« סקריפטוריטואליזם | Main | כשסטטיסטיקה הופכת למציאות »

June 20, 2006

נואשות

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
לפעמים אני מנסה, אבל באמת מנסה, לקחת את מה שאומרים לי וליישם אותו. אני מנסה קשות להשתנות כי אולי יהיה לי טוב יותר. לפעמים אני חושב אולי לקבל את העולם כמות שהוא, עם כל המכשלות שלו, לא לנסות לשנות אותו ולקבל פרספקטיבה. להבין שלא הכל צריך להיות מושלם, ולבנות את השלמות מבפנים. לפעמים אני אומר לעצמי "יאללה, ניתן לזה עוד הזדמנות, עוד יום, נראה, אולי זה ישתפר". אבל אני יודע בפנים שזה לא.

אני יודע שבשביל לפסול רעיון רע אני צריך לא יותר משניה. בשניה הראשונה שאני רואה אותו אני יודע להחליט שהוא רע, אבל עד שאני מבין שרעיון מסוים הוא טוב, אני יכול לעבור איתו קילומטרים ואלפי קילומטרים, לבחון אותו, להעמיד אותו במבחנים. בעצם, כל עוד אני נצמד לרעיון אני בוחן אותו. נדירות הפעמים שאני מתנתק מרעיון, מוותר עליו, וממשיך ללכת איתו עדיין, בהעמדת פנים כזו. אבל כשאני עושה זאת, אני לא מבין למה.

"אתה כנראה לא נואש מספיק" אמרה לי אישה חכמה מאוד היום, כשהסברתי לה מה הבעיה שלי. לצערי, אני לא בטוח שאני אצליח להתגבר על הבעיה הזו. אני ממש לא בטוח.

להיות נואש זה לא משהו, זה פוגע, זה משנה, זה מחייב אותך לקבל החלטות שאתה לא שלם איתן. אבל דווקא היכולת לקבל החלטות שאתה לא שלם איתן היא יכולת נפלאה. למרות שאני לא יכול לעשות זאת; שוב, רונה סיפרה פעם אחת על כך שישבתי איתה לבחור משהו לקנות, ומוצר אחד היה יקר מדי, וטוב, והשני היה זול ולא טוב, ולא יכלתי להחליט, אז לא בחרתי באף אחד מהם. אני צריך שמשהו יהיה שלם כדי ללכת איתו. אני גם יודע לזהות את השלמות הזו מהרגע הראשון.

אולי אני טועה, אבל נראה לי שאני אמשיך עם סדר היום הלא נואש שלי.

נכתב על ידי jk ביום\שעה June 20, 2006 11:29 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» כפרה של יום from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
יובל מבקש סליחה מכל מי שנפגע (שלא בצדק) ממה שכתב השנה. ואתה חושב לעצמך שאתה לא יודע למה, אבל אינך מרגיש את אותה האשמה, לא מרגיש צורך להתנצל בפ�... [Read More]

Tracked on September 28, 2006 06:03 PM

Comments

תמונת המשתמש

פלי
June 20, 2006 05:05 PM
לינק ישיר לתגובה זו

דיברתי על נושא דומה אתמול עם חבר, ופתאום הבנתי משהו. דיברנו על פשרות שעושים, וכמה שצריך להימנע מהן, אבל אז חשבתי לעצמי, שהגשמת מאווים שהם כמעט פנטזיה, מבטלת אותם והופכת לפעמים את אותה כמיהה שמומשה למשהו מאוס ולפעמים לא אמיתי. זה יכול להיות גבר (בשבילך זו אישה) שהוא פנטזיה וזה יכול להיות להשיג את הdream job. כך שהפיתרון האידיאלי כדי להיות מרוצה הוא להשיג את הפשרה הכי קטנה, אבל זכור שזו עדיין פשרה. סתם מחשבה.

תמונת המשתמש

יעלה
June 20, 2006 07:04 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני חושבת שזה עניין של ניסיון חיים, וזה שכמות לפעמים הופכת לאיכות. לא תמיד, אבל לפעמים. ובקשר לנואש- אני לא חושבת שהכוונה היא "להתפשר" או לוותר. אני חושבת שמדובר במשהו עמוק יותר, בשינוי, שמביא לתוצאה מיוחלת, גם אם לא תמיד מיידית. בסה"כ אנחנו מורכבים מהרבה רבדים, ולפעמים לוקח זמן עד שהם מבשילים לכדי ביטוי במציאות.

תמונת המשתמש

איה
June 20, 2006 09:32 PM
לינק ישיר לתגובה זו

נואשות היא חוסר תקווה. פשרה היא עוד צעד לעבר מה שרצית במילא, לעשות משהו שאתה לא שלם איתו זה וויתור, כמיהה לשינוי קיצוני זה הצעד הראשון להתחדשות בעצם. אתה משתנה כל הזמן אתה סתם לא מרגיש את זה, תקרא דברים שכתבת לפני שנתיים למשל.

אני לא חושבת שאתה נואש, ההפך אתה מושך קדימה כל הזמן וזה מעורר הערצה.

תמונת המשתמש

יהונתן
June 21, 2006 01:04 AM
לינק ישיר לתגובה זו

איה, הפוסט דווקא נכתב על המישור האישי, על העובדה שאני לא מצליח לצאת עם מישהי נורמאלית אף פעם.

תמיד יש לי בעיות עם זה.

אני ממשיך, אני גם משתנה, ומשתנה יחסית הרבה, אבל עדיין לא מוכן להתפשר על שום דבר.

תמונת המשתמש

דותן מזור
June 21, 2006 07:43 AM
לינק ישיר לתגובה זו

להיות קשה, זה אומר להיות עקשן.

להיות עקשן, זה אומר לפסול רעיונות של אחרים, רק בגלל שהם לא מסתדרים לנו עם ההגיון.

ועם קצת ענווה, גם אנחנו נוכל להפנים את העובדה, שלא כל החוכמה בעולם מתרכזת בקופסה הקטנה שיושבת לנו על הכתפיים.

ועם כל הכבוד לרציונליות, יש עדיין המון ערך להחלטות שמונעות על ידי רגש. כי אנחנו בני-אדם, וחלק לא מבוטל מאיתנו הוא הרגשות שלנו.

דותן

תמונת המשתמש

איה
June 21, 2006 09:20 AM
לינק ישיר לתגובה זו

יפה דותן.. נחמד לראות שאני לא הרומנטיקנית היחידה.

יהונתן, נתחיל מזה שאין חיה כזאת "נורמאלית", אנשים הם אנשים. יש אנשים צהובים יש אנשים כחולים יש אנשים כתומים..אתה מבין הם פשוט שונים ומגוונים אין את ה"נורמאלי" ו"לא נורמאלי" אתה סתם מחפש מישהו בצבע שלך (בלי להיות גזענית).

נמשיך לזה שאני מנחשת שכבר כן "התפשרת" ולא יצא מזה כלום. לחשוב שכן ולדעת שלא ולנסות בכל מקרה זה בעצם חלק מהעניין.. אתה צובר ניסיון לקראת הבחורה שלא תהיה מוכן לוותר עליה. אין שום דבר בזה שמצביע על בעיה. אל תתאכזב.

הייתי כותבת עוד שטויות אבל כרגיל אני מאחרת לעבודה.
בוקר טוב!

Post a comment