דרוש בלוגר עם ביצים

עד יום א' בו בית המשפט יחליט האם להסיר את צו איסור הפרסום המיותר על פרשת עזמי בשארה ראוי לבדוק משהו אחד – בשלות הבלוגוספרה הישראלית. אולי בעצם בזכות חוסר האנונימיות שלה הבלוגוספרה הישראלית משרתת את הממסד. שהרי כל בלוגר פוליטי (וגם אלו שקוראים בריש גלי להפר את הצו) היה כבר יכול ללנקק לידיעה זרה המדווחת על מה שהתרחש בפרשת בשארה, או לפחות לעשות את מה שפורום 'בחדרי חרדים' של היידפארק עשה, ולכתוב 'על פי מקורות זרים'.

הבלוגרים הישראלים, אולם, פחדנים. הם יודעים שמרגע שהבלוגר הראשון יכתוב על הפרשה הוא יוכל להסתבך עם רשויות הבטחון, אבל הוא יחשוף את הפרשה שכל העיתונות הממוסדת רק מחכה לבלוגר שיכתוב עליה כדי ללנקק. "May he who is without sin type the first word" ודומיו כנראה לא חיים בבלוגוספרה הישראלית. הבלוגר הראשון שיכתוב "עזמי בשארה ברח מהארץ כי…." יזכה להיות ככל הנראה הבלוגר המוביל בארץ, הוא אבל יכתוב את הפוסטים הבאים שלו מהכלא, לא?

אני לא מוציא את עצמי מחוץ למחדל, גם אני פוחד מרשויות השלטון ולא רוצה להפר את הצו שאני כלל לא כפוף אליו (שהרי אני לא קיבלתי עותק מהצו, ואני רק קראתי על הנושא בחו"ל). אבל אנחנו יכולים ללמוד בקלות שהדמוקרטיה הישראלית לא חיה בפועל – למרות שרחביה ברמן רומז על מעשיו של בשארה, ואיתו גם יוסי גורביץ, אף אחד לא טורח לנסות אפילו לכתוב, לאף אחד אין אומץ.

אני מאמין שחזרתה של משפחת בשארה ארצה רק מראה שאין לו ממה לפחד (אלא מרשויות אכיפת החוק האלימות בארץ). אני ממליץ גם לעקוב אחרי התגיות בטכנוראטי, שם יש יותר מידע ממה שנדמה לכם.
Technorati Tags: , , , , ,

23 thoughts on “דרוש בלוגר עם ביצים

  1. אני אשמח אם תוכל לעשות אחת כזו וללנקק לבלוג מסוים ששמו כשם מפגש בתחנה המרכזית שחווה שני פיגועים שמכיל את התרגום של הידיעה הערבית באתר מסוים שמספרת את הכל על הפרשה, אבל אני לא אעשה את זה.

  2. האומנם לא נכתב כלום על אופיה של הפרשה שמרחיקה את בשארה מישראל?
    גם רחביה ברמן וגם יוסי גורביץ' מרשים לעצמם להעלות ספקולציות; אבל כמו שכתבת, אם מישהו באמת היה יודע מהן מהות העבירות הבטחוניות שמיוחסות לעזמי בשארה אזי לבטח היה מנוע מלספר על כך. לכן נותרנו עם ספקולנטים, ואתר דבקה יכול להיות מקור מצוין לספקולציות. מה שכן, אם זה מופיע שם אתר דבקה (http://www.debka.co.il/headline.php?hid=2326) אז אני כבר נוטה להאמין שמדובר בעורבא פרח, כפי שמפלגת בלד טרחה לציין. כמו כן, חשוב להבין שאת הצו נגד הפרסומים הספקולטיבים הוציאו במפלגת בלד ולא בשב"כ.
    ההערכה שלי בסופו של דבר יתברר שאכן ד"ר עזמי בשארה רוצה לפרוש מסיבות אישיות (בריאות וכו') מהכנסת. לא סביר בעיני שאם הוא נמצא שבועיים בחו"ל בפסח עם בני משפחתו אז ישר מניחים שהוא מרגל של סוריה.

  3. אראלי,
    אני חושב שמדובר במשהו הרבה יותר טוב מהאתר "דבקה" (שאתמול חששתי שנחסם לגלישה מישראל והתבדתי).

