלוג באינטרנט""

ישוחרר הלמו לאלתר


Technorati Tags: , , , , ,

נכתב על ידי jk ביום\שעה September 20, 2006 05:09 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» קול אל ערב, קול למגרב from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
דומה שיש בעולם איזור נידח, דיקטטורי וכוחני. איזור שכופה על התושבים את אורחות החיים שלו ומונע מהם חופש דעה וביטוי. דומה שיש איזו דהלגיטימציה... [Read More]

Tracked on November 21, 2006 11:01 AM

Comments

תמונת המשתמש

שושי
September 20, 2006 05:47 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אחראים נוספים יחד עם הלמו, שמוצע למשטרה לעצור לפי אותו היגיון:
http://www.notes.co.il/hanan/23315.asp

תמונת המשתמש

עמרי
September 21, 2006 09:17 AM
לינק ישיר לתגובה זו

גם גוגל בקנוניה!
http://firefang.net/blog/351