« חנן, אני מצטער:: Causa sine qua | Main | הבלוג בשירות האקדמיה »

August 25, 2006

פרצופה של המדינה בסטריאו

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
אם, כמו שאמרתי שלשום, למשה קצב באמת אין אימייל אישי, אני תוהה מה יותר מדאיג. העובדה שהוא לא עובד על המחשב שיושב לידו בתמונה שצולמה על ידי עינת זכאי, שזה בזבוז כספים משווע ומראה על בורות מדהימה, או שהמשטרה נטפלת סתם למישהו. בכל מקרה, הגישה של קצב כלפי טכנולוגיה מדגימה יותר מכל מדוע המחוקקים שלנו טורחים לעשות דברים לא הגיוניים בתחום החקיקה באינטרנט (שלא נאמר, חס וחלילה, מטופשים). כמו שיובל דרור אומר, ”אם בהצעת חוק על נושא שאני מבין בו אתם כל כך על הפנים, מה קורה עם הצעות חוק בנושאים בהם אני לא בקיא?“
DSCF0233
דווקא ח"כים שעשו דברים טובים פעם...
(cc) Jonklinger
אבל לי להיות זה שמנפץ את בועת השקר בה חיים רוב האנשים, אז רוב הצעות החוק הן כל כך על הפנים. דורפל מאפשר להתעדכן בכל הצעות החוק ברסס. רק להדגים, אז הצעת מטבע חוק השקל החדש (תיקון - עיגול סכומים) שהציע אריה אלדד, שהציע קנס לכל מי שעובר על הסעיף הבא: "לא יסתיים סך הסכום העומד להשתלם במזומנים בסכום הקטן מסכום של 5 אגורות". שעות של מחקר ודיון בכנסת על כאלו דברים; נהדר...

לכן חשוב, לפחות לדעתי, לעקוב כמו אתר משמר הכנסת ועבודה שחורה (גילוי נאות וכו'). אבל זה לא מספיק. האקטיביזם הוא משהו שיש בלב, משהו שאו שיש לך או שאין לך. אי אפשר לחנך לאקטיביזם, כמו שאי אפשר לחנך סתם ככה לדמוקרטיה, אלא צריך להבין אותה, כך גם אי אפשר סתם לקוות שמישהו יתחיל לעשות משהו. והנה אנחנו רואים   הבלוגוספרה התחילה לקרקר סביב הצעת החוק של מרצ, כאילו פתאום כואב להם.

האם אנחנו באמת צריכים להתקע מול הקיר לפני שאנחנו מתחילים לעשות משהו? האם זה נגרם עקב העדר מרחב ציבורי ברשת? אולי כיוון שאין מקומות בהם אנשים נפגשים ומדברים ללא כל התערבות עם אינטרסים כלכליים לא נוצרת האינטראקציה שקיימת ברחוב; שמארגנת הפגנוות ספונטניות (פחות או יותר) שיכולות להוביל לשינוי חברתי כלשהוא. האם זה מה שחסר לנו?

האם טוקבקים שנכתבים בשפה אלימה מראים כי הרשת היא בעלת אופי אנרכיסטי? האם אותו אופי אנרכיסטי מראה כמה אנחנו מיותרים בנסיונות להסדיר את הרשת?

חשיבה מעגלית אף פעם לא הזיקה...


Technorati Tags: , ,

נכתב על ידי jk ביום\שעה August 25, 2006 10:00 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

מרק ק.
August 25, 2006 11:15 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לא זוכר איפה אבל לפני מספר חודשים היתה כתבה על כך שהכנסת היא בית המחוקקים עם הכי הרבה הצעות חוק פרטיות וכמה שזה רע בגלל שרובן בסופו של דבר טפשיות לחלוטין ונועדו בעיקר לפרסום עצמי של חברי הכנסת.

תמונת המשתמש

יוחאי עילם
August 25, 2006 11:27 PM
לינק ישיר לתגובה זו

רק תוספת קטנה, יש

עצומה נגד החוק של מרצ


הגעתי לזה וגם חתמתי דרך

עידן דורפמן

תמונת המשתמש

איתי
August 26, 2006 07:39 AM
לינק ישיר לתגובה זו

גם אצלך הדואל שנשלח לשר שלום שמחון תמיד חוזר עם הודעה על לופ
וכתובת של איזו עליזה ממשרד החקלאות? זה כבר יותר גרוע מקצב

תמונת המשתמש

מיכל
August 26, 2006 10:17 AM
לינק ישיר לתגובה זו

יו יו צודק

תמונת המשתמש

יהונתן
August 26, 2006 11:18 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אני לא יודע לגבי שמחון, אבל לגבי העצומה, היא ממש חשובה למרות שהצעת החוק זניחה. היא חשובה כדי להראות למחוקקים שזה לא מתקבל יפה.

תמונת המשתמש

אייל
August 27, 2006 02:31 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ההנחה השגויה שלך: אם אין לו דואל אישי, הוא לא משתמש במחשב.

תמונת המשתמש

יהונתן
August 27, 2006 04:10 PM
לינק ישיר לתגובה זו

בכלל לא,
בכתבה הוא אמר שהוא לא משתמש במחשב. פשוט שלושה ימים קודם תהיתי אם יש לו מייל אישי או שההתכתבויות עם המתלוננת נערכו במייל הנשיאותי?

Post a comment