« קשר סטטיסטי רופף | Main | המלחמה שלא נראתה »

July 13, 2006

שגרירים, של רצון טוב.

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

תעשו טובה למדינה ותטקבקו.

דווקא עכשיו, כשישראל במלחמה, זה הזמן של הבלוגרים ושל השמאל לפעול, להראות איפה היתרון שלנו ולהסביר את עצמנו לעולם. צריך לצאת ולהסביר לא רק את המצב, אלא גם את דעתנו עליו, צריך לקרוא מה אנשים אחרים חושבים. דווקא עכשיו צריך להתחיל להגיב באתרים כדי לצור אחווה כלשהי, להגיע להסכמה שהרג אזרחים הוא רע, ויחד עם זאת שאין לשבח טרור משום צד.

את התגובה הבאה כתבתי אצל מחמוד, שאני נהנה לקרוא כבר כמה שבועות מאז שהכרתי אותו דרך Webster שהפנה אותי לתות. אני אשמח אם כל אחד שחושב שיכול לסייע יכנס לבלוג אחד ויגיב, דבריו חשובים ליחסי הציבור הישראלים, במיוחד כדי למנוע תגובות מתלהמות.

בשלב כזה, בתחילתה של מלחמה, כל אחד מאיתנו מהווה חלק ממשרד יחסי הציבור של מדינת ישראל. אנחנו מסבירים את עמדתנו האישית, את הביקורת שלנו, אבל לא חוסכים גם ביקורת מאחרים. בבקשה מכם, תעשו טובה למדינה.



Please read without prejudice, Thanks.

As an Israeli, i do agree that my nation is morally corrupt. We've been corrupt since we've held two nations under military occupation for the last 40 years. the Palestinian and the Israeli nations have both been under occupation. I Served in the Israeli army, just to strengthen my beliefs that the use of force is wrong.

However, Terrorist bombing - as terrorism - Violence against citizens (and not soldiers) is wrong. no matter what - whether it is the suicide bombers who exploded 100 ft from my house, the ones who murdered my good friend's grandparents, the ones who kidnapped an 18 year old pupil two weeks ago and killed him cold blooded - And the ones who bomb houses with no discretion; the ones who kill without a trial and only encourage violence on both sides.

I Do believe that violence encourages violence, and that the Bullhide had no excuse to wage war on behalf of the Lebanese people against Israel. the kidnapping of the two soldiers was unjust and unacceptable.

However, I still remember, as an Israeli, that the unjust war waged on Lebanon took many lives on our side and i still remember my last night at the army, sitting in a barren settlement in the midst of the west bank and hearing on the radio about leaving Lebanon.

I do not encourage violence on my side, and i do hope that people will do realise that coexistence is possible. I have had several business enterprises with Jordan, but in none was i the "strong" and they were "weak", we were partners - mutual friends which did business.

Please bare in mind that the internet enables us to communicate and do decrease hate, and that when people know people then there are better ways to solve disputes.

I do not think that the Bullhide has any reason to do what they did after Israel withdrew from Lebanon six years ago.

I know that the Israeli operation in the gaza strip is not only because of Gilad Shalit (the solider kidnapped) but because of the will to revoke the Hamas from government. I do criticise my government, and i do it often - but i do want my peers from Palestine to criticise their government as well.

And i do think that whilst some may think that Israel is the illegitimate son of the middle east, we are here to stay, and we are here to live together with mutual benefits.


נכתב על ידי jk ביום\שעה July 13, 2006 12:13 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» לילה בתל אביב, אסקפיזם? from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
החושך ירד לפני חצי שעה, תל-אביב הפכה להיות העיר שלא נרדמת - העיר ללא הפסקה. זו שממשיכה הלאה, עם בתי קפה פתוחים, עם חנויות מלאות, עם פאבים. לא מר... [Read More]

Tracked on July 18, 2006 09:46 PM

Comments

תמונת המשתמש

gyuval
July 13, 2006 01:26 PM
לינק ישיר לתגובה זו

סתם מחשבה זה גם ממש לא קשור לפה מלחמה=תחייתו של פוליטינט?

תמונת המשתמש

יהונתן
July 13, 2006 03:27 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ככל הנראה, למרות שהוא לא מתקרב ברמה לitoot.net

תמונת המשתמש

gyuval
July 13, 2006 03:42 PM
לינק ישיר לתגובה זו

תראה אני כבר עובד על הבלוג החדש שלי blogging under fire

כי בקצב הנוכחי תנחת פה קטיושה עוד שעה אני אהיה מספר אחד בפוליטינט!

