« האם בלוגים מגיעים לגן עדן? | Main | גוגלטיוב: כמה הערות בפתח תקווה »

October 08, 2006

העבודה אומרת נייט לליברמן

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

כבר דיברתי בעבר על כמה אביגדור ליברמן מהווה, לדעתי, סכנה לדמוקרטיה הישראלית. גם אמרתי בעבר עד כמה הקריצות שלו לכיוון מרצ מדאיגות אותי, ועד כמה מסוכן להקשיב לאנשים אלו. לכן היום שינסתי מתניים ועשיתי משהו, כתבתי לאפרים סנה, יו"ר סיעת העבודה, על הסכנה. דרשתי לקבל את עמדת המפלגה בנוגע לצירוף ליברמן. מצ"ב עותק מהמכתב.

אשמח אם גם אתם תפנו אל חברי הכנסת, ותעקבו אחר העניין באתר עבודה שחורה

אל:
חבר הכנסת אפרים סנה,
יו"ר סיעת העבודה.

מכובדי,
אני פונה אלייך בהמשך לפרסומים אמש בנוגע להצטרפות "ישראל ביתנו" לקואליציה ובמיוחד בהמשך להתבטאויות של חברי הכנסת בנוגע להצעה זו. כחבר מפלגת העבודה אשר דואג לעתיד המדינה אני קורא לך, כיו"ר הסיעה, לצאת בקריאה לפיה מפלגת העבודה לא תשב בשום פנים ואופן עם ישראל ביתנו באותה הקואליציה. מפלגת ישראל ביתנו היא סכנה לדמוקרטיה הישראלית. ראשית, רומסים את היישות הדמוקרטית הקרויה מדינת ישראל ומציעים לנשל את אזרחי ישראל הערבים מזכויות אזרח בסיסיות, כמו גם קוראים לטרנספר וחילופי אוכלוסין (בניגוד לאמנת ז'נבה ולחוק הבינלאומי). שנית, המשנה הכלכלית של ישראל ביתנו אינה שונה מהותית מזו של הליכוד, זו שביקשתם את קולנו בכדי להכריתה מן הארץ. לבסוף, חלק מחבריה לא בוחלים בצעדים פופוליטסטים ומאבקים נואלים בטחנות רוח ההופכים את המשטר הדמוקרטי ללא פחות מאשר תוכנית בידור.

בעוד שלי, ולך, ברור כי ליברמן וחבר מרעיו ממפלגת הימין הקיצוני (אשר גם ספק אם האידיאולוגיה שלה תעמוד במבחן סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת) מסוכנים לדמוקרטיה, חברי כנסת ממפלגת העבודה נמנעים מלהתנגד בצורה אקטיבית למהלך, וכבוד השר שלום שמחון אף אינו מתנגד לו בצורה מפורשת (כך לפי ynet).במצב כזה, אל לנו להתפלא לכשמפלגת העבודה לא רק שתחדל להוות אלטרנטיבה לשלטון הימין הקיצוני, אלא תסייע לו בהחלטותיו.

כמו כן, הגדלת הממשלה למספר אסטרונומי של כ-40 שרים תהיה מכה קשה לתקציב עליו אנו נאבקים כיום. במקום מימון לניידות חברתית וצמצום פערים יממן התקציב את קיום מיניסטריון אמת ומיניסטריון השירותים החשאיים, כיאה ונאות למפלגות כישראל ביתנו. כמו כן, התבטאויותיו של ליברמן כי "לא יפונו התנחלויות בלתי חוקיות" כדרישה להצטרפות לממשלה גם נוגדים את קווי היסוד שעליהם נאבקה מפלגת העבודה והינם משהו אשר אנו, כבוחרים וחברי מפלגה, לא יכולים לעמוד מולו בשקט.

