« קבלת ספאם בתחבולה | Main | פרצופה של המדינה בסטריאו »

August 24, 2006

חנן, אני מצטער:: Causa sine qua

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
אני מרגיש קצת אשם, אולי לא לגמרי, אבל קצת. בגללי חנן הקפיא את וובסטר; אכן, יכול להיות שאני מגזים, אבל בגדול - כך זה נראה. ביום ראשון הושק בלוג חדש שלי, באתר הטוש. הבלוג בא בנוסף לבלוג העצמאי (ועוד אשוב למילה זו) אבל מתחילה דרשתי מדה-מרקר עצמאות גם בנוגע לתכנים וגם בנוגע לחופש הביטוי שלי. באותו היום חנן העלה פוסט שמברך על ההצטרפות, אך שואל מהו תוכן עצמאי.לאחר פוסט זה, הועלו אצל חנן לא מעט מחשבות. הוא תהה בשביל מי קיים וובסטר והאם הוא הפך להיות תו איכות לאתרים ישראלים עצמאיים, והוא אפילו הסביר כיצד להתגבר על וובסטר. הכיסוי, של העניין, הוא לא רק בבלוגוספרה, אלא אפילו הגיע לתקשורת הממוסדת וקרן ארגמן מראיינת את חנן על ההקפאה של אחד האתרים החשובים (לי) בארץ.

אבל, אני עדיין מרגיש אשם. במשפטים יש את העקרון של הCausa Sine Qua, הסיבה בלעדיה אָיּן. בלעדי ההשקה של הבלוג בדה-מרקר ככל הנראה כל זה לא היה קורה. אני מתנצל בפני חנן על כך, כי ככל הנראה הייתי צריך להתייעץ איתו ולשאול אותו לדעתו, לא בגלל היותו אחת מאושיות הרשת בישראל, אלא דווקא בגלל שהוא חבר. נכון, לגבי רוב ההחלטות החשובות בחיים אני לא מתייעץ אלא עם מספר מאוד מצומצם של חברים ובוחר להחליט לבד, אבל כאן - דווקא בגלל הקרבה שאני מרגיש לחנן, אני הייתי צריך להוועץ איתו. לפני ההחלטה לא נועצתי עם אף אחד מהבלוגוספרה הישראלית; לא רציתי שתרוץ שמועה בשיחות הפרטיות ולא רציתי שיתחילו לשאול. אמרתי, נעלה את האתר ונראה איך יגיבו.

חנן כהן (cc) - חלק מהזכויות שמורות


אני חושב שוובסטר, למרות שהוא לעיתים מרכז בלוגים שכותבים בצורה עילגת או בלוגים לא רלוונטיים במיוחד. ואפילו שאחי הקטן לא נכנס לשם, אני עדיין משתמש בוובסטר על בסיס יומי.

אני לא יכול לראות את עצמי כיום מוצא את כמות התוכן שאני מוצא ללא העבודה הטרחנית של חנן, והוא מהווה עבורי את מה שעורך עיתון מהווה עבור 90% מהמדינה. אף אחד מהקוראים לא קורא את כל הכתבות בעיתון, הם אפילו לא אוהבים את כל הכתבים. מה שהם כן, זה מקבלים תוכן (יחסית) קריא לבחור ממנו - והם בוחרים בעצמם.

אם היו עשרה בלוגרים מוכנים לנסות איתי יום ללא וובסטר ולכתוב על זה, כל אחד, בערך 150 מילים, הייתי מנסה את זה דווקא בBlogDay, ה31.08.2006, שחנן מקשר אליו בוובסטר ומנסה לקדם.

לקריאה נוספת:
על וובסטר מאת אהוד קינן.
וובסטר הוא מפגן כח, אבל לא מקל על צריכת תוכן עצמאי מאת אורי ברוכין



Technorati Tags: , , , ,

נכתב על ידי jk ביום\שעה August 24, 2006 09:58 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» הבלוגיה של וובסטר from xslf.com
בימים האחרונים הבלוגספירה העברית סוערת בעקבות החלטתו של חנן כהן להקפיא את שירות וובסטר. עד כדי כך, שיהונתן קלינגר הציע:אם היו עשרה בלוגרים ... [Read More]

Tracked on August 25, 2006 06:06 PM

» פוסטשנה 2::הפעם זה אישי from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
את שנה שעברה סיימתי בפוסטשנה הראשון, שלוש מאות ארבעים וחמישה פוסטים אחר כך, כמעט אחד בכל יום בשנה, אני עומד כאן ותוהה מה עשיתי בשנה האזרחית �... [Read More]

Tracked on December 30, 2006 03:53 PM

Comments

תמונת המשתמש

חנן כהן
August 24, 2006 12:13 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אוי לא! בכלל אל בגללך.

