« קצת על מה שקרה אתמול במרצ | Main | אז אולי »

January 18, 2006

קצת על מה שהולך לקרות היום

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
בהתחשב במספר הגולשים שעולה מדי יום (בסטטיסטיקות מדובר על בין 600 ל700 קוראים יומיים של הבלוג) אני לא יודע כמה אישי זה יכול להיות, אבל מה זה משנה.

כבר שבוע שאני עובד על תכנית שהיתה תכנית מגירה שלי. לפני שנה העלתי במועצת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב הצעה שאומרת (בקצרה) "אגודת הסטודנטים רואה בעין יפה את הלגליזציה של סמים קלים ובכללם מריחואנה" ; ההצעה נפלה כי היא לא עלתה לסדר. עשיתי טעות ושלחתי אותה מספר ימים מאוחר מדי. בכל מקרה, בגלל מאבק הסטודנטים על שכר הלימוד ובגלל המאבק נגד דיונון נגנז הרעיון, שכל מטרתו היתה לקבל כותרת קטנה ולעורר מודעות. לפני שבועיים נבחרה מועצה חדשה לאגודה. אני, כמובן, לא הייתי שם כי עברתי ללמוד במרכז הבינתחומי, אולם נכנס שגיא גלאור, מי שמכנה עצמו "יושב ראש תא עלה ירוק". בעזרתו של יואב לרמן החלטנו להעלות את ההצעה מחדש, הפעם עם שיניים.

לפני שבוע ישבתי עם יואב והעלנו הצעת תקציב בנוסף להצעת ההחלטה, כך שהאגודה תממן את קמפיין הלגליזציה במסגרת תקציב מאבקים סטודנטיאליים שקיים באגודה (כ-15,000 ש"ח בשנה), ביקשנו את כל ה15,000, אני בספק אם נקבל. היום עולה לסדר ההצעה של שגיא ויצביעו עליה. אני מקווה שחברי מרצ יתמכו בנושא, במיוחד כי בישיבת הנהגת הצעירים האחרונה נקבע ש:

צעירי מרצ-יחד יובילו שינוי במצע המפלגה בנושא השימוש בסמים קלים. ע"פ ההצעה, צעירי מרצ-יחד יערכו דיון ציבורי בנושא האפשרות של לגליזציה או דה-קרימינליזציה של מריחואנה וחשיש, לקראת אפשרות של נקיטת פעולה בנושא. ההצעה עברה ברוב של 7 תומכים, 3 מתנגדים ונמנע אחד. ההנהגה הקימה צוות שירכז את הטיפול בנושא
.

למרצ יש 14 נציגים במועצה, מתוך 75. צעירי מרצ יהיו מחויבים להצביע, למרות שאני בספק. דיברתי אתמול עם אורי זכי, יו"ר הצעירים, פרט לכך שאני לא מחבריו הטובים ביותר, אנחנו מצליחים לשמור על רמה של קולגיאליות מסוימת, הוא נשמע הססן. היום דיברתי גם עם מיכל גורל, יו"ר התא בתל-אביב, והיא התנגדה נחרצות. אני חייב לציין, שאם ישנה התנגדות כל כך חריפה זה רק מסיבה אחת. מרצ חברה בקואליציה של אגודת הסטודנטים, אותה קואליציה לא ממש נלהבת מלאשר את הסיפור. אם אורי באמת ידאג שהצירים יצביעו בעד, אז הוא יראה שהוא יותר אידיאולוגי מחובב כסאות.

לברונפמן יש גם שני נציגים במועצה, אנחנו נדאג שהם גם יצביעו בעד, וכך גם שגיא גלאור. נקווה שאולי יווצר מצב שנוכל להגיע ל38 המיוחלים, למרות שאני בספק רב. ההצבעות באגודה לא הכי אידיאולוגיות.

בכל מקרה, אני כבר כתבתי חלק ניכר מההודעה לעיתונות, אבל אני עוד לא מוציא אותה. בעוד חצי שעה אני נפגש עם ידיעות. אם יש להם עניין באייטם והם נותנים בלעדיות, אז אני לא אתחיל עם כל הפיאסקו של היחצנות, אלא אשאר איתם - בסך הכל, מדובר בידיעות אחרונות. אבל השאלה היא, האם כשאני כותב את זה בבלוג, זה לא באמת "בלעדיות לידיעות", עדיין נראית לי משעשעת.

בכל מקרה, אני בבית דין לעבודה היום מ 17:00 בדיון על זכויות עובדים, אני מקווה שאני אצליח להגיע לישיבה ב18:30 כדי לעזור. אם אתם קוראים את זה ואתם במקרה גם סטודנטים באוניברסיטת ת"א, זה יהיה מאוד חשוב אם תוכלו לבוא ולהראות תמיכה בלגליזציה. הישיבה בבניין מקסיקו, חדר 206א.

אני לא יודע למה, אבל הפוסט הזה הרגיש הרבה יותר אישי מהפוסטים האחרים שכתבתי השבוע עד כי כך שאני מרגיש צורך לחתום עליו.

יהונתן.

עדכון 14:44 - הודעה לעיתונות פורסמה בויקיחדשות

נכתב על ידי jk ביום\שעה January 18, 2006 11:56 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» פוסטשנה 2::הפעם זה אישי from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
את שנה שעברה סיימתי בפוסטשנה הראשון, שלוש מאות ארבעים וחמישה פוסטים אחר כך, כמעט אחד בכל יום בשנה, אני עומד כאן ותוהה מה עשיתי בשנה האזרחית �... [Read More]

Tracked on December 30, 2006 03:53 PM

Comments

Post a comment