מחשבות משפטיות על מחוקקים ונחקקים

0. סופו של היום הלאומי לאינטרנט בטוח?
האם במסגרת החוק של זבולון אורלב לאיסור פעילות מסחרית ופרסומית בבתי ספר יגנז היום הלאומי לאינטרנט בטוח בחסות מיקרוסופט שעורר כל כך הרבה רעש וביקורת? מה לגבי הסכם חותם?

1. Salva me’em
ח"כ צבי הנדל יוצא לישועת המעשנים ומציע כי עשרים אחוזים מבתי העסק יוכלו להתיר עישון בשטחם. לא ברור מה יהיו הקריטריונים או הדרכים בהן יוכלו בתי העסק לתת את השירות המבורך ללקוחות, אולם די ברור שזו התחלה טובה; האם זו דה-רגולציה טובה? לא. הדה-רגולציה צריכה להיות מוכרעת על ידי השוק החופשי.

2. כאב אמיתי
כואב לי במציאות.

3. נאגר מידע
הנה עוד דוגמא לשימוש לרעה במאגר מידע המכיל פרטים אישיים. החבר כאן נתפס, מה עם אלו שלא נתפסו?

4. אנס בצ'ט
מאמר מבריק של קרין ברזילי-נהון על ההסיטריה וההיסטוריה של צנזורה:

על פי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת הרי בשנים 2007-2005 נפתחו כ-30 תיקים פליליים בגין עבירות על סעיף 214 לחוק העונשין – פרסום והצגת תועבה של קטינים, שנעשו באמצעות האינטרנט. אמנם סגן ניצב מוטי אבידן הודיע שנתונים אלו אינם משקפים את התופעה, אולם, יש לזכור כי מספר התיקים שנפתחו, למשל, בגין עבירות מין בקטינים נכון ל-2006, וזאת ללא קשר לאינטרנט, עמד על כ-4600, על פי המשטרה.

5. זה לא יגמר אם לא תספר
שוחחתי היום ב"יום הכיף בכנסת" עם לא מעט מקורבים, ח"כים ואנשי סוד; צריך לעצור את 892 לפני שהיא תתגבש לחוק. הח"כים קשובים, רק תשלחו להם מיילים ותקבעו פגישות.

6. In vino veritas
באמת כואב לי במציאות.

7. ואולי?
יש למישהו תוכניות לסילבסטר?

8 thoughts on “מחשבות משפטיות על מחוקקים ונחקקים

  1. זה נשמע שהרשויות המקומיות יתחילו לגבות עמלת עישון מבתי העסק

  2. יהונתן, האם השימוש לרעה הוא רק בצד ה"פושע" כאן? כי לי דווקא משונה המשפט "חשד החברה התעורר לאחר שהתברר כי כרטיס האשראי שייך לאשה מבוגרת" – ומאיזה מאגר מידע נשלף הנתון הזה? לא זכור לי שבעת מסירת פרטי האשראי שלי אני גם מאשר לחברת האשראי למסור פרטים שכאלה.

  3. אני דוקא מעריך שלא נעשה שימוש במאגר מידע סודי. השם על הכרטיס הוא כנראה שם נשי ומספר תעודת הזהות יכול להיות שמצביע על שנת הלידה (אני לא יודע, אני מעריך). כך שיכול להיות שהחברה הנ"ל אכלה אותה בעוקץ כזה בעבר ולמדה לזהות את העניין.
    מישהו (לא זוכר מי) קרא לכל חקיקת החוקים המטורפים הללו "אפקט הפחד". יש אנשים שמפחדים כי מישהו עם אינטאסים מפחיד אותם. מהתחממוצת גלובלית, מצ'טים באינטרנט, מוירוסים במחשב. מישהו תמיד מרויח משהו מהפחד של אנשים. מישהו גם מרויח מחוקים מטומטמים. תשאלו את אל גור-הוא לקח השנה אוסקר ופרס נובל מלהפחיד.

  4. דרור,
    לכן זו בעיה; למרות שזו לא הבעיה היחידה.

    אבים,
    החבר לא לקח כרטיס, הוא לקח רק את המספר. הוא אפילו לא צריך כרטיס מלא בשביל זה.

Comments are closed.