זה היה רק טריגר. התחושות התחילו להצטבר סביב אירועי רפונזל כולל בקשה של מישהו להסיר את הבלוג שלו מוובסטר כאות מחאה.

תמונת המשתמש

יהונתן
August 24, 2006 12:18 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אם הייתי טריגר זה מספיק.
אגב, אתה חושב שלמישהו יש "זכות" לבקש להסיר את עצמו מוובסטר? זה דיון מעניין...

תמונת המשתמש

עידן דורפמן
August 24, 2006 03:51 PM
לינק ישיר לתגובה זו

נו באמת. אם זה לא היית אתה, זה היה מישהו אחר. זה היה קורה מתי שהוא. אתה היית הטריגר כמו שחנן אמר, אבל לא אתה גרמת לכך. הסוגיה היא שגרמה לכך, והיא הייתה עולה כך או כך. תהיה שמח שהיא עלתה יחסית מהר.

תמונת המשתמש

יוחאי עילם
August 24, 2006 05:49 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני חושב שוובסטר הוא להיט היסטרי, וטוב שכך. הוא משיג את מטרתו, וחושף יותר אנשים לכתיבה עצמאית. זה טוב לכותבים ולקוראים.
נכון שהיה טוב אם היו עוד וובסטרים, ועורכים נוספים היו בוחרים בלוגים. אבל בכל זאת, אני לא ממש מבין את כל המהומה הנוכחית. לפחות היא עושה יחסי ציבור לוובסטר, ואני שמח על כך.
ויהונתן, אתה בטח לא "אשם" בהחלטה של חנן.
אני מקווה שחנן "יפשיר" את וובסטר במהרה.

תמונת המשתמש

שושי
August 25, 2006 12:05 AM
לינק ישיר לתגובה זו

זאת לא הזדמנות לצפות אם יש "יד נעלמה"?
מרתק מה יהיה.
ועם זאת, ההנחה של "היד הנעלמה" היא אולי שיש הרבה חננים בכח - מה שנראה לי שגוי!

תמונת המשתמש

ניטפיקר
August 25, 2006 02:09 PM
לינק ישיר לתגובה זו

"אני חושב שוובסטר, למרות שהוא לעיתים מרכז בלוגים שכותבים בצורה עילגת או בלוגים לא רלוונטיים במיוחד."

סתם, אירוניה

תמונת המשתמש

Xslf
August 25, 2006 05:32 PM
לינק ישיר לתגובה זו

"אם היו עשרה בלוגרים מוכנים לנסות איתי יום ללא וובסטר ולכתוב על זה"
מתי שתגיד :-) מצד שני, ראה הוזהרת- יצא לי להכנס לוובסטר רק פעם בשבועיים-שלושה, לראות אם בלוגים חדשים ומענינים שלא נמצאים בטכנורטי. שימוש יומיומי בוובסטר לא נראה לי אף פעם מובן, ולפי מה שהבנתי, זו גם לא הייתה הכוונה של חנן.
לכן לדעתי השאלה המענינת היא: למה באמת בלוגרים כמוך השתמשו בוובסטר על בסיס יומיומי? מה יש בו שאין בקורא רסס אחר?

תמונת המשתמש

יהונתן
August 25, 2006 05:36 PM
לינק ישיר לתגובה זו

כי יש בלוגים שלא כותבים טוב מספיק בשביל להכנס לרסס שלי, אבל מדי פעם הם כן כותבים משהו מעניין; וגם כי חנן אוסף בלוגים חדשים שלא הכרתי.

תמונת המשתמש

Xslf
August 25, 2006 05:56 PM
לינק ישיר לתגובה זו

בשביל בלוגים שלא כתובים מספיק טוב בשביל להכנס לרסס אבל כן כותבים פעם בכמה זמן משהו מעניין המציאו את הסימניות. פעם ב נכנסים ומרפרפים לראות אם יש משהו מעניין.
חנן אכן אוסף בלוגים חדשים, אבל זה לא המקור היחיד בשביל לשמוע עליהם: בלוגים אחרים (או בפוסט או בבלוג-רול), טכנורטי, חתימות של אנשים בהודעות שלהם בפורום וכו'.
במילים אחרות: אין ספק שלוובסטר של חנן יש ערך. אבל ככלי אחד מתוך כמה. ההתמקדות רק בו (ברמה של "יום ללא וובסטר" כמשהו מעניין ומיוחד מספיק לכתוב עליו) נראית לי כמו הוצאה מפרופורציה ולא לחלוטין מובנת.