(אגב ברור שאני יודע שזה לא נושא לבדיחה אבל מה אני יכול לעשות משגרי הנ"ט שלי במוסך)

תמונת המשתמש

אייל
July 14, 2006 06:33 PM
לינק ישיר לתגובה זו

שים לב לדיאלוג שמתנהל בין ישראלים, לבנונים וכל מדינות ערב סביב כמעט כל נושא בעולם וגם הלחימה כרגע:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=372883

תמונת המשתמש

איה
July 15, 2006 09:35 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אהבתי את התגובה.. בעיקר כי היא מגנה קיצוניות.

הייתי גם נזהרת מהגדרות מיותרות וקיטלוגים רעיוניים של אנשים.. המילים "שמאל" "כיבוש" וכו..

תמונת המשתמש

דותן מזור
July 16, 2006 11:10 AM
לינק ישיר לתגובה זו

יהונתן,

או שנפלת בלשונך, או שנפלת על המוח:
"Violence against citizens (and not soldiers) is wrong"

אז מה, אלימות כלפי החיילים שלנו היא לא דבר רע מיסודו?

דותן

תמונת המשתמש

יהונתן
July 16, 2006 11:12 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אלימות של חיילים כנגד חיילים היא חוקית, במסגרת מלחמה.

כמובן שאני נגד מלחמה, אבל אם ננקטת פעולה אלימה על ידי חיילים בצד אחד, הדרך היחידה להתעמת עמה היא באמצעות חיילים, ולא באמצעות אזרחים. הלא כן?

במסגרת מלחמה יש דברים שמותר ויש דברים שאסור לעשות. כמו במכות בשכונה - מותר לדוגמא לתת בעיטה ברגל, אבל אסור להתקרב למפשעה. מותר לתת אגרוף בבטן, אך לא להוציא עיניים. אותו דבר במלחמה.

אחרת, האם אסור לנו במסגרת מלחמה להתקיף את מטרות החמאס?

תמונת המשתמש

דותן מזור
July 16, 2006 11:26 AM
לינק ישיר לתגובה זו

יהונתן,

לא הכל חוק.

לא הכל אקדמיה.

יש חיים. יש דם. יש כאב. יש אנשים שצריכים להיות יותר חשובים מאשר אנשים אחרים. כן. כן. כן.

פשיזם הוא רע, אבל עיקור רגשות הוא נגד האנושיות הבסיסית שלנו. האם היית רוצה לראות את העולם כמו בסרט Equilibrium? אני בהחלט לא.

יש מחיר לרגשות, וחלק מהמחיר הזה הוא הפרדה בין דם לדם. אני לא גוזר גזירה שווה לדם של חיילינו, לבין דם של חללי גדודי אל ג'חרי.

ברור לי, שכשאני נותן לרגשות לאומיים ומגזריים להכתיב לי את סדר היום, יחשיבו אותי בתור פחות "הומני". אם זה המחיר שעליי לשלם, אז כמו שאמרו בסרט: "I pay it gladly"

אלימות נגד אנשים היא דבר רע. אלימות נגד אנשים ששייכים לקבוצה שלי, היא מבחינתי -אני הקטן- הדבר הגרוע ביותר. כך.

דותן

תמונת המשתמש

יהונתן
July 16, 2006 11:36 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אל תחשוב מה יחשבו עלייך (הומניזם וכו'). תחשוב על איך אתה משתנה בגלל האלימות.

האם אתה מעדיף לראות ילדים שלא עשו דבר מתים רק בגלל שהם לא משתייכים ללאום שלך? נכון, כואב לי לראות חיילים שלנו מתים ואני אפילו שמח כשהם מנצחים. הייתי מעדיף שלא יהיה דם, אבל דם של חיילים, מה לעשות, נועד להשפך. זו המטרה לשמה מתגייסים.

החיילים מקריבים את עצמם מראש בשבילך, בשביל שאתה לא תצטרך למות.

אני לא חושב שילד בן 3 שלא יודע לדבר צריך להענש על כך שבשכונה שלו מתגורר חיזבאללון כמו שאני לא חושב שתושב חיפה צריך להענש; אבל אם יש מלחמה, יש חוקים. החוקים נכתבו כדי לשמור על לחימה הוגנת שלא תזיק אחר כך לרמה המוסרית של החברה; דווקא לומר שיש דם שעדיף על דם מעודד את האלימות הזו.