« קורא על קוריאה | Main | הגם אתה משה? »

October 12, 2006

J'accuse:: הנשיא הראשון למהפכה?

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

האם ראוי שמי שהורשע בתקיפת קטין יכהן כשר העוסק ב"תחומים אסטרטגיים, יהיה רשאי לחקור חומרים מודיעיניים מסווגים, ויעסוק במוכנות העורף לקראת עימות אפשרי."? או שמא כלל זו לא השאלה? אולי השאלה היא האם הכנסת ליברמן לממשלה היא מהלך לסכל את ההתנגדות של העבודה לתקציב 2007? ההתנגדות לישיבה עם ליברמן היא כעת רק התנגדות אידיאולוגית (וחשוב לראות את המאבק של עבודה שחורה, ובין היתר את התשובה של שלי יחימוביץ' למכתב, כמו גם טבלה של ח"כים תומכים ומתנגדים).

קשה לי לראות את מפלגת העבודה עומדת נגד ישראל ביתנו, מבחינה מספרית לממשלה ללא העבודה עדיין יהיה רוב בכנסת, והדבר ידרדר יותר את שלטון החוק בישראל. ישראל ביתנו היא לא רק סכנה תקציבית למדינה, זו הרעה הקטנה מכל, שכן המדינה בכל מקרה - גם אם כל הסיכומים הקואליציונים של העבודה יצליחו, עדיין מדובר בתקציב נכה שלא מסוגל לטפל בנזקי המלחמה (המיותרת).

אבל בפוליטיקה, כמו בשאר המקרים בישראל, אין שום דרך לדעת מה העתיד צופן. ישראל ביתנו מסוכנת בין היתר בגלל התבטאויות של המפלגה בתחום זכויות האזרח, לדוגמא, אם נקח את פרק המפלגה במצעה בנושא לוחמה בפשע, ניתן לראות משהו מעניין:
עוצרים את הפשע
בטוחים מבפנים, חזקים מבחוץ
הפשע הוא הטרור המסוכן ביותר לחברה הישראלית, הוא מכרסם בביטחון שלנו כהורים לילדים וכאזרחים, ופוגע בחוסן המדיני שלנו כחברה. טילי לאו בנתניה מסכנים את החברה הישראלית לא פחות מטילי קאסם באשקלון. אנו נפגעים מבפנים ונחלשים כלפי חוץ.
 
מעמידים את הפשע לדין
זה הזמן לעצור את הפשע, לשים אותו מאחורי סורגים. אנו חייבים לתת את הכוח לשלטון החוק, לתגבר את כוחות המשטרה, להחמיר את הענישה, להחזיר את הסדר והביטחון לרחובות שלנו.
 
קוראים את החוק לסדר
הקמנו צוות מיוחד המורכב מקשת רחבה של מומחי ביטחון וחקר הפשע, להכנת תכנית אופרטיבית ומפורטת למלחמת חורמה בפשע.
איך מתוכננת מלחמת החורמה בפשע? האם זה על ידי תגבור כוחות משטרה שאינה יעילה בכל מקרה? אותה משטרה שעסוקה בלכתוב תלונות למועצת העיתונות, לפגוע באזרחים, לשקר, ולחקור לאורך שלושה חודשים בלי לקבל אף לא רמז אחד? אותה משטרה שליברמן עצמו מאשים במשוא פנים? אך זה לא הכל. האם החמרת הענישה היא באמת הדרך הנכונה להתמודד עם פשיעה (ואולי דווקא הגברת התפיסות?)

והאם יש דרך באמת לעצור את ליברמן מלהיות ראש ממשלה? ליברמן זומם את שינוי שיטת הממשל כיוון שהוא יודע שהוא יהיה בעל הסיכויים הטובים ביותר להיות הנשיא הבא. ליברמן יהיה בעל סמכויות נרחבות ובעל הכח לשנות את המדינה מקצה לקצה. יש כאלו שאוהבים אותו ויש כאלו שלא.

אני לא מאשים את ליברמן בכך שהוא גזען, כוחני, מתנגד לשלטון חוק ואלים; זו אשמתו בלבד. אני מאשים את הציבור הישראלי שהוא בור דיו להצביע בהמוניו לאותה מפלגה, ושהוא מוכן לתמוך בכניסה לממשלה. אני מאשים את הציבור הישראלי בעיוורון. ליברמן הוא כמו סרטן, הוא מציע מפלט ראשון לכל אלו שמצויים כעת בבעיה - פתרון קסמים, והם הולכים כסומים (באפלה?) ללא כל מחשבה; בנקל ניתן לפתור את בעיותיה של החברה הישראלית.

אולי קשה לי כי אני עכשיו בצד השני של העולם ולא יכול ללכת להפגין או להשתתף במחאה נגד ליברמן. אולי קשה לי כי אני לא יכול להאבק למטרה שאני מאמין בה, ורואה את המדינה שאני אוהב נחרבת בשם "אהבת המדינה" הלכאורית הזו. אני לא יודע למה, אבל אני לא יכול לעמוד בשקט.

אם ליברמן יכנס לממשלה, תתחיל המחאה הלא אלימה שלי להתגבש; נתחיל במאבק אמיתי למען המדינה, למען הפלת הממשלה איכשהו.

אני מקווה שביום א' ישיבת הסיעה תצליח לסייע למפלגת העבודה לקדם את התקציב מצד אחד, ומצד שני להמנע מהכנסת ליברמן. אולי להם יש יותר שכל ממני.

