« המבחן עומד במבחן:: טכנולוגיה של הלשנה | Main | השאלה האגבית: צילומסך »

November 01, 2006

ישוחרר יגאל עמיר

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
NRG-מעריב מדווחים הערב על סטיקרים של "ישוחרר יגאל עמיר" שמודבקים בכל רחבי ישראל. אני הייתי מנסה תשתית טיפה בעייתית אבל לגיטימית במקרה כזה. מדבקה כזו היא "מצבת זכרון למבצע מעשה טרור", ועל כן חוק איסור הקמת מצבות זכרון לזכר מבצעי מעשי טרור התשנ"ח-1998 חלה כאן, והיא מגידרה את מה שבוצע כתמיכה בארגון טרור, ועל כן העונש הוא שלוש שנים במאסר.

טרור, כידוע, מוגדר כפשע שמבוצע למטרות פוליטיות ולמען שינוי סדר היום החברתי באמצעים אלימים, אחרת מה ההבדל בינו לבין פשע רגיל? אם החברה, בדרך כלל, יכולה לסבול התבטאויות על חשבון המרחב הציבורי, צריך להבחין בין התבטאות לגיטימית לזו שאינה לגיטימית. תמיכה בטרוריסטים אינה לגיטימית.

גם בתור אחד שבדרך כלל סובלני כלפי כלפי הגחמות של הימין המדיני, אני חושב שראוי לעצור כאן לפני שיהיה מסוכן מדי. האם עשר שנים לאחר רצח פוליטי ראוי לשחרר רוצח? דווקא כעת, ולאור הנתונים המדאיגים שיוסי גורביץ מציג היום, כדאי שנעשה כולנו חושבים בשנית.

ראוי שכולם יקראו שיר זה בטרם הם מתחילים לדבר על אחווה בעם. שיר הרעות, אותו שיר שרבין כה אהב ואותו שיר שגורם לי שוב ושוב לבכות.

נכתב על ידי jk ביום\שעה November 1, 2006 10:37 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

עידן דורפמן
November 2, 2006 12:20 AM
לינק ישיר לתגובה זו

זה מעניין. לפי הוויקיפדיה, או הוויקטטורה (איך שבא לך), רצח רבין איננו מעשה טרור, כי טרור בא לפגוע ברבים, ולא ביחידים.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A8

תמונת המשתמש

רוגל
November 2, 2006 12:28 AM
לינק ישיר לתגובה זו

כמה שזה מקומם ובכל זאת אני לא מסכים איתך שיש להפוך את הסטיקרים הללו לפשע. חופש הדיבור מגן במיוחד על על הדברים הללו שגורמים לנו בחילה.

תמונת המשתמש

תומר
November 2, 2006 08:45 AM
לינק ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את הסטיקר. גם יגאל עמיר נחטף?

תמונת המשתמש

יהונתן
November 2, 2006 09:22 AM
לינק ישיר לתגובה זו

עידן,
טרו הוא מעשה שנועד לפגוע באחרים - הרצח לא פגע רק ברבין, אלא גם שירת את האידיאולוגיה הפוליטית של יגאל עמיר.

רוגל,
חופש ביטוי לא כולל הערות גזעניות, הסתה לטרור וכו'. הוא מגן על התבטאויות שגורמות לנו בחילה, אבל לא על התבטאויות שקוראות לאלימות, רצח או לגיטימציה שלהן.

תמונת המשתמש

השדון האגדי
November 2, 2006 02:37 PM
לינק ישיר לתגובה זו

טוב שיש למישהו עיניים, חבל לדעת שבהעולם כולו (גם כעת) שולטים אנשים החושבים כי דעתם הכי הנכונה. ועד כדי-כך גם להרוג מישהו, ולא משנה אם זה באקדח, בערבי או ביהודי. אפילו לא על חייל שהרג ערבי כי התחצף אליו. אפילו.

Post a comment