    בל"ד לא היתה זו שביקשה איסור פרסום, ואני לא חושב שלבל"ד יש זכות לבקש איסור פרסום על נושא כזה. אם ההאשמות נכונות נגד בשארה (או אפילו אם יש שבב ראיה לנכונותם) ראוי שכל אזרחי העולם ידעו על כך, ואני בטוח שהפרסום לא יכול כבר לפגוע בחקירה. ממה שאני הבנתי, מרגע שבשארה יצא את הארץ כבר אין אפשרות שלא לשבש את הליכי החקירה…

  4. TOR לא יכול לעזור במלוא מובן המילה כאן, צריך מישהו שילך ויפתח בלוג אנונימי בישרא, ילך ויפרסם את הבלוג בפורומים וכדומה, TOR יעבוד בצורה איטית מדי, מה גם שTOR הוא רק עוד שכבה שדי ברור שיצטרכו להשתמש בה, אבל צריך לסיים את הכל בפרוקסי שרץ מתוך קפה אינטרנט, אחרת אין כל טעם.

  5. במקום להגיד את שם הבלוג אתה אומר "שמו כשם מפגש בתחנה המרכזית שחווה שני פיגועים", כדי שאנחנו נחפש בגוגל ונפתח דיווחים על פיגועים. למה יש לי הרגשה שאתה מחמם את המושבעים לפני שמכניסים את הנאשם?

  6. Pingback: xslf.com
  7. אתה אומר שאף אחד לא כתב כאילו כולם מפחדים, אבל האם באמת מישהו יודע?
    אני שמעתי שמועה שמדברת על כך שיתכן שיש בידי כוחות הביטחון תיעוד של שיחות שעשה הח"כ בזמן המלחמה אל החיזבאלה תוך שהוא מדווח על איפה היו נפילות של קטיושות.

    מאידך – זה רק בגדר שמועה לא מאוששת, ואולי לא על השמועה הזו מדברים, או אולי האיסור פירסום הוא על חלק אחר בכל הסיפור הזה.

    אני גם לא יודע עד כמה הסיפור נכון, אבל אני לא אתפלא אם בסוף יתברר שהשיחות הללו היו משהו בסיגנון – מטומטמים, מילא שאתם יורים על היהודים, אבל לפחות אל תפגעו בישובים הערבים.

  8. תגיד יהונתן, הבלוגר שאין לו יד בנעשה מאחורי הקלעים של הצנזורה, שהוא לא עיתונאי עם נגישות לחומר ואינו עובד באחד מגופי הביטחון שחשופים למידע, איך הוא בדיוק מפר צו איסור פרסום? (בין אם הוא ראה את הצו או לא)

    הרי את הפרטים המוחשיים, את הטקסט הוא לא ראה. הוא לא למעשה האיש בקרן הרחוב שצועק מה שבא לו?

    בלי לעשות את כל הטריק עם התרגום בערבית ובלי אתרי חדשות אלטרנטיביים, במה כבר אפשר להאשים פוליטיקאי ערבי ישראלי נודניק שהעם בישראל מתחלק בין הרצון להוציא אותו להורג לבין הרצון לקרוא לו גיס חמישי בכל הזדמנות? בריגול? בגיוס כספים לחמאס? בהברחת שב"חים? בסיוע לאויב? בהתגייסות לאויב? במה? מה כבר האופציות? אני לא מתמם, אני מנסה להבין איפה הגבול ומתי יודע שעוברים אותו

    ואף על פי כן, אני בחיים לא אעשה אל זה :)

  9. ינתן, אין לי מושג במה בשארה מואשם. אני יודע שצו הפרסום הוצא על ידי בית משפט, לבקשת המשטרה והשב"כ. זה כל מה שאני יודע. מכאן, אני מנסה לברר מה קרה.

  10. יוסי,
    אני סמוך ובטוח שכשהצו יוסר שנינו נאנח ונפלוח "אה…. זה הכל?" אחד גדול, אבל לבינתיים אני הנחתי ממה שכתבת שיש לך מושג.

    סליחה אם טעיתי.

  11. (לא הצלחתי ליצור טרקבק מהמערכת של ישראבלוג – אז הנה מה שכתבתי הערב:)

    כשירות לציבור לחברי הבלוגוספירה, הנה תרגום חלק מראיונו של עזמי בשארה הערב ב"אל-ג'זירה", כפי שתומלל באתר ערביי48, המזוהה עם מפלגת בל"ד:

    "תאר לך שיש לך חברים בכל העולם הערבי, שפרצת את המצור, ומאזינים לשיחות שלך ואומרים שמסרת ידיעות לאויב בזמן המלחמה.

  12. בינתיים בשארה עצמו סיפר כמה פרטים באל-ג'זירה, אבל לאף אחד אסור לתרגם אותם (למרות שניסיתי…)

  13. הוא יהונתן בתור עו"ד
    אני אמור לפחד לפרסם את הידיעה?
    כי אני יודע בדיוק מה 2 הסעיפים בהם הוא מואשם
    הבעייה היא שאני חייל ואני יודע את זה ממקורות צבאיים

    וחזרתי מכלא 4 ממש לא מזמן
    לא הייתי רוצה לחזור לשם שוב

Comments are closed.