בעיני ההשלמה עם כניסת ישראל ביתנו לממשלה מהווה המשך ישיר להצבעת שרי הממשלה על תקציב 2007, הצבעה בה במקום להציב אלטרנטיבה מכרו השרים את קולם תמורת פרוטות. התנהגות כזו אינה חדשה במפלגת העבודה, ולכן חוששני כי גם אלו העוסקים כיום במרץ במאבקים אישיים כנגד היו"ר או המזכ"ל ינהגו באותה צורה בדיוק כאשר יגיעו לראשות המפלגה.

אני קורא לך ולשאר חברי הכנסת להצטרף אלינו בקריאה זו.

אני מאמין כי דרושה ישיבת סיעה בנושא ובאם זו תתקיים אשמח לבוא ולהסביר את עמדתי, שלדעתי מייצגת חלק נרחב מחברי המפלגה.

עו"ד יהונתן י. קלינגר,
חבר מפלגה.

העתקים:
אתר עבודה שחורה, www.blacklabor.com
מזכ"ל המפלגה, השר איתן כבל
יו"ר המפלגה, השר עמיר פרץ
חברי הכנסת.


Technorati Tags: , , ,

נכתב על ידי jk ביום\שעה October 8, 2006 10:44 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» J'accuse:: הנשיא הראשון למהפכה? from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
האם ראוי שמי שהורשע בתקיפת קטין יכהן כשר העוסק ב"תחומים אסטרטגיים, יהיה רשאי לחקור חומרים מודיעיניים מסווגים, ויעסוק במוכנות העורף לקראת ע... [Read More]

Tracked on October 12, 2006 09:56 PM

Comments

תמונת המשתמש

נמרוד ברנע
October 9, 2006 01:50 AM
לינק ישיר לתגובה זו

מה שמטריד אותי יותר מכל היא העובדה שאיווט ליברמן הוא אדם אינטליגנטי ומתוחכם, שיודע לזהות את המצב החברתי-תודעתי בארץ וניחן באותה תכונה שאפיינה את הימין מאז ומתמיד - להתאימו לכל הלך רוח, דת, מסורת ומבנה חברתי שהוא.

איווט ליברמן זיהה את ההתרסקות של הממשלה, של אי-קיומה של המשילות בישראל, את התחושה הסובייקטיבית של האזרח הקטן העובד ומשלם המיסים שהמדינה מתנכלת לו ולא ממלאת את תפקידה עקב סרבול וסובלנות יתר כלפי מיעוטים.

הצעתויו של איווט ליברמן בדבר משטר נשיאותי, האיומים שהוא מקדם נגד בית המשפט העליון והגזענות הנוראית שלו היו צריכות להוציא אותו מחוץ לקונצנזוס הישראלי ולהפוך אותו למוקצה מחמת מיאוס. בעוד שבעבר, כאשר כהנא עלה לנאום לאחר בחירתו לכנסת - הוא נאם מול אולם ריק, ליברמן זוכה כיום להדים ולתמיכה מקרב אנשים במפלגת המרכז הלאומנית "העבודה" בהנהגתו הכושלת של הלום הקרב פרץ.

השמאל חייב לאחד כוחות נגד הפאשיזם והדזענות, בדומה למסגרת "החזית העממית" שיזם ליאון בלום בצרפת בזמנו.

"ללכת לחוד, להכות ביחד" - !

תמונת המשתמש

תומר
October 9, 2006 05:51 PM
לינק ישיר לתגובה זו

כמה זמן החזיקה ממשלת בלום אנחנו יודעים... אבל אני מסכים איתך,נמרוד. אגב, שמתי לב שאתה מהמיוחסים שיש להם תמונה קבועה.

תמונת המשתמש

תומר
October 11, 2006 06:55 AM
לינק ישיר לתגובה זו

או שלא...

תמונת המשתמש

נחמה
October 11, 2006 09:46 AM
לינק ישיר לתגובה זו

ליהונתן אנחנו אתך... מתגעגעים ...