נכתב על ידי jk ביום\שעה October 12, 2006 09:52 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» נייט לליברמן, דראק איווט from השדון האגדי - KeyTekK .Net
אני בדרך כלל נמנע מביקורות פולטיות הנוטות להביע דעה חריפה, אבל כנראה שכן, אנחנו עיוורים. ורק כנראה שיהונתן קלינגר יודע לפתוח לנו את העיניים... [Read More]

Tracked on December 7, 2006 02:20 PM

Comments

תמונת המשתמש

דנדוש
October 12, 2006 11:22 PM
לינק ישיר לתגובה זו

איפה חותמים...?

תמונת המשתמש

השדון האגדי
October 13, 2006 12:30 AM
לינק ישיר לתגובה זו

איפה באמת חותמים? צריך לעצור את המטורף הזה.

תמונת המשתמש

השדון האגדי
October 13, 2006 12:32 AM
לינק ישיר לתגובה זו

ושכחתי להוסיף: יפה שעתיים קודם.

שישמור קודם על ידיו מקטין, אח"כ ינהל לי מדינה.

תמונת המשתמש

יהונתן
October 13, 2006 12:41 AM
לינק ישיר לתגובה זו

חותמים כאן

תמונת המשתמש

השדון האגדי
October 13, 2006 01:45 AM
לינק ישיר לתגובה זו

Ok, הינה גם אצלי יש רשומה על הנושא מעכשיו (וגם, לנוסף אני אצור קשר מחר עם העיתונות, נראה איך אנחנו מביאים את המקום להר גבוהה של תקשורת):

http://www.keytekk.net/Blog/criticism/118

תמונת המשתמש

איה
October 13, 2006 10:56 AM
לינק ישיר לתגובה זו

בעיתון "אנשים" יוסי שריד, המחנך הלאומי, כתב השבוע שהפוליטיקאים בישראל צמחו מאותו כר גידול ולכן הם מושחתים ודפוקים באותה מידה..

אני מסכימה איתו. בבחירות שהיו לא הצבעתי כי לא חשבתי שאף אחד מהאנשים האלה מייצגים אותי. אני לא רואה טעם במחאה הזו. בשביל מה לעזור לחברי העבודה המושחתים למנוע ממושחת אחר להכנס? בשביל לשים קץ לשחיתות? זה לא הגיוני.

ליברמן מוכן להכנס לבד כשר בלי תיק וללא סמכויות..אז לפי מיטב הבנתי המשמעות היא עוד קול אחד לאולמרט לא שכל השטויות במצע של ישראל ביתנו ימומשו עכשיו.

בנוסף בלי קשר לשחיתות.. יהונתן כותב שליברמן הוא מעין "זיקית" פוליטית.. קשה לי שלא לחשוב על חברי העבודה שהחליפו צבעים בכל מיני זמנים גורליים..

למרות המשתמע מתגובה זו, אני לא תומכת בליברמן בעיקר בגלל שהוא לוקח את הקו המאוד קיצוני. אבל בניגוד ליהונתן אני כן יכולה להבין למה ליברמן נבחר ואני גם לא מזלזלת בו. אין מישהו אחר בעל השפעה שמייצג את העולים לשעבר מרוסיה וזה ציבור גדול.

וזה מביא אותי לעוד שאלה מענינת: אתה הרי רוצה שיבחרו בך..שיסכימו עם מחאותיך הרבות, את מי אתה מייצג בדיוק?

תמונת המשתמש

יהונתן
October 13, 2006 04:46 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לצערי ליברמן לא מייצג את הקהל הרוסי, הוא מייצג את הקהל הלאומני הפופוליסטי (לקהל הרוסי כיום אין מפלגת אם אמיתית, ואני גם לא בטוח שצריך שתהיה להם מפלגה סקטוריאלית, כמו שאני נגד מפלגות סקטוריאליות אחרות - הן לא באמת מטפלות בבעיה אלא רק בתסמינים).

לגבי את מי אני מייצג? אני מייצג דרך ולא אנשים. אם הייתי מייצג אנשים הייתי לא פחות סקטוריאלי מש"ס. ש"ס לא מייצגים דרך, אלא מקבלים החלטות פופוליסטיות כדי להטיב עם קהל הבוחרים שלהם. אני לא הייתי רוצה להטיב רק עם הבוחרים שלי.

לכן, אולי, אני אייצג את מי שמאמין שיכול להיות כאן יותר טוב אם לא נדאג רק לעצמנו, אלא גם לאחרים?

תמונת המשתמש

ערן ורד
October 13, 2006 08:32 PM
לינק ישיר לתגובה זו

העצומה נסגרה ונשלחה כבר באפריל

תמונת המשתמש

פישזנון
October 14, 2006 10:45 PM
לינק ישיר לתגובה זו

בטח כבר שאלו את זה פעם...עכשיו יראו אותי כאילו אני זה עם הכובע?... טוב - עוד מעט אני אדע... :-)

תמונת המשתמש

איה
October 15, 2006 08:26 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ליברמן הוא הנציג של הבוחרים שלו לא משנה אם הוא איכזב או לא איכזב.

הרי גם אם אתה קורא לזה "דרך" "מדיניות" או "מצע" בכל שם זה ייטיב עם האחד ויכשיל את האחר. לצפות שכולם יחיו ביחד באושר ועושר זו סתם נאיביות. אין "טוב" אובייקטיבי (קולקטיבי). העולם הוא לא טלה-נובלה ספרדית.

לכן השאלה שלי בעודה עומדת..

תמונת המשתמש

רנן
October 22, 2006 03:04 AM
לינק ישיר לתגובה זו

קלינגר אל תחכה לכניסת ליברמן לממשלה צא למחאה כבר עכשיו כי בנפשנו היא, הדמוקרטיה הישראלית בסכנה, זכויות הפרט וחופש הביטוי בסכנה איומה.

